Playstation 3 FAQ

Medlem

funkar spelen i 1080p ?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Väldigt najs FAQ


signatur

Mvh Chr1st3r - Google is my friend...

Medlem
Skrivet av Petah:

Vad är skillnaden på HD-Ready och Full-HD?
Svar: HD-Ready TV apparater kan spela upp till 720p filmer/spel samt 1080i och Full-HD kan spela upp till 1080p/1080i filmer/spel.

Bör tilläggas att "Full HD" märkning inte är någon standard. Så har man otur så kan man få en tv som tex bara klarar 1080i och inte p. Standardmärkningen är "HD-Ready 1080p" och har börjat komma ut på marknaden. Mer läsning på wikipedia

Inaktiv

Det framgår ej av FAQen om man kan importera en ps3 från till exempel usa och sedan se på svenska dvd filmer i den. Så min fråga blir:

Fråga: Är själva ps3-konsolen regionsfri?

Medlem
Skrivet av 7tysix:

Det framgår ej av FAQen om man kan importera en ps3 från till exempel usa och sedan se på svenska dvd filmer i den. Så min fråga blir:

Fråga: Är själva ps3-konsolen regionsfri?

Kan jag importera filmer från till exempel USA och Japan och se på min europeiska Playstation 3?
Svar: Ja och Nej. Vissa filmer är regionsfria medans vissa inte är det. Kolla upp detta innan du köper!

Om du funderar lite så ger detta dig svar på din fråga.
Vissa(många) filmer är regionslåsta. Spel är inte det.

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Finns väl HDMI -> DVI kablar borde väl vara får sånt här dock inte säker på detta

Ja de finnns såna kablar men skärmen måste vara HDCP

annars finns de kablar som heter Mayflash VGA till nåt vet itne va de heter men de pasar i ps3:up:

kör själv med en sån ligger på runt 500kr

www.console.se

inte säkert att de funkar på alla vågar ej chansa men för mig funkar de o min e inte HDCP

ptr
Medlem

någon som testat streammygame?

Inaktiv

Tjena. Lite rörigt kring kompabiliteten... Nu finns det även en 80GB version. Kanske ni kan lägga till i er FAq.
Enligt

http://se.playstation.com/help-support/ps3/games/detail/item8...

så ska man inte kunna spela ps2-spel på ps3(!)

Hur tänkte dom om dom gjorde så att det fungerade på en version av ps3 och inte en annan?

Skrivet av Petah:

..

Kan jag spela Playstation 2 spel på min PS3?
Svar: Berorpå, om du har 60GB versionen så kan du, men om du har 40GB versionen så kan du inte.

...

Inaktiv

Jag har precis köpt ett headset till ps3 men det funkar inte. det står på guiden att man ska klicka på accessory settings och sen register bluetooth device. men mitt playstation har inget som heter register bluetooth device. jag har nåt som heter manage bluetooth device men där funkar det inte. är det någon annan där ute som också har samma problem så skulle jag bli tacksam för svar. svara någon snälla.

Medlem

Min ps3'a kan spela ps2 spel. Så det stämmer inte

Medlem
Skrivet av hönsgården:

Min ps3'a kan spela ps2 spel. Så det stämmer inte

Läste du ens FAQen? Den uppdaterades dagar sedan med informationen gameover2008 gav mig.

Medlem
Skrivet av Petah:

Kan jag spela Playstation 2 spel på min PS3?

PlayStation 2-spel kan inte spelas på PLAYSTATION 3.

Läste inte så noga nej, men såg detta. Om det inte är så varför ha med den biten då ?

Medlem
Skrivet av hönsgården:
Skrivet av Petah:

Kan jag spela Playstation 2 spel på min PS3?

PlayStation 2-spel kan inte spelas på PLAYSTATION 3.

Läste inte så noga nej, men såg detta. Om det inte är så varför ha med den biten då ?

DEN FINNS INTE ENS MED I FAQEN!

Medlem
Skrivet av hönsgården:

Min ps3'a kan spela ps2 spel. Så det stämmer inte

De Gamla modelerna av Ps3 är bakotkomplativa med Ps2 spel
Vilket de nya ps3orna inte är.

en annan sak som med skilljer sig är att de gammla har 4usb och utag för minneskort, vilket dem nya inte hat (2st usb)


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av Petah:
Skrivet av hönsgården:
Skrivet av Petah:

Kan jag spela Playstation 2 spel på min PS3?

PlayStation 2-spel kan inte spelas på PLAYSTATION 3.

Läste inte så noga nej, men såg detta. Om det inte är så varför ha med den biten då ?

DEN FINNS INTE ENS MED I FAQEN!

Nehe så du tror jag skrev in det själv då eller?

Svar: Playstation 1 -spel kan spelas på Playstation 3 via programvaruemulgering och fungerar på alla modeller av Playstation 3. De flesta PS 1-spelen går att spela, även PS 1-klassiker som hämtats från Playstation Network. Fullständig kompatibilitet garanteras dock inte.
PlayStation 2-spel kan inte spelas på PLAYSTATION 3.

Har du ens läst igenom din egen FAQ?

Medlem

Har en fråga här, vet så länge att ps3 kan spela blue-ray men kan den spela vanliga format som avi [XviD] osv ?


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem
Skrivet av DumSmurfen:

Har en fråga här, vet så länge att ps3 kan spela blue-ray men kan den spela vanliga format som avi [XviD] osv ?

Citat:

Hur kan jag kolla på HD Filmer som ligger på min dator utan att använda en extern hårddisk eller dylikt? Ni kan även använde Tversity för att streama andra saker, (länkar, filmer, musik etc.)
Först så måste du vara säker på att filmen är i rätt format....

Jag la dock till en ny fråga som gör det lättare för folk att hitta just den frågan du ställde:

Citat:

Vilka film/video format stödjer Playstation 3?
Svar: The PLAYSTATION 3 supports the following movie and video file formats

Medlem
Skrivet av DumSmurfen:

Har en fråga här, vet så länge att ps3 kan spela blue-ray men kan den spela vanliga format som avi [XviD] osv ?

Ska du kolla på anime genom ps3:an lr?


signatur

Rawr

Inaktiv

Jag har stora funderingar på att köpa ett palystation 3
istället för att laga upp den xbox 360 som jag har.
Min fråga är!(kanske rejält dum!) men playstation 3 är den kosolen mycket bättre än xbox 360?............


signatur

Rest in Peace.............

Medlem
Skrivet av Thulo:

Jag har stora funderingar på att köpa ett palystation 3
istället för att laga upp den xbox 360 som jag har.
Min fråga är!(kanske rejält dum!) men playstation 3 är den kosolen mycket bättre än xbox 360?............

Det är en dum fråga då fanboys kommer hojta till vad som är bäst. Ta konsolen som du anser har spel du vill ha, eller om du kanske vill ha några spel från PS3 och samtidigt ha BLU-RAY för HD filmer. Skit i vad andra tycker.

Båda konsolerna har sina fördelar och nackdelar.
Vad jag gillar med PS3 är att man inte behöver betala för att spela online och att den stödjer Blu-Ray. (finns flera saker, men kommer inte på de just nu)

Medlem

Blir iaf inte klok på varför så många ps3 spel bara körs i 720 p, alla nya 360 är på 1080, men inte ps3s spel.
Varför ?

Inaktiv

Det har du rätt i såklart.
Det är just att ps3 stödjer Blu-Ray som gör att jag nog väljer att köpa en sådan istället.........

Skrivet av Petah:
Skrivet av Thulo:

Jag har stora funderingar på att köpa ett palystation 3
istället för att laga upp den xbox 360 som jag har.
Min fråga är!(kanske rejält dum!) men playstation 3 är den kosolen mycket bättre än xbox 360?............

Det är en dum fråga då fanboys kommer hojta till vad som är bäst. Ta konsolen som du anser har spel du vill ha, eller om du kanske vill ha några spel från PS3 och samtidigt ha BLU-RAY för HD filmer. Skit i vad andra tycker.

Båda konsolerna har sina fördelar och nackdelar.
Vad jag gillar med PS3 är att man inte behöver betala för att spela online och att den stödjer Blu-Ray. (finns flera saker, men kommer inte på de just nu)


signatur

Rest in Peace.............

Inaktiv

JAG HAR EN RIKTIGT KORKAD FRÅGA! Men om man sätter in internetsladden i ps3, kan man sätta tillbaka sladden i datorn och fortsätta surfa efter man har spelat online??

Medlem

Det är en väldigt dum fråga ja. Du kan inte surfa/spela online om du inte har något internet till din PS3. Är inte det uppenbart?

Medlem

PS3 Media Server
http://ps3mediaserver.blogspot.com/

Helt klart den bästa mediaservern till PS3, den klarar i princip alla format man vill köra. Jag mecka ett jäkla tag med inställningar i TVersity och WMP men slängde dem sedan åt sidan då PS3 Media Server fungerade perfekt direkt utan något som hellst pill.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av 8bit:

PS3 Media Server
http://ps3mediaserver.blogspot.com/

Helt klart den bästa mediaservern till PS3, den klarar i princip alla format man vill köra. Jag mecka ett jäkla tag med inställningar i TVersity och WMP men slängde dem sedan åt sidan då PS3 Media Server fungerade perfekt direkt utan något som hellst pill.

La till en punkt i FAQen:

Citat:

Vad för slags media server program finns det som jag kan använda?
Svar: Tversity, PS3 Media Server

Medlem

Ska testa Ps3 Media servern. Hoppas fan det funkar. Det gjorde inte TVersity för mig =(


signatur

Rawr

Medlem

playstation network fungerar inte för mig just nu, är det så för alla eller är det bara jag ? det står att "det för nuvarande håller på att underhålla playstation network" när man försöker logga in. de måste väl betyda att sony själva jobbar med det på något vis ?

Medlem

Det funkar för mig, och har gjort så sen jag startade ps3an strax efter jobbet, vid 4 tiden,
sitter här skriver på FZ med min ps3 ao jag alltid gör,
och kollade in psn och vidzone alldeles nyss.

Medlem

Kanske är en riktigt dum fråga...men jag kör ändå. Sitter just nu och funderar på att skaffa en PS3 slim 250GB. Den sägs vara tystare, bättre kylning osv. Men vad jag hört/förstått det som. Så är den inte lika snabb som den större föregångaren och det går inte heller att spela vare sig PS1/PS2 spel på den.

Jag som missuppfattat/förstått fel eller stämmer detta?. Sen undrar jag om det är någon som har just Slim versionen utav PS3 som kan dela med sig av sina åsikter/tankar kring den.

Tack i förhand.


signatur

http://thegamingground.com Is the place to be If you like videogames, movies, music, anime, IT and humor!

123
Skriv svar