Sämsta och Bästa PS3 spelet.

Medlem
Sämsta och Bästa PS3 spelet.

Tänkte det skulle vara roligt att höra vad ni tycker är det sämsta och det bästa PS3 spelet ni spelat (ni ska helst äga det och klarat det för att ge en rättvis bedömning).

Exempel på ett bra sätt att skriva:

SÄMST: Resistance - FoM 4.5 av 10

Själv tycker jag det sämsta med hästlängder är Resistance: FoM. Vart riktigt less i slutet, sämsta slutet jag varit med om, historien upp till slutet kändes lite halvspännande då den berättades i ett intressant perspektiv, men sedan blev det bara "slå ut kärnan så alla utomjordingar dör". Förutom att det slutade med en rejält dålig och jobbig Cliffhanger, tvi och blä.

BÄST: Skate - 9.2 av 10

Bästa jag spelat hittils är helt klart Skate, Grafiken, Ljudet, Känslan, Öppenheten, Trogenheten till Skateboarding. En riktig fullträff och sopar banan med alla Tony Hawk IMO.

Denna tråd är gjort så folk ska få lite större översikt om vilket PS3 spel man absolut inte bör skaffa och vilka som man absolut inte bör undvika. Förutom en chans att dela era PS3 erfarenheter.

P.S. När du hittat ett nytt hatobjekt eller älsklings-spel uppdatera gärna din post.
Släng gärna in ett betyg från 1 till 10 om du känner för det!

Och kom ihåg. Det här är vilka spel -DU HAR SPELAT- och tycker sämst/bäst om. Släng alltså inte in vad du tror är konsollens bästa spel. Allt ska komma ifrån egna erfarenheter, får du nya så uppdatera.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Så här tycker ja: Resistanse är verkligen inte de sämsta ps3 spelet, verkligen inte, de e skit skoj!

Men...

Sämst är(utan tvekan!): Sega Rally - 0p

- Skit tråkigt helt enkelt! Bläää!

Bäst är: GT5 Prologue demot! - 10p/10p Lätt!

- Förbannat snyggt! Härligt körkänsla och helt underbart!

(Warhawk ligger oxå i topp för mej men ja får bara välja en eller??) haha

Inaktiv

ska köpa 3 st spel nu kommande helg

så då kan man passa på att få tips på vad man absolut ska köpa

Medlem

Kan ge dej tips på: CoD4, Assassins Creed och Haze:D möjligtvis UT3 om de släpps! Detta e då 4 givna köp till en ps3a!

Medlem

Bara haft Ps-trean i lite över en vecka och inte spelat så många spel, men jag håller nog med om att R: FoM är det sämsta spelet till maskinen jag spelat.

Hypen var överdriven, och spelet är ett standard fps som blandande Call of Duty och Quake exakt 50/50 i en oengagerande röra med taskigt AI och tråkiga miljöer. Ett stort plus i kanten dock är 4 player split-screen som är ovanligt nu för tiden.

Bäst just nu är Ninja Gaiden Sigma. Jag känner mig som en liten pojke när jag spelar det, skrattar hysteriskt när blodet flyger och Rachel gungar hyllan.
För oss som missade Ninja Gaiden till krysslådan är det guld värt.

Medlem

Bästa Singleplayer spel : Assasins creed, Otroligt bra story. underbar grafik, men inget spel man sitter och nöter igenom för man tröttnar rätt snabbt på de repetiva uppdragen,

Bästa Multiplayer : Call of duty 4, ojojoj. Roligaste Onlineupplevelsen jag någonsin haft,

Sämsta : Resistance FOM, vet inte varför. men jag gillade det inte alls


signatur

i dont know why, But i am known as a liar and a troll. So dont trust me

Medlem

Håll er på topic grabbar! Bäst OCH Sämst. Och det är spelen som är ute NU. Du kan uppdatera när du får en ny favorit. Du måste inte tycka spelet är dåligt bara för det är det sämsta eller ett underverk bara för att det är det bästa, helt enkelt bara vara det bästa/tråkigaste du spelat. Fullständiga inlägg uppmanas.

ang. Resistance så är det trevligt att spela split screen med kompisar. Men kampanjen är ett skämt. Helt ok att lira co-op men extremt standard, och ville slå sönder TVn när vi körde det hemska slutet. Att spelet kammat hem betyg på runt 8 är för mig ofattbart. Kampanjen är helt enkelt för standard.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Haft ps3 sen releasedagen och haft ett antal spel. Några riktiga sänken är:

Sonic 1p(kass kamera, tråkig styrning, dåligt gameplay helt enkelt)
Tony hawk 0.5p (trodde det skulle vara roligare men den rätta känslan saknades)
NHL 07 0p(Riktigt tråkigt. Ingen känsla här heller)
Resistance 0p (Fps på konsoll går inte. Punkt slut)

De spelen har jag sålt vidare/bytt in emot andra spel.

Spel som jag diggar hårt är:

MLB the show 9.5p
Ratchet and clank 9p ("bara" 9p än sålänge, inte kommit så långt)
Motorstorm 8p (kul i början men tröttnat lite)
Guitar hero 3 8.5p

Ser fram emot:

Rockband 10+p

Medlem
Skrivet av mogvard:

Haft ps3 sen releasedagen och haft ett antal spel. Några riktiga sänken är:

Sonic (kass kamera, tråkig styrning, dåligt gameplay helt enkelt)
Tony hawk (trodde det skulle vara roligare men den rätta känslan saknades)
NHL 07 (Riktigt tråkigt. Ingen känsla här heller)
Resistance (Fps på konsoll går inte. Punkt slut)

De spelen har jag sålt vidare/bytt in emot andra spel.
Spel som jag diggar hårt är:

MLB the show
Ratchet and clank
Motorstorm (kul i början men tröttnat lite)
Guitar hero 3

Ser fram emot:

Rockband

Skiter i Guitar Hero 3 i förmån för att spara pengarna till Rock Band.
Spelade Ratchet and Clank demot och tyckte det var sunkigt, men har aldrig varit någon plattforms-spelare.
Förutom att FPS är svårt på konsoll är Resistance helt enkelt bara standard. Hade det släppts på PC hade det blivit helsågat.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:

Skiter i Guitar Hero 3 i förmån för att spara pengarna till Rock Band.
Spelade Ratchet and Clank demot och tyckte det var sunkigt, men har aldrig varit någon plattforms-spelare.
Förutom att FPS är svårt på konsoll är Resistance helt enkelt bara standard. Hade det släppts på PC hade det blivit helsågat.

Jo om du inte kan köpa bägge så är det ett klokt val att vänta på rock band.

Inaktiv

Rathcet & Clank är det absolut bästa som släppts till PS3 än så längre enligt mig, 9/10!

Sämsta är nog...hmm... Lair eller Folklore... Svårt att bestämma sig här. Lair är skitkul ibland, men hela "tilt-funktionen" suger stenhårt!

Jo så får det bli, det sämsta till PS3 än så länge är Lair. 4/10.

Det finns säkert ännu sämre spel då Lair inte är överdrivet dåligt, men jag äger inte alla spel till PS3 än så länge

Flakmonkey

Sämsta spelet är i min mening Sonic, det är verkligen dåligt på i princip alla sätt och vis... jag brukar kunna hitta något gott om de flesta spelen jag lirar, även om de suger i stort, men det är fan svårt att säga någe bra om Sonic...

Bäst... tja... #Ninja Gaiden Sigma, #Resistance: Fall of Man (om man är en riktig gamer som klarar av att spela FPS både på PC och konsol ^^), #Virtua Fighter 5, #Super Stardust HD, #Pro Evolution Soccer 2008, #Calling All Cars och #Folklore är nog mina favoriter just nu... men jag tror nog att #Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction kommer in där också snart

Medlem
Skrivet av Bengan87:

Så här tycker ja: Resistanse är verkligen inte de sämsta ps3 spelet, verkligen inte, de e skit skoj!

Anledningen till att jag sågar resistance ganska hårt är att jag känner mig oförlåtande till upprepning. Allt i spelet har gjorts förut aldeless för många gånger. Enda anledningen till att Insomniac och Sony släppte det till PS3 är att det aldrig gjorts på just den konsollen i och med att den var ny. Typ som om alla konsoller behöver en standard shooter. Slänger dom in en liten perk som ingen gjort förut och som känns lite uppfriskande så är det bra mycket lättare att förlåta. Men Resistance är verkligen standard på alla sätt och vis.
Visst är det roligt men jag kan lika gärna dyka in i det första Half-Life igen och ha lika roligt.
Och att vara jämnförbart med ett spel som är 10 år gammalt känns inte förlåtligt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av Bengan87:

Så här tycker ja: Resistanse är verkligen inte de sämsta ps3 spelet, verkligen inte, de e skit skoj!

Anledningen till att jag sågar resistance ganska hårt är att jag känner mig oförlåtande till upprepning. Allt i spelet har gjorts förut aldeless för många gånger. Enda anledningen till att Insomniac och Sony släppte det till PS3 är att det aldrig gjorts på just den konsollen i och med att den var ny. Typ som om alla konsoller behöver en standard shooter. Slänger dom in en liten perk som ingen gjort förut och som känns lite uppfriskande så är det bra mycket lättare att förlåta. Men Resistance är verkligen standard på alla sätt och vis.
Visst är det roligt men jag kan lika gärna dyka in i det första Half-Life igen och ha lika roligt.
Och att vara jämnförbart med ett spel som är 10 år gammalt känns inte förlåtligt.

Håll dig till topicen själv (som du uppmanade andra) istället för att trycka ner ett spel i skiten upprepade gånger bara för att du inte gillar det. Vi har hört det nu och det räcker!

Bäst: Skate pga att det är sån skön känsla och att man är en gammal skejtare. Otroligt kul att bara glida runt och hitta sköna spots. Motorstorm hade dock kunnat vara roligare om det funnits 2 player. Det fattar jag inte riktigt hur man kan utesluta från ett bilspel.

Sämst: Resistance. Fick med det till konsolen och har inte spelat det speciellt mycket just för att det är så tråkiga miljöer och en tråkig story. Men ibland händer det att jag plockar fram det i brist på annat att göra. Inget jag rekommenderar någon att köpa för fullt pris dock.

Medlem

JA resistance är verkligen dåligt, däremot prisades det på många ställen även här på FZ.
Jag antar att det var hype över PS3 som drog upp betygen och inte spelet i sig.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Bäst: Ratchet & Clank 9,5/10
Finns många superlativ att dra till med här. Hela spelet har så underbart flyt rakt igenom. Grafik, ljud, kontroll och bandesign ligger på en grymt hög nivå.
Det kanske är något lite för lätt, men det gör inte så mycket i mitt tycke. Jag njöt hela tiden jag spelade det. Med risk för att bli flamead till döds så skulle jag nog vilja dra till med att detta spel slår Mario64 med hästlängder. Då menar jag inte det grafiska utan designen och utförandet på produkten. Jag har faktiskt inte haft så kul med ett platformsspel som detta sedans Mario64.
Sen att spelet var på Svenska trots att jag köpte det från Canada gjorde ingenting, för nu kan mina små grabbar få njuta av spelet också och samtidigt skratta åt dialogen.

Sämst: Sonic 2/10
Ja inte blev det någon direkt "comeback" för igelkotten den här gången heller. Urusel kontroll och en bandesign som får en att må illa. Gör om gör rätt. Eller, föresten, låt lille kotten få vila i frid.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Håller med ovanstående talare om att Ratchet & Clank är Gudomligt bra spelade precis klart det och börjar nu med challangemode där man kan ställa in svårighetsgraden

Enda nackdelen med spelet enligt mig är att det är lite för linjärt, man har knappt några valmöjligheter för att påverka storyn alls, men det spelar inte någon roll med tanke på hur bra resten av spelet är

ALLA ni som har en PS3 köp för allt i världen mina bäst investerade 649:- till PS3an

Sämsta spelet jag spelat måste vara Motorstorm !!
Hur i hela ¤%#?="@ kan man släppa ett arkadbilspel som inte har splitscreen ! 1/10 p


signatur

-| Spel ska köpas inte stjälas |-

Medlem

Ratchet & Clank är precis som ni säger, underbart. Älskar dialogen, humorn och vapnen, har väldigt svårt att slita mig.

För övrigt är ju Motorstorm riktigt skoj, däremot är det som sagt ett stort minus att man inte har splitscreen.


signatur
Medlem

OK. FoM var kanske inte så nyskapande, men det förtjänar inte att sågas såhär. Ett helt OK spel i mina ögon. (Även om slutet var lite B.)

Bäst?, Tja Det som jag har spelat mest är nog CoD3. (Till protokollet skall tilläggas att det är det enda CoD jag har just nu.)

Sämst? Det måste bli PS3 versionen av Need For Speed Carbon.
Det spelet måste vara portat direkt från PS2 versionen. Följdaktligen ett skitspel.

Har bara spelat demon av Ratchet and clank. Verkar kul dock.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

ok här kommer några spel som jag tycker e bra och dåliga.
Bäst: det är nog Assassin creed och Ratchet och clank.
sämst: Sonic och Lair


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

bäst är ju lätt call of duty modern warfare

sämst def jam icon, förvånad att ingen skrivit det sen marvel ultimate alliance var ett skit spel också, har inte hunnit köra ratchet and clank en

1
Skriv svar