Pris på Wii spel

Medlem
Pris på Wii spel

Bara jag som har fått för mig att Wii spelen skulle vara billigare än andra spel som finns nu till de andra konsolerna?
Kollar lite här och lite där och spelen kostar cirkus 600kr överallt... börjar kännas som att denna fattiga studenten får hoppa över Wii för att spelen är fördyra.
Vad hände med allt detta "wii kommer vara billigare än alla andra konsoler etc etc"?


signatur

osv.

Medlem

360-spelen ligger ju runt 699 om det är till nån tröst

Flakmonkey

Har för mig att Nintendo sagt att deras spel ska vara billigare än de till 360 och PS3 iom att utvecklingskostnaderna inte blir lika stora... men vi får väl se vilken nivå det hamnar på till slut

Medlem

räkna med max 50kr billigare än motsvarande PS3/XB360 spel.

annars så stämmer det ju, Wii är billigare än 360 och PS3.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

50kr... hade höga förhoppningar om 300-400kr per spel.
Kommer aldrig ha råd med ny dator + Wii... iaf inte om man vill ha lite spel


signatur

osv.

Medlem

Tvivlar på de kommer vara dyrare än GC när de var nya, låg väl på 499-549kr då tror jag. Förhoppningsvis blir de ännu billigare, lär iaf inte kosta som X360 spelen gör idag eller som PS3 spelen när de kommer.

Skrivet av Spectral:

360-spelen ligger ju runt 699 om det är till nån tröst

Nä en hundring för mycket där va? Finns inget X360 spel på webhallen som är så dyrt, i början kanske de kosta så mycket?


signatur

<3

Medlem

wii är billigare än dom andra, konsolen är billigare och så är även spelen. + att online funktionen är gratis. den kostar en bra slant på xbox 360. så wii är klart billigare på det mesta.

Medlem

Spelar ju ingen roll om det är 50kr billigare än konkurenterna nu när mina drömmar om spel för 400kr är helt krossade. *springer iväg gråtande till sängen*


signatur

osv.

Medlem

Ett spel till PS2, Xbox och GC (samma spel) brukade vara ca 50:- billigare till GC än de andra systemen iaf.


signatur
Medlem
Skrivet av urken:

Tvivlar på de kommer vara dyrare än GC när de var nya, låg väl på 499-549kr då tror jag. Förhoppningsvis blir de ännu billigare, lär iaf inte kosta som X360 spelen gör idag eller som PS3 spelen när de kommer.

Skrivet av Spectral:

360-spelen ligger ju runt 699 om det är till nån tröst

Nä en hundring för mycket där va? Finns inget X360 spel på webhallen som är så dyrt, i början kanske de kosta så mycket?

Nej men Webhallens spel är genrellt sett billigare, kanske för att det tillkommer en fraktkostnad när man köper där, vad vet jag. På Game i Örebro kostar i alla fall Saints Row (eller om det var Dead Rising) 699kr.

Medlem

jo webhallen tar 77 kr och i vissa fall 99 kr per paket i fraktkostnad

Medlem
Skrivet av Knirk:

jo webhallen tar 77 kr och i vissa fall 99 kr per paket i fraktkostnad

Köper du 1 spel där så skickas det som brev och då blir fraktkostnaden 69kr om du väljer postförskott eller 39kr om du betalar med kort.

Medlem

dom Wii spel som man kan boka på webhallen kostar 599 kr styck. eftersom webhallen och många andra ställen på nätet brukar vara billiga.

innebär det då att Wii spelen kommer kosta ännu mer i vanliga spelbutiker ?

Medlem
Skrivet av Knirk:

dom Wii spel som man kan boka på webhallen kostar 599 kr styck. eftersom webhallen och många andra ställen på nätet brukar vara billiga.

innebär det då att Wii spelen kommer kosta ännu mer i vanliga spelbutiker ?

Mja minst 50kr dyrare ute i vanliga spelbutiker iaf men lite av vinsten äts ju upp av frakt.

Beror ju på hur mycket dyrare det är men jag brukar försöka köpa i vanliga spelbutiker. Jag vill även i framtiden kunna gå på stan och titta på spel och inte vara bunden till nätbutiker.

Medlem

Läste på Ign.com att wii spelen i japan får ett pris på 6800-7000 yen vilket motsvarar 420-450 kr hoppas det blir typ det priset här i sweden, tycket det är rätt hyffsat.


signatur

<3

Medlem

nope så blir det inte, kolla på ställen som webhallen.se så får du sa att det inte är några 400 kr på wii spel. dom kostar tyvärr typ 549 till 599

Medlem

Men det är ju förbokningar på dessa spel ni nämner.
Förbokningar på spel till en konsol som ej är släppt ännu är alltid mycket dyra.
Vänta in istället tills Wii är släppt och finns hemma i stugorna så ska ni se att priserna på spelen kanske mer stämmer överens med prislistan i Japan.

Sedan är i regel de få spel som redan finns att boka innan konsolen är släppt mycket svårare för butikerna att sätta pris på.
Ju fler spel som släpps desto mer konkurrans blir de ju för spelföretagen att sälja just deras spel.
Så invänta lite tills de hela lagt sig och Wii finns ute så tror iallafall jag att priserna kommer dyka ner.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

får hoppas det,har ingen lust med xbox 360 priser på spel igen *ryser*

Medlem

Pris på wii-spel kommer ligga på 40 dollar i USA och typ 50 euro i Europa, så ganska okej imho


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Kollat runt lite på priser på spel på olika sajter(risk att det blir en del inköp!) och än så länge verkar cdwow vara billigast på Wii-spel 499:- för de 20 jag kunde hitta på deras lista.

Deras Wii-katalog verkar inte funka så bra, ser bara top 20 listan till höger.. Osäker om de skickar spelen så man har dom på releasedagen eller om de skickar på releasedatumet... står lite luddigt på sidan.

Inaktiv

Jo jag har aldrig haft en 8-bitars hur mycket kostade ett sånt spel när det var nytt?
Jag tror faktiskt att vill man ha spel för 300-400
får man skaffa en tidsmaskin.


signatur

- Jag Står Ensam Med Ett Rostigt Järnrör Omgiven Av Dysterhet I Ett Vitt Tyst Helvete -

Inaktiv

En stor bov i det hela är ju den svenska momsen....


signatur

"Jesus loves me yes I know"

1
Skriv svar