Vilket onlinespel är bäst?

Medlem

jag fattar inget av eve


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv
Skrivet av Hannu87:

aoc lär bajsa på alla andra mmon.......ni lär se vad jag menar när ni testats spelet

för att det innehåller så mkt skit så bägarn rinner över?

AoC ser väldigt lovande, dock tror jag att WAR kommer sopa mattan med AoC's ytligheter.

Fast inget är säkert, det får tiden avgöra. :$


signatur

Krossa rasismen! eller ah... vandalisera lite... typ..
// vänliga hälsningar Antifacistisk aktion.

Medlem

Jag tror också att WAR blir bättre men det betyder inte att aoc är dåligt.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Jag tror definitivt inte att AoC är dåligt, men väger jag upp positiva saker i WAR och jämför så tycker jag nog att WAR kommer bli bättre, hoppas bara inte att WAR har blivit överhypat.


signatur

Krossa rasismen! eller ah... vandalisera lite... typ..
// vänliga hälsningar Antifacistisk aktion.

Medlem

jag har inte sagt att du tycker att det är dåligt


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

AoC - Buggit, dyr månads kostnad
WOW - Fult, månads kostnad
GW - Snyggt, billigt, lite av varje, expansioner, stort, lite för alla, många uppdrag, ingen månads kostnad

Tror vi inte behöver diskutera AoC som ett av det bästa onlinespelen.

Kom ihåg, det jag skrev var min åsikt, nu säger jag inte att det stämmer helt och hållet, men det är så.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

väldigt bra åsikter, men wow och aoc fanboysen bryr sig nog inte...


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

star wars galaxies var underbart, sopade mattan med dagens barnkalas

ultima online är ju helt klart något som fortfarande sitter djupt .. även fast folk inte gillade Tramel/...ehm... conceptet ..

world of warcraft .. kul faktiskt? behövs mer spelar drivna saker, typ ett eget hus och kläder ... inte bara armor

Medlem

Tänker inte rösta eftersom EVE inte är med, det säger väl allt.

Medlem
Skrivet av F3D:

star wars galaxies var underbart, sopade mattan med dagens barnkalas

ultima online är ju helt klart något som fortfarande sitter djupt .. även fast folk inte gillade Tramel/...ehm... conceptet ..

world of warcraft .. kul faktiskt? behövs mer spelar drivna saker, typ ett eget hus och kläder ... inte bara armor

fast då börjar du väl kliva in på RP grejjer, och vad jag förstår det så är RP väldigt ouppskattat av den vanlige wowspelaren.

Iaf, ontopic så röstar jag på Warhammer Online: Age of Reckoning

Inaktiv

WoW är bäst för man har att göra så himla länge
Tar aldrig slut typ.

Jag tycker dock att GW har bättre PvE på en del sätt och mer trevligt folk xD

Inaktiv
Skrivet av NookiE-afk:

Av de fyra valen. Absolut inget av dom.
EVE är bäst

Och EVE kostar bara 90kr i månaden.. Jo endast 90kr!
Tacka USA börsen som orsakat dollarns ras.. Tack vare den låga dollarn ligger en månad under 100kr.

Håller med dig, EVE äger bland MMOerna.

Däremot så kommer ju priset bli lite högre nu när de bara kommer finnas 60 dagars Codes, och för att få ner priset till 90kr/månad så måste man ju köra med Time Codes. Annars gäller ju annars CCP's pris på 14.95€/månad, alltså 140kr.


signatur

"Building the Future and keeping the Past alive is one and the same thing"

Medlem

Jag skulle vilja spela eve, men kan inte eftersom jag inte har kreditkort, och pallar inte springa runt och dalta med paypal heller... hört att man kan köpa tid via ingame pengar?

Medlem

Spelar inte MMORPG spel längre, mn när ja väl gjorde det som lirade ja 24/7 Lineage 2. Typ som WoW är det, bara att det är gratis (om man inte väljer och spela på Live servrar)

Och nej WoW är inte det största online spelet, det är L2 med sina 17 miljoner spelare.

Ska nog även testa när Lineage 3 kommer om några år, värkar vara ritkigt nice


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Jag tycker EVE och GW är bäst när det gäller pvp.
Om du vill ha mysig krambjörns pve så är WOW, Eq2 och City of Heroes/Villains helt okej.

AoC visade sig tyvärr vara det mest överhypade skräp jag spelat dom senaste månaderna.

Medlem

Körde wow i ungefär 1-2 år, usch NO MAS!! (Inge mer )

Nä nu kör jag nått mycket bättre, EVE!!

Man slipper höra "Vilken server är du på då?" snacket, En server ska det vara!!

P.S Runescape är väldigt bra, try it out


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem

mycket beror på hur mycket tid du kan avsätta.

kan inte begripa att folk tycker gw är s¨uberkul usel los och linjärt.

Har dom fixat dom 2 sakerna bland annat till gw2 då kan det bli stort annars nope


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Lusen:

Blev WoW:)

lol du skulle önska en förbokning av age of conan:up::up::up::up::up::up::up::up::up::up::up::up::up::up::up::up::up::up:

Medlem

Hoppas mera än hälften överger wow ( klart över en lång tid ) och börajr lita WAR.

Inaktiv

Nää, tycker wow är bra men blir fan sugen på trial, har gw någon trial?
För det andra, en gw fråga, kan man ha mount?
Och vilka olika "armor" typer finns det?

Medlem
Skrivet av Lusen:

Nää, tycker wow är bra men blir fan sugen på trial, har gw någon trial?
För det andra, en gw fråga, kan man ha mount?
Och vilka olika "armor" typer finns det?

Tror att gw har är inte riktigt säker, men man kan inte ha mount kanske kommer i 2:an. Det finns en hel del rustningar alla klasser har olika. En annan sak det som gör GW till ett så bra spel är att man måste använda skills och det går inte ut på att ha bra vapen utan hur man använder skillsen


signatur

Rädda skogen ät en bäver

Medlem

Star Wars Galaxies är fortfarande nummer ett på min lista.
Everquest 2 och WoW är välgjorda MMO's också och de har båda sina pros & cons. Guildwars är väl ingen äkta MMO men när det kommer till bra PvP så ligger den etta på min lista.

Är nog berädd att hålla med om att AoC är lite överhypad och det är riktigt pinsamt att det fortfarande inte finns någon Dx10 version.

Hur som helst, är man en riktig MMO-gamer så bör man testa alla ovanstående titlar.

Inaktiv

Nu har jag gw och ska åka hem och testa det om några dagar:D

Gen
Medlem

GW - Är väl bara ett PvP MMO egentligen? Inget för mig iaf. PvE delen är kass.
AoC - Det snyggaste MMOt där ute. Även bäst ljud och bäst stridssystem. Dock buggigt och ofärdigt...lite synd faktiskt.
WoW - Otroligt välpolerat, fungerande och buggfritt MMO som alla kan spela. Dock inget för den som värdesätter grafik och komplexitet.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

aoc lär bajsa på alla andra mmon.......ni lär se vad jag menar när ni testats spelet

Haha, ja jösses. Fick nästan hjärtinfarkt där.

Det är farligt att hypa upp ett spel så mycket som alla gjorde inför AoC, när väl sen spelet inte alls lever upp till förväntningarna. Just nu är AoC inne i en mycket negativ trend, och speciellt på deras största marknad i USA där mängder av spelare lämnar skeppet. Läs gärna mer på www.mmorpg.com

När det gäller denna tråden, kan jag dessvärre inte rösta. LOTRO är inte med på listan. Mina 3.5 år i WoW är mer än tillräckligt, och jag kommer aldrig att återvända dit igen. Bästa tiden jag haft var pre-tbc, och Blizzard utvecklar spelet åt en helt annat riktning idag.

Guild Wars har jag tyvärr inte testat, men det kommer nog med GW2.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

Guild Wars får min röst av många timmars spelande av både det ena och det andra

Inaktiv

Önskar mej guildwars med Hoppas det når upp till mina förväntningar:)

123
Skriv svar