Tips på lämliga program till serveradmin?

Inaktiv
Tips på lämliga program till serveradmin?

Hej,

Drog igång en egen server för inte så länge sedan. Har kikat runt lite efter bra program och har hittils bara hittat på ModernRcon som verkar OK, men det är långt ifrån perfekt. Att byta map etc buggar. Tips på annat liknande program?

Sedan funderar jag lite över om det går att spana på spelare på ett smidigt sätt? Ibland "campar" vissa och jag vill vara säker innan man kickar dom. Känns trist att behöva lämna spelet (Och förlora aktuell stats) och sedan återansluta på nytt för att kunna bevaka en spelare. Detta borde man väl kunna lösa på ett smidigt vis?


signatur

På internet vet ingen att du är en hund!

Medlem

Har sett det på några servrar men vet inte hur man gör det dock, Googla lite och se om du hittar något.

Själv använder jag in-game konsolen till det mesta.

Byta MAP:
1, /rcon login lösenordet
2, /rcon map mp_namnet (tex map mp_crash)

Inaktiv

Jag har googlat för glatta livet. Det är standard innan man hör sig för.

Använder man kommandot "/map_rotate" för att byta bana byter den visserligen bana men då försvinner t.ex hardcore läget. Går det att byta bana (nästa i turordningen eller random) utan att behöva ange vilken?


signatur

På internet vet ingen att du är en hund!

Medlem

Du har ju en server config, längst ner brukar "map rotation" ligga där kan själv skriva in lite "random" maps.

Sitter på laptopen i skolan nu men jag ska kolla i en config senare

Medlem

Antar att du vill ha en Hardcore server. Se till att du har detta i din config.

set scr_hardcore "1" set sv_mapRotation "gametype war map mp_backlot"

På "gametype" kan du ändra "war" till vilken speltyp som helst

Behöver du mer hjälp så kan jag nås på xfire: mattiaspersson

Inaktiv

Tack och bock! Hittade ett plugin för Xfire till Pidgin. Får se om jag lyckades lägga till dig.


signatur

På internet vet ingen att du är en hund!

1
Skriv svar