Nära på och bli miljonär någon gång ?

Medlem
Nära på och bli miljonär någon gång ?

Hej

Har börjat spela lite smått av olika typer av spel såsom keno och lotto och fastnade för Lotto då det ger ut mycket högre vinster än keno

Självklart så vet jag att det är svårt att vinna mycket, men någon kanske har några års erfarenheter vad man ska satsa på för typ av spel ?

Mvh

Inaktiv

Online poker är väl det de vinner på? Jag spelar iofs inte själv men det är vad jag hört. Fast man kan ju lika gärna förlora pengar som att vinna


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Enklaste är att skaffa ett jobb, har du något vettigt att göra på dagarna då också.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Vet inte riktigt vad jag ska säga när nån säger att skaffa ett jobb. Har man lite småpengar över så kan man spela med dem om man känner för det. Själv spelade jag lite lotto och jag tjänade några hundra när det va Fotbolls-EM i sommras.

Keno är inte så svårt, och det är egentligen inte lotto heller. Spela vad du känner för, men ska du vinna massor med pengar så är nästan sport det du ska spela på, med lite koll då så att du inte satsar helt åt helvete dvs. ;>


signatur
Medlem

Zelaxe: är du fullkomligt tappad i skallen ? din morsa måste tappat dig hårt i golvet som liten! Så du menar bara för man spelar lite så har ingen jobb i världen ? du e skum! jag har jobb och egen bostadsrätt sedan snart 2 år tillbaks.

Tack er andra..

Medlem

Har du lätt för matte (i synnerhet statestik och sannolikhet)? Har du lätt för att hantera förluster samt ett relativt starkt psyke? Har du ett bra tålamod? Är du beredd att lägga mycket ner tid och energi? Då kanske poker är något för dig fast jag skulle aldrig rekommendera att börja med det även om jag själv spelar. Men det vore ett klart vettigare alternativ än ett spel där turen är fullkomligt avgörande. Poker har visserligen har ett moment av tur men skicklighet är vad som vinner i det långa loppet.

Jag är själv inne på mitt femte år av poker (mestadels cash games online) och är en vinnande spelare men för att inte gå in på exakt hur mycket jag vunnit under åren så kan jag i alla fall säga att mitt första långsiktiga mål som jag hade i början var avklarat efter ca tre år - det var en miljon.

Så på frågan "nära på att bli miljonär någon gång?" så får jag väl svara "ja".

Medlem

Svenska spel går med miljardvinster år efter år (5,3 miljarder 2008), det borde väl säga en del om hur det är uppbyggt. Jag har endast spelat på olika sporter, där det känns som det spelar någon roll hur man sätter pluttarna på pappret. Lotto är ju bara ren lotto - så jag håller mig borta.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

för min del är lotto, triss osv en kul grej. Jag skulle kunna tjäna stora pengar på bowling, men jag saknar ekonomi och sponsring för att köra riktigt seriöst just nu. Tyvärr är bowlingklot dyrt i sverige. Mitt nyaste kostar 2800 i sverige och 1100kr i staterna. Sen kostar det 700 spänn att borra skiten om man inte köpt det i proshopen. Som arbetslös har jag inte råd.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

erge: Så du har alltså tjänat en miljon på tre år bara genom onlinepoker?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Väldigt off-topic men om man vinner större summor på poker till exempel erges historia hur funkar det med skatt, är det helt skattefritt?

ledsen för off-topic.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

erge: Så du har alltså tjänat en miljon på tre år bara genom onlinepoker?

Korrekt. Helt fantasktisk va?

Sen om man nu tycker att 8-10 timmar om dagen framför en skärm fylld med pokerbord i tre års tid och förlorat allt vad socialt liv innebär är värt det är ju upp till var och en.

Medlem
Skrivet av andymikel:

Väldigt off-topic men om man vinner större summor på poker till exempel erges historia hur funkar det med skatt, är det helt skattefritt?

ledsen för off-topic.

I regel brukar det inte vara några problem med skatteverket. Enligt lotteriinspektionen så anses poker vara ett lotteri så man slipper betala skatt på vinsterna. Däremot om du inte har någon inkomst och helt plötsligt vunnit, låt säga tio miljoner så kommer med största sannolikhet skatteverket att göra en utredning.

Bortser vi ifrån dom stora vinsterna som man hör och läser om i media så är risken i princip obefintlig att åka dit och spelar man på en EU-baserad site så kan man vara helt lugn på den biten.

Medlem

Att poker är ett lotteri är helt sjuk, och är väl under utredning nu pga. av alla som spelar det?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Att poker är ett lotteri är helt sjuk, och är väl under utredning nu pga. av alla som spelar det?

Det var en debatt och utredning om just det för ett bra tag sen men dom slog fast i att det skulle fortfarande ses som ett lotteri. Jag kan väl inte direkt påstå att jag klagar över det, snarare tvärtom. Hade varit hemskt att behöva skatta på varenda pott man spelar och dessutom betala "rake" på samma pott.

Från skatteverkets hemsida:

"Beskattning av vinst på utländskt lotteri - rättslig styrning
Bestämmelsen i 42 kap. 25 § IL kan inte tillämpas på lotterivinster från EU/EES-land, dvs. sådana lotterivinster ska inte beskattas.

Vad är definitionen på "utländskt lotteri"?

Begreppet "lotteri" definieras i 3 § lotterilagen (1994:1000). Med lotteri avses en verksamhet där en eller flera deltagare, med eller utan insats, kan få en vinst till ett högre värde än vad var och en av de övriga deltagarna kan få. Till lotteri hänförs lottning, gissning, vadhållning, och liknande förfaranden, marknads- och tivolinöjen, bingospel, automatspel, roulettspel, tärningsspel, kortspel, kedjebrevsspel och liknande spel."

Medlem

Skatt = bra!
Woho, väldigt off topic samt ett slag för välfärdssamhället!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag var det nästan när jag föddes, fungerade helt ok faktiskt. Kan man kalla det tur kanske, att jag har de föräldrarna jag har? Vet inte, kanske. Men ska deras förutsättningar och mål trivialiseras? Samt mina egna insatser, vad är de värda? Är någon som vunnit på lotto lika framgångsrik? Är den personen lika värd pengarna som någon som arbetat sig till dom?

I år ska jag dra in min första miljon brutto på arbete - förutsatt att att det slår rätt med Dublin jobbet.

Medlem

Jag spelar aldrig, har sett för många spela dag ut, dag in och tro att det är värt det när de vinner tre lakan vart femte år. Så kul är det inte att rätta siffror.

Jag tycker poker är dödligt kul IRL men efter "pokerboomen" skulle det kännas som att söka till bigbrother-huset att spela nätpoker - inte en chans. Känns lite som ett modernt pyramidspel och alla har vunnit så mycket... njae, jag är skeptisk.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Skicklighetsspel där man kan påverka utgången.

Placera i produkter du kan ta på istället och sälj vidare. Ger mer eller i alla fall säkrare slantar än både spel och aktier.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Skulle också lägga en röst på Poker (och/eller andra spel där du kan vinna andra spelares pengar).

Roulette, Black Jack m.m. så går det ut på att enbart kunna vinna banken/hemsidans pengar... och "in the long run" så kommer dom inte låta dig göra det, samtliga spel är detaljerat uträknade att generera vinst till banken/hemsidan - inte dig.

(testade själv ett system på roulette för skojs skull en gång, satte in 400 kr, efter 15 minuter var det 600 kr, kvällen efter var det 1200, efter några kvällar med 15-20 minuters lir per gång hade jag ca 3500 (samt tagit ut mina första 400 kr) - på några få minuter försvann samtliga pengar... en polare däremot gjorde samma sak några dagar senare och lyckades lira upp till 7000 kr, plockade ut 4000 och bara några kvällar senare vart resten borta, men 3600 kr plus för ca 2 timmars aktivt spelande är inte fel, men det håller inte i längden)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av mackebacke:

Zelaxe: är du fullkomligt tappad i skallen ? din morsa måste tappat dig hårt i golvet som liten! Så du menar bara för man spelar lite så har ingen jobb i världen ? du e skum! jag har jobb och egen bostadsrätt sedan snart 2 år tillbaks.

Tack er andra..

Har bara svårt att se att någon spelar Keno eller Lotto och hoppas på att faktiskt ha någon chans att vinna på det, som han som köpte två trisslotter varje dag i 5 års tid utan att någon större vinst öht.

Har du jobb och bostad så är det väl bra, men jag skulle inte rekommendera att slösa pengar på lotterier, lite som att kasta mynt i en brunn och hoppas att få önska sig något.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

danke för svaret, erge, intressant att det är skattefritt.

Medlem

Zelaxe: På den biten kan jag väll hålla med dig om, att det ej är lätt och vinna, och det ska det ej heller vara för då skulle folk bara spela och ej jobba alls!
Men det var liksom inte det jag reagerade på. Jag undrade varför du sa att jag skulle skaffa jobb och sluta spela, när jag redan har jobb. Men men skitsamma det kvittar!

Och idag hittade dom personen som vann 110 miljoner kronor på Lotto, tror du inte den personen också tänkt att det kommer aldrig hända mig ? spelar man inte så kan man inget vinna heller! ha det

Medlem

Stod iaf idag i GT = Göteborgstidningen att 72 % skulle sluta jobba om dom vann en massa stålar, och det skulle även jag,

är enormt trött på att jobba, tid som går åt till att göra sånt man inte vill,

det är en sak för personer som inte har några intressen eller klarar av att hitta på nåt att göra på dagarna, eller helt enkelt mår dåligt av att inte jobba,

för mig är det tvärtom, hatar jobb så mycke att man blir dålig bara för det, fritidsintressen finns hur mycke som helst,
speciellt med en fet plånbok.

Medlem

Jag med hade känns menningslöst och slita för 100kr i timmen och gå upp 7 varje morgon om man vinner många många miljoner! Jag ser inget kul med att jobba gör det för mina pengar.! Men däremot hade jag kanske startat upp ett företag om jag blivit mkt rik och anställt folk dit. Sen gått dit ibland när det passat mig.! Sen levt livet för resten! Men skulle enbart jobba för mig själv och aldrig vara anställd för någon då, om jag var rik

Medlem
Skrivet av mackebacke:

Jag med hade känns menningslöst och slita för 100kr i timmen och gå upp 7 varje morgon om man vinner många många miljoner! Jag ser inget kul med att jobba gör det för mina pengar.! Men däremot hade jag kanske startat upp ett företag om jag blivit mkt rik och anställt folk dit. Sen gått dit ibland när det passat mig.! Sen levt livet för resten! Men skulle enbart jobba för mig själv och aldrig vara anställd för någon då, om jag var rik

En perfekt inställning att ha om du vill ha en lågavlönat jobb hela livet. Det är VÄLDIGT få som har något de inte jobbat för, modell paris Hilton - Att starta ett företag, göra det framgångsrikt och sedan få det att flyta med minimal insats är MYCKET MER JOBB, läs igen, MYCKET MER JOBB än att bara gå till ett vanligt jobb. Gillar du inte att jobba är eget företag inget för dig.

Men... jag förstår dig. Hade jag fått pengar nog hade jag inte jobbat en sekund till i mitt liv. inte. en. sekund.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av mackebacke:

Jag med hade känns menningslöst och slita för 100kr i timmen och gå upp 7 varje morgon om man vinner många många miljoner! Jag ser inget kul med att jobba gör det för mina pengar.! Men däremot hade jag kanske startat upp ett företag om jag blivit mkt rik och anställt folk dit. Sen gått dit ibland när det passat mig.! Sen levt livet för resten! Men skulle enbart jobba för mig själv och aldrig vara anställd för någon då, om jag var rik

En perfekt inställning att ha om du vill ha en lågavlönat jobb hela livet. Det är VÄLDIGT få som har något de inte jobbat för, modell paris Hilton - Att starta ett företag, göra det framgångsrikt och sedan få det att flyta med minimal insats är MYCKET MER JOBB, läs igen, MYCKET MER JOBB än att bara gå till ett vanligt jobb. Gillar du inte att jobba är eget företag inget för dig.

Men... jag förstår dig. Hade jag fått pengar nog hade jag inte jobbat en sekund till i mitt liv. inte. en. sekund.

word up, men du vet, vissa är ju 15-16 hela livet o hoppade av gymnasiet.

Medlem

kanske uttryckte mig slarvigt, visst kan jag tycka om att jobba om jag har intresse för det mkt, såsom sportbilar,gokart intresserar mig enormt! Så varför inte öppna upp en egen gokart bana om man var rik, då skulle jag mer än gärna vara på jobbet varje vecka nästan och hjälpt.! mest för skoj och intresse! Och sen gjort banan mer och mer känd och lagt ner mer pengar på den, sen får man se utvägen! skulle det ej gå så är det inte hela världen. Om man låt säga flera miljoner som säkerhet.!

Inaktiv

Jag vet att jag kommer bli miljonär en dag, troligen innan jag fyller 30. Detta genom att spara en peng varje månad som jag investerar i fonder ock aktier. Vem som helst, och då menar jag vem som helst kan bli miljonär på det viset. Det enda som kan hindra mig från att bli miljonär är att kronan byts ut mot euron

Investerar man 1000kr per månad i en svensk indexfond mellan åldern 17 och 26 så kommer du vid 65 års ålder ha en förmögenhet på 8.2 miljoner

För er som vill bli rika tipsar jag om bloggen "hur jag blev rik". Följande serie inlägg förklarar väldigt pedagogiskt hur grundprincipen för ränta-på-ränta fungerar: http://www.hurjagblevrik.se/borja-sparainvestera-nu/

Jag spelade poker seriöst en period, och det är inget jag kan rekommendera. Det är extremt riskfyllt med stora swings och är riktigt påfrestande rent psykiskt. Ett vanligt jobb är verkligen att rekommendera. Har du vad som krävs för att bli pokerproffs så har du också vad som krävs för att klara av en universitetsutbildning och skaffa dig ett bra jobb.

Medlem

Skit site du länkar till ovanför, människan skriver inte själv utan kopierar annan som finns på andra siter ( citat googling ftw )

Dessutom, vem bryr sig om man är miljonär när man är 65? Det enda den dagen man blir gammal handlar om hur man ska klara sin vardag, inte om man gör det i thailand eller i ett torp på valla. Vi vet alla att det är först efter en viss tid som en ränta eller indexkurva faktiskt börjar ge avkastning. I början är avkastningen i princip 0, för att det ska kännas som att man verkligen sparat måste man ta av grundkapitalet och då faller hela poängen.

"Investerar man 1000kr per månad i en svensk indexfond mellan åldern 17 och 26 så kommer du vid 65 års ålder ha en förmögenhet på 8.2 miljoner"

Det vet man inte, utan är en generell beräkning. Det kan både vara mer eller mindre. Och på 40 år är 8,2 miljoner väldigt lite, där minst 480 000;- är vad du lagt undan, ett helt års inkomst för mig och säkert 2 ½ -3 årsinkomster för många andra.

Nae du, det finns inga genvägar, rena affärer är det som gäller eller att jobba som vanligt och kanske ha ett extra knäck. Ett helgjobb på 6 timmar per helg genererar säkert 1000;- netto per vecka. Vilket är 52 000;- på ett år om man räknar med någon ledig helg och in någon söndag/storhelg.

2080000 på 40 år. Kan tyckas vara ett enkelt val, göra ingeting för 8,2 eller jobba 6h per helg för 2,08, men samtidigt så kan jag lova att du gör mer pengar de första åren på att jobba extra någon helg om du nu har svårt för stålar.

Medlem
Skrivet av Largo:

Investerar man 1000kr per månad i en svensk indexfond mellan åldern 17 och 26 så kommer du vid 65 års ålder ha en förmögenhet på 8.2 miljoner

Det är helt omöjligt att bedöma framtida kursrörelser baserat på hur det gått tidigare men lycka till.

12
Skriv svar