Söker strategispel

Medlem
Söker strategispel

Tjenixen!
Jag är ny i strategi genren men vet redan vad jag vill ha, vill ha ett turn based strategi spel som Dawn of War: Dark Crusade campaignen. Att man ska ta över områden/provincer, varje område man tar över ger nån bonus av nått slag.
Skulle vara tacksam för några förslag.

Medlem

Total war serien

Medlem

Tackar, är det nått du eller nån annan kan rekommendera? Finns det fler tips på spel?

Medlem

BFME2, fast Total War serien är absolut bäst av alla turbaserade spel.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Medlem

Battle For MiddleEarth 2


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Om det med provinser inte är jätteviktigt så har du ju Civilization serien, turbaserat men inte med färdiga provinser, utan du och motståndaren expanderar med nybyggare tills ni täckt världen.. har inte heller RTS-del som BFME2 och Total War serien..

Inaktiv

Lånar tråden då det inte är värt att göra ett ny.
Söker ett strategi spel som är som Caesar, Civcity mfl.

Detta är alltså ett UNIKT spel som jag söker inget tips dvs, den har ungefär likadan textur uppbyggnad som Caesar osv men är faktiskt det enda "nya" spel som har underhållt mig.

Iaf nu ska vi nog kunna komma på vad detta är för spel utan större svårigheter.

- Ser ut som Caesar, Civcity.

- Skillnaden är väl att man kan ha slavar.

- Ganska nytt spel 1 - 2 år högst gammalt.

Vill ni ha mer fördjupad information som jag kommer ihåg får ni ju självklart det.

Tack på förhand.

*Lägger till att det utspelar sig under Romar tiden om det nu va ingen som förstod detta

Medlem
Skrivet av smegg:

Lånar tråden då det inte är värt att göra ett ny.
Söker ett strategi spel som är som Caesar, Civcity mfl.

Detta är alltså ett UNIKT spel som jag söker inget tips dvs, den har ungefär likadan textur uppbyggnad som Caesar osv men är faktiskt det enda "nya" spel som har underhållt mig.

Iaf nu ska vi nog kunna komma på vad detta är för spel utan större svårigheter.

- Ser ut som Caesar, Civcity.

- Skillnaden är väl att man kan ha slavar.

- Ganska nytt spel 1 - 2 år högst gammalt.

Vill ni ha mer fördjupad information som jag kommer ihåg får ni ju självklart det.

Tack på förhand.

*Lägger till att det utspelar sig under Romar tiden om det nu va ingen som förstod detta

Jag tror att du är ute efter Imperium Romanum. Föregångaren hette Glory of the Roman Empire. Det är det enda stadsbyggnadsspel jag känner till som har med slavar.

Jag har inte spelat det själv. Det fick mycket blandad kritik. I en del recensioner fick det mycket bra kritik medan andra sågar det rakt av.

Posta gärna några kommentarer i forumet om du köper det.

1
Skriv svar