Världens bästa land

Medlem
Skrivet av Ragganof:
Skrivet av Night Hawk:

Har för mig att man tjänar ca 300k om året på en oljeplattform.

snarare det dubbla och då är det för yrken som inte kräven nån större utbildning.
medel inkomsten i norge ligger på 300k om året.

nockie 8: din far "tjänar" just nu ca 12% när man växlar över.
har sjunkigt mycke nu på senaste, brukar/brukade pendla mellan 15-18%

Tack för informationen!:up:


signatur

Wai

Inaktiv

Sverige eller Norge

Medlem

Det enda landet jag kan tänka mig att bo en längre tid (typ resten av livet) i förutom sverige är nog Kanada. Så.. ah


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv

USA. dom har skön humor(går ju inte å rabbla upp alla serier o alla otroligt roliga y-tube klipp etc ! ) fast sen har dom ju en del andra människor som är lite mer halleluulljaa o överdrivna, men alla saker har väl för å nackdelar

*edit* tänkte mer hur folket var
å de kanske inte alltid väljer världens bästa president

Inaktiv
Skrivet av Oddman:
Skrivet av Noken8:
Skrivet av Jericho:

Haha Zelaxe
Tror att man tjänar riktigt bra iallafall.

Man jobbar väl veckoskift? Sen är man ju nästan mer ledig mer än vad man jobbar

Man kan vara ledig upp till tre veckor eller lite in på fyra om jag kommer ihåg rätt och jobba i två veckor:)

IceMan: Min farsa är svetssare för det mesta ( tror jag iaf ) men jag glömde bort att fråga han hur mycket han tjänar för han åkte till Norge idag:/

Jag som trodde 15 k var mycket på ett sånt jobb.. haha!

15 000 kr är väl vad en städerska tjänar efter skatt, om hon har tur...

skatt, tror inte städare vet va de ordet betyder

Medlem

De nordiska länderna.

Medlem

Men för att ge ett lite seriösare svar här från personlig erfarenhet så skulle de bli i denna ordningen:

Franska Polynesien (funkar nog me de flesta söderhavsöar)
Australien
Danmark

Skulle aldrig få för mig att flytta till USA, världens skitland
Kanada hade jag tänkt åka till å bo i slutet av sommaren å stanna där ett år typ

Medlem

Danmark!

För att det danska folket kände sig mest lyckliga i världen enligt en undersökning jag ej har länk till. Det är i min mening ganska viktigt att känna sig lycklig.

Medlem

Utan att tveka, Sverige. Har bott i en massa världsdelar och länder och måste säga att i Sverige trivs jag helt klart bäst. Helst det Sverige som fanns runt millenieskiftet. Nuförtiden verkar det gå käpprätt åt helskotta, men det är en global företelse så det kan man nog inte komma ifrån, ens i lilla Svea Rike.


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem
Skrivet av Oddman:

15 000 kr är väl vad en städerska tjänar efter skatt, om hon har tur...

Glad om du får 8-9000 i näven som "lokalvårdare". 15 000 är snarare *före* skatt.


signatur

In war, truth is the first casualty

Inaktiv

hahaha USA... Om man är stenrik jo.. Men vart är det dåligt att bo då isf? USA knappt någon semester, ingen hälsogaranti, inget trygghetssystem osv osv. Var man ska sköta sitt och skita i andra. Känns lite som överdriven kapitalism men är ju ingen kommunist vpkare heller gärna något mitt i

Medlem

Efter att ha bott i Japan i snart ett år och träffat folk från alla möööjliga länder så måste jag säga att jag uppskattar Sverige mer och mer.

Alla jag träffat från andra länder berättar om sina länders problem, inget som jag ens kan finna minsta liknelse till i Sverige.

En del säger t.om att de skäms över att vara från sitt land.
Det tråkiga är dock att MÅNGA svenskar inte inser hur jävla bra man har det i Sverige egentligen. Saker som för oss Svenskar är självklara är lyx i många länder.

Sen skulle jag gärna vilja veta vart fasen man käkar katt och hund här? Roligt vilka jävla uppfattningar folk har om andra länder altså.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Världens bästa land borde väl vara danmark för dom är lyckligast där, enligt nån jävla undersökning.

När det gäller länder jag skulle vilja bo i är nog USA etta, men förutsättningen är att jag får ett sweet jobb som ger ordentliga förmåner, inge fucking typ 3 veckor semester om året tops. Tvåa är nog Sverige, trea kanada. Är nog ännu mindre troligt att man får greencard i Kanada än USA.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Själv trivs jag mycket bättre i norge än i sverige. sen har ju norge legat etta på "Human Development Index" grejen i typ 7år nu.(Tillsammans med island 2007 )
men har inte forskat in så mycket i landet än så är nog mycket jag inte vet om.

Annars verkar Schweiz ellr kanada ganska sweet med.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Inaktiv

Depeche Mode!

Medlem
Skrivet av Sammy Dogbro:

Depeche Mode!

Fylleinlägg ftw!

Medlem

Holland!!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

ah!
värdens bästa land=
det sverige jag gör i Geo Political Simulator


signatur

R.I.P The_maxx

Wacken LAND


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Medlem

Japan!


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

nya zeeland blev helt föräskad i stället efter sett sagan om ringen

Medlem
Skrivet av DumSmurfen:

Japan!

otaku?


signatur

Rawr

Medlem

Härmed tycker jag att man måste definiera "bästa" när man postar ett land. Verkar vara olika hur folk ser på "roligt" och "socialt" t.ex.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Crawller:
Skrivet av DumSmurfen:

Japan!

otaku?

anime/manga-nörd är jag väl inte men det är as ballt plus språket xD, men visst anime FTW!


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

Wac koffland!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Skara Sommarland!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Jag tycker nog Sverige tillhör de bästa länderna i världen, men jag tror att frågan är lite väl enkelt ställd. Bäst för vem? Allt beror på preferenser. Om du är rik och har gott om pengar, då är nog USA eller Schweiz ett bra land. Är du frusen så kan Sverige upplevas som ett ganska kallt land. Gillar du valfiske så är det bara Norge och Japan som tillåter det - vad jag vet och det kan ha ändrats på senare tid - men vill du odla ditt vin så kanske Australien är ett riktigt bra land...

Inaktiv

Förvånad över att ingen har sagt detta innan men, Northrend?

Inaktiv

Jag älskar mitt land,Skåneland. Här vill jag leva och dö bland öppna landskap och historiska slott och herrgårdar.
Gud välsigna dig o fagra vackar Skåneland.:up::heart:

Inaktiv
Skrivet av SeniiL:

Efter att ha bott i Japan i snart ett år [...] så måste jag säga att jag uppskattar Sverige mer och mer.

Sen skulle jag gärna vilja veta vart fasen man käkar katt och hund här? Roligt vilka jävla uppfattningar folk har om andra länder altså.

vad uppskattar du med sverige som du inte kan fa har i japan? .. forutom Estrella chips, sa ser jag inget som gor att man langtar hem till ...... sverige

そんな動物が食べられないよ。笑
それは、中国とか韓国とかの料理だよ!ハハハ~

Skrivet av DumSmurfen:

men visst anime FTW!

stay the fuck out of my japan

Skriv svar