Allt Alan Wake-fokus ligger på Xbox 360
Var 6e månad är väl att ta i. Men att frysa en hårdvara i 5-års intervall är faktiskt hämmande. Konsollerna är tekniskt underlägsna PC.
Sedan finns både fördelar och nackdelar med båda systemen såklart. Har själv en PS3'a och PC.
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
Piratkopiering hit o piratkopiering dit, ett litet chip eller någon annan fix och konsoller blir då betydligt lättare att piratkopiera till än till PC... Enda undantaget skulle vara PS3. Att skylla på piratkopiering till PC är bara en ursäkt för andra anledningar.
PC spelare är inte pirater, iaf inte mer än konsol spelare är.
Uppenbarligen är ju marknaden hos konsolerna större, eller vad säger du? Vadå för jävla ursäkt, det är väl självklart att man vill prioritera där underlaget för vinst finns. Och PC-marknaden ligger inte lika bra till där.
Jag tror detta bara beror på att man vill få spelet klart i tid. Som jag har förstått det har man utvecklat PC- och Xbox-versionerna skilt för sig (trailern från i höstas var plockad från PC-versionen), så fastän PC-versionen kommer senare är jag säker på att det inte blir någon billig portning. Jag har båda så mig stör det inte så mycket fast jag hellre spelat det på PC.
Uppenbarligen är ju marknaden hos konsolerna större, eller vad säger du? Vadå för jävla ursäkt, det är väl självklart att man vill prioritera där underlaget för vinst finns. Och PC-marknaden ligger inte lika bra till där.
Tvivlar inte på att konsol marknaden är större än PC marknaden. Men konsolmarknaden består ju faktiskt av flera konsoller, enskilt om man räknar varje plattform för sig så är nog PC störst. Betvivlar rätt hårt att xbox360 eller ps3 ensam har en större marknad än PC.
Uppenbarligen är ju marknaden hos konsolerna större, eller vad säger du? Vadå för jävla ursäkt, det är väl självklart att man vill prioritera där underlaget för vinst finns. Och PC-marknaden ligger inte lika bra till där.
Tvivlar inte på att konsol marknaden är större än PC marknaden. Men konsolmarknaden består ju faktiskt av flera konsoller, enskilt om man räknar varje plattform för sig så är nog PC störst. Betvivlar rätt hårt att xbox360 eller ps3 ensam har en större marknad än PC.
Jag tror att du har fel. Ta Gears of War till exempel - där sålde spelet i 4,5 miljoner ex till 360 motsvarande 1 miljon för PC. Det beror naturligtvis på vilken titel man talar om, men generellt tror jag att de flesta tillverkare ser mer piratkopiering kring PC-spelen och därför satsar på konsoler, där det är populärare att köpa spelen (åtminstone säljer bättre), som i sin tur beror på en rad anledningar, bland annat att man slipper "krångel" och att behöva uppgradera sig.
1 miljon sålda för PC av Gears of War och 4.5 för xbox360 är väl inte förvånande när man tänker på att Gears of War till PC släpptes 1 år efter xbox360 versionen och var en riktigt kass portning. Näe, ska du jämnföra ta titlar som utvecklas med båda plattformarna i åtanke (dvs, inte halvdana portar) och som släpps vid samma datum för båda.
Konsolerna hämmar teknikutvecklingen!
*host* bullshit *host*
Om du menar att teknikutveckling är att man måste uppgradera sin hårdvara var 6e månad för att få "ok" spelupplevelse, så visst.
Är bättre att utvecklarna har en stabil bas att jobba med så dom kan lära sig utnyttja just den hårdvaran maximalt.
Vilket betyder att det idag är ganska bra att ha en pc med ett nygammalt grafikkort. Då flyter allt på lite bättre än på en konsoll, man betalar 400 ist 600 kr för spelen och man slipper månadsavgifter (live).
Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.