Inget LAN-stöd i Starcraft 2

Medlem

Idiotiskt....
Jag var osäker på huruvida jag tänkte köpa det men nu blir det inget.
Det hände några gånger per år att jag lanade med polare i en lokal vi hade tillgång till, som var utan uppkoppling.
Nu har jag inte haft möjlighet på nästan 3 år men när jag flyttar tillbaka om ett halvår lär det blir LAN igen.

Fuck you Blizzard
Jag väntar på att det släpps en crack/emulerad server till detta, sen kanske jag köper det, förutsatt att det finns på rea-hyllan för 99kr

Medlem

FIGHT THE PIRATES, YARRR!

Medlem

Visst är det surt att tar väljer bort LAN men själv ser jag nog hellre såna här lösningar än att dom använder DRM (betydligt effektivare än DRM också). Och som sagt köper folk spelet så är det heller inga problem...

Medlem
Skrivet av sarg:

Ifall vissa av er inte har tänkt på det, så finns det faktiskt fortfarande folk som väljer att lana i större lokaler som saknar internetförbindelser (ifall man inte får plats i hemmet med alla sina polare exempelvis, and whatnot), vilket innebär att det inte hade varit möjligt att lira SC2 pga battle.net-kravet - lite surt, eller vad?

precis, vi har tom planerat ett stort SC2 lan när det kommer, men vad fan ska man göra nu? man kan antagligen inte lira allaihopa ifrån samma ip-adress så då är vi fucked

Medlem

Sämst.

Men jag är samtidigt inte intresserad utav Starcraft 2 så ingen förlust direkt.

Medlem

Kanske lite pga hamachi, smart tänkt isåfall

Medlem

Finns bara negativa aspekter med att ta bort LAN. Ja det kanske råkar minska piratkopiering men nog fan överväger det inte nackdelarna.

1. Spelet får en begränsad livstid. När Battlenet går ner om det så är om 10 år eller 20 så kan man aldrig mer spela multiplayer.

2. Du får alltid bättre ping om du kör över LAN jämfört med över internet. Även om de har någon "Lan lösning" över battlenet kommer det garanterat inte fungera lika bra.

3. Nog för att de flesta LAN alltid har internet nu för tiden men på ett litet kompislan finns det risk att man har en väldigt dålig lina som man delar på, då vill man inte göra saken värre genom att använda nätet. Sen vet jag att gamla battlenet, det som används till WC3 är relativt känsligt och jag har varit på relativt stora LAN där man inte fått tillgång till battlnet.

Medlem
Skrivet av Token999:

Är det bara jag som tycker grafiken inte motsvarar 2009?

motsvarar något blizzardspel sin tidsålder?

Medlem

inget lanstöd?
jag som tänkt köpa detta spelet

nu får de bli en piratkopia istället för att lira singelplayer med


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

dibbe 3 är det spel vi vill ha!! =D

Medlem

Inte förvånad alls, varför ska dom ha med LAN när det bara öppnar upp för att folk ska köra spelet via Hamachi? Dom enda som gnäller på sånt här är dom som piratar då dom inser att dom kanske måste köpa spelet.

Vem i dagsläget har inte tillgång till internet lixom. Drar man ut till nån stuga mitt ute i skogen och lanar så räcker det med att en person har med sig en 3g-dongle så kan alla komma ut på nätet via den datorn. När man väl drar igång spelet så går trafiken inte via servrar på nätet utan mellan datorerna som spelar. Blir således helt laggfritt.

Medlem

Jag tycker man ska ta det lungt och inte hetsa upp för mycket kring det här. Alla har ju internet nu för tiden så det är inte så big deal, men visst LAN är lite "annorlunda" imo.

Hoppas nya battle net lever upp till det de säger och lovar.

Skiter egentligen hur det spelas, bara ge mig den förbannade world editorn nuuuU!


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Inaktiv

Helt rätt gjort av Blizzard. Vem fan vill förlora intänkter för att spelet laddas ner olagligt och körs via gratistjänster som Hamachi?

Inte vill DU att jag ska ta din lön när du har jobbat? Låter det rimligt? Bortskämda egocentriska snorungar....

Det ända jag hoppas på, är att Battle.net fungerar bra mycket smidigare än vad det gör nu. Logga in på deras sida och navigera sig är ren och skär sirap.

Inaktiv
Skrivet av Cane:

Finns bara negativa aspekter med att ta bort LAN. Ja det kanske råkar minska piratkopiering men nog fan överväger det inte nackdelarna.

1. Spelet får en begränsad livstid. När Battlenet går ner om det så är om 10 år eller 20 så kan man aldrig mer spela multiplayer.

2. Du får alltid bättre ping om du kör över LAN jämfört med över internet. Även om de har någon "Lan lösning" över battlenet kommer det garanterat inte fungera lika bra.

3. Nog för att de flesta LAN alltid har internet nu för tiden men på ett litet kompislan finns det risk att man har en väldigt dålig lina som man delar på, då vill man inte göra saken värre genom att använda nätet. Sen vet jag att gamla battlenet, det som används till WC3 är relativt känsligt och jag har varit på relativt stora LAN där man inte fått tillgång till battlnet.

1) Om det skulle vara en risk (vilket jag ser som obefintlig) så kommer de ge ut en patch som fixar så man kan spela utan battle.net.

2) Som jag förstår det är det fortfarande p2p connections och inte client/server, så att spela på LAN är inget problem så länge alla har konto på battle.net.

3) Om det finns en lina behövs antagligen väldigt lite kapacitet. Finns det ingen anslutning alls så får man spela något annat t.ex. äldre spel med LAN stöd.

Medlem

för er som är dumma nog att inte förstå varför de skippar lanfunktion: en stor mängd skulle då ladda ner spelet för att lira över hamachi. det är de enda lan funktioner används till nu för tiden.

och för övrigt vem FAN lanar utan internet?
det finns inget att klaga på här, dom som klagar har ej tänkt köpa spelet lagligt.

Medlem
Medlem

ska de inte skippa mus support också? fan lika bra när de är igång!

NIB
Medlem

Lan schman. Det som suger är grafiken - puttesnuttig tecknad stil för att smöra för manga-älskande amerikaner. Brunt.

Inaktiv
Skrivet av NIB:

Lan schman. Det som suger är grafiken - puttesnuttig tecknad stil för att smöra för manga-älskande amerikaner. Brunt.

Du menar precis som i det första spelet? Det är väl bra att de gjort ett spel som ser likadant ut som föregångaren.

Inaktiv

Det var ju ett hemskt meddelande
Nu är det bara att hoppas att Diablo 3 har LAN då


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Medlem
Skrivet av Ctrl:

När vi lanar så brukar vi sitta i polarens källare ute på landet. Det enda internet som finns där
är ett 3g och försök inte inbilla mimg att bara verifiering sker över B.net.
Gissar på att man behöver ne hysad uppkoppling och paketen skall ut på internet och vända innan de kommer tillbaka.

Troligt att ett snabbt realtidsstrategispel, som dessutom fokuserar väldigt mycket på e-sport, låter händelsepaket gå en omväg över blizzards servrar "bara för att"...I Warcraft3 kan 2 spelare på lan gå in på ett spel via battle.net och sedan dra ut internetkabeln helt och hållet. Kommer garanterat fungera likadant här, så länge man inte spelar något turneringsaktigt dvs.

Skrivet av Oneone:

Sålänge de fixar att flera spelare kan använda samma router och spela ifrån, det funkar ju inte på WC3 och SC eftersom man har samma ip-adress och då kan inte b.net skicka info mellan spelarna eller nått sånt junk...
hoppas fan de fixat det iaf!

Vad yrar du om, funkar skitbra i WC3 iaf.

Förespråkar inte beslutet men är trött på allt skitsnack från folk som försöker övertyga sig själva om att det är rätt att piratkopiera.

Medlem
Skrivet av woho:
Skrivet av Ctrl:

När vi lanar så brukar vi sitta i polarens källare ute på landet. Det enda internet som finns där
är ett 3g och försök inte inbilla mimg att bara verifiering sker över B.net.
Gissar på att man behöver ne hysad uppkoppling och paketen skall ut på internet och vända innan de kommer tillbaka.

Troligt att ett snabbt realtidsstrategispel, som dessutom fokuserar väldigt mycket på e-sport, låter händelsepaket gå en omväg över blizzards servrar "bara för att"...I Warcraft3 kan 2 spelare på lan gå in på ett spel via battle.net och sedan dra ut internetkabeln helt och hållet. Kommer garanterat fungera likadant här, så länge man inte spelar något turneringsaktigt dvs.

Skrivet av Oneone:

Sålänge de fixar att flera spelare kan använda samma router och spela ifrån, det funkar ju inte på WC3 och SC eftersom man har samma ip-adress och då kan inte b.net skicka info mellan spelarna eller nått sånt junk...
hoppas fan de fixat det iaf!

Vad yrar du om, funkar skitbra i WC3 iaf.

Förespråkar inte beslutet men är trött på allt skitsnack från folk som försöker övertyga sig själva om att det är rätt att piratkopiera.

Vad fan surrar du om? blizzard har sagt själva att det inte går att spela över en NATad router i samma spel eftersom clienterna får samma externa IP-adress. Om du vet hur en NAT router fungerar borde du fårstå problemet.

Och vad fan har det med piratkopiering att göra?...

Medlem
Skrivet av Oneone:
Skrivet av woho:
Skrivet av Ctrl:

När vi lanar så brukar vi sitta i polarens källare ute på landet. Det enda internet som finns där
är ett 3g och försök inte inbilla mimg att bara verifiering sker över B.net.
Gissar på att man behöver ne hysad uppkoppling och paketen skall ut på internet och vända innan de kommer tillbaka.

Troligt att ett snabbt realtidsstrategispel, som dessutom fokuserar väldigt mycket på e-sport, låter händelsepaket gå en omväg över blizzards servrar "bara för att"...I Warcraft3 kan 2 spelare på lan gå in på ett spel via battle.net och sedan dra ut internetkabeln helt och hållet. Kommer garanterat fungera likadant här, så länge man inte spelar något turneringsaktigt dvs.

Skrivet av Oneone:

Sålänge de fixar att flera spelare kan använda samma router och spela ifrån, det funkar ju inte på WC3 och SC eftersom man har samma ip-adress och då kan inte b.net skicka info mellan spelarna eller nått sånt junk...
hoppas fan de fixat det iaf!

Vad yrar du om, funkar skitbra i WC3 iaf.

Förespråkar inte beslutet men är trött på allt skitsnack från folk som försöker övertyga sig själva om att det är rätt att piratkopiera.

Vad fan surrar du om? blizzard har sagt själva att det inte går att spela över en NATad router i samma spel eftersom clienterna får samma externa IP-adress. Om du vet hur en NAT router fungerar borde du fårstå problemet.

Och vad fan har det med piratkopiering att göra?...

Jag spelar ofta WC3 över bnet med polarna på delad uppkoppling med NAT-router.
Ser inte problemet med NAT heller, det enda servern behöver göra är att svara på den port som anslutningen kommer från, fungerar felfritt i alla andra spel/program så om det inte fungerar för blizzard för att de har hårdkodat porten eller något annat dumt måste jag hålla med om att det är något de måste fixa!

Inaktiv
Skrivet av flaseb:

Det var ju ett hemskt meddelande
Nu är det bara att hoppas att Diablo 3 har LAN då

Eftersom D3 också ska använda nya battle.net så är risken mikroskopisk att de skulle göra annorlunda där. Frågan där är väl om det går att köra "Open Battle.net" eller om alla spel blir closed. Då är det enbart client/server som gäller.

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

Dåligt.. klart som fan det lanas idag.

Håller fullständigt med! :\ EPIC FAIL. Jätte många kommer bojkotta spelet nu

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Cane:

Finns bara negativa aspekter med att ta bort LAN. Ja det kanske råkar minska piratkopiering men nog fan överväger det inte nackdelarna.

1. Spelet får en begränsad livstid. När Battlenet går ner om det så är om 10 år eller 20 så kan man aldrig mer spela multiplayer.

.......

1) Om det skulle vara en risk (vilket jag ser som obefintlig) så kommer de ge ut en patch som fixar så man kan spela utan battle.net.
......

Precis!
För det lilla fåtal som vill köra multiplayer om 10, 20 år kommer det med stor sannolikhet en patch, officiell eller inofficiell.
Och hur stor roll spelar det egentligen? Hur många tar egentligen fram spelen som köptes för 10, 20 år sen och spelar? Snacka om att leta fel bara för att.

Skrivet av KillenMedStil:
Skrivet av SWEBarb:

Dåligt.. klart som fan det lanas idag.

Håller fullständigt med! :\ EPIC FAIL. Jätte många kommer bojkotta spelet nu

Tror verkligen de på Blizzard gråter krokodiltårar över att en särskrivande kille med stil tänker bojkotta spelet på oklara grunder.
Exakt hur det funkar vet man inte förrän det kommer ut i butik.

Inaktiv

Snart 50 000 underskrifter! Keep it up!

http://www.petitiononline.com/LANSC2/

Skriv svar