Xbox 360 - HD-DVD?

Medlem
Xbox 360 - HD-DVD?

En kort fråga.

Har Xbox 360 HD-DVD eller vanlig dvd?

Medlem

Man kan köpa till en HD-DVD.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Trodde boxen hade en inbyggd DVD


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ja, det är DVD inbyggd. Annars hade du inte kunnat spela (daah). Men HD-DVD måste man köpa till.

[http://be.gizmodo.com/xbox-360-hd-dvd.jpg]


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Okej tack.

Vad är skillnaden mellan HD-DVD och DVD?

Medlem

Det är bättre bild på hd-dvd

Inaktiv

Skivorna lagrar mer data....


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Inaktiv

Det är nästa generations format, precis som ovan skriver så lagrar skivorna mer information och har betydligt bättre bild.


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem
Skrivet av kraket:

Det är nästa generations format, precis som ovan skriver så lagrar skivorna mer information och har betydligt bättre bild.

Är det som Blu-ray?

Medlem

japp fast blue ray rymmer mer


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Men låter inte xboxen lite för mkt för att man ska kolla på film me den?


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

Beror nog lite på vad för film det är, är det krigsfilm med mycket action märks det nog inte, kollar man på romantiskt drama kan det nog störa lite.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv
Skrivet av Jianlian23:

Men låter inte xboxen lite för mkt för att man ska kolla på film me den?

Då kan man väl inte titta på film via en dator heller??? Fattar inte varför det är så många som klagar på ljudet... är det bara jag som inte störs av det? Har ni ingen ordentlig anläggning där hemma eller?

Medlem

Jag störs då inte av ljudet. Det låter inte så mycket.

Inaktiv

Min dator låter mycket mer än 360. Det står inte så värst långt ifrån varandra så jag märker inte av det för 5 öre.


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

360 låter imo för mycket för att se på film på, iaf när det är tyst i filmen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Märker inte av något när jag spelar eller kollar på film. Kan vara för jag kan koppla bort sånt. ;D


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv
Skrivet av Picke:
Skrivet av Jianlian23:

Men låter inte xboxen lite för mkt för att man ska kolla på film me den?

Då kan man väl inte titta på film via en dator heller??? Fattar inte varför det är så många som klagar på ljudet... är det bara jag som inte störs av det? Har ni ingen ordentlig anläggning där hemma eller?

Joo,men jag menar Om man ska kolla på HD-kvalitet vill man ju inte att annat ska störa ... Ja Datorn låter mkt(Inte lika mkt som min xbox) men det är ju inte HD-filmer till datorn precis:P


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Inaktiv
Skrivet av Jianlian23:
Skrivet av Picke:
Skrivet av Jianlian23:

Men låter inte xboxen lite för mkt för att man ska kolla på film me den?

Då kan man väl inte titta på film via en dator heller??? Fattar inte varför det är så många som klagar på ljudet... är det bara jag som inte störs av det? Har ni ingen ordentlig anläggning där hemma eller?

Joo,men jag menar Om man ska kolla på HD-kvalitet vill man ju inte att annat ska störa ... Ja Datorn låter mkt(Inte lika mkt som min xbox) men det är ju inte HD-filmer till datorn precis:P

Vad har "HD-kvalitet" med ljud att göra, förutom att det är digitalt... Blir bilden sämre för att något låter???

Inaktiv
Skrivet av Picke:
Skrivet av Jianlian23:
Skrivet av Picke:
Skrivet av Jianlian23:

Men låter inte xboxen lite för mkt för att man ska kolla på film me den?

Då kan man väl inte titta på film via en dator heller??? Fattar inte varför det är så många som klagar på ljudet... är det bara jag som inte störs av det? Har ni ingen ordentlig anläggning där hemma eller?

Joo,men jag menar Om man ska kolla på HD-kvalitet vill man ju inte att annat ska störa ... Ja Datorn låter mkt(Inte lika mkt som min xbox) men det är ju inte HD-filmer till datorn precis:P

Vad har "HD-kvalitet" med ljud att göra, förutom att det är digitalt... Blir bilden sämre för att något låter???

Nej,bilden blir inte sämre, men om man tex tittar på en skräckfilm så e det tyst musik ibland(Innan man blir skrämd) och man hör inte det på grund av ljudet, det förstör känslan lixom.


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Inaktiv

I sånna fall så koncentrerar du dig inte på filmen. Om man är inne i en film så märker man ju inte om en fläkt låter mycket eller inte...

Inaktiv

Men fläkten låter bokstavligen lika mkt som en hårtork(2 om man spelar)


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem
Skrivet av Jianlian23:

Men fläkten låter bokstavligen lika mkt som en hårtork(2 om man spelar)

Håller med.. Men det gör ju inte ett dugg så länge man inte sitter och tänker "fan vad fläkten låter" hela tiden. xD

Medlem

Bokstavligen som en hårtork? Vad har du för tystgående hårtork där hemma?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Xboxen hade kunnat strypa er mor och ni hade ändå inte haft stake att klaga eller erkänna en nackdel hos 360:n

Medlem

Jag kollar på DVD med xboxen pga. bilden blir bättre. Men jag kan inte påstå att jag tänkt på ljudet från xboxen tidigare. När man spelar spel så hörs det mer. Det kan ju vara så att ni som klagat på ljudnivån nu förstört min film-upplevelse nu när jag kommer tänka på det..

P.s Asker: det beror på hur bra mottagen jag blir hos supporten d.s

1
Skriv svar