Sony visar rörelsekänslig kontroll

Medlem

Visst Sony rörelsekänslig teknik är VÄLDIGT lik Wii. Men det sony visade är väl ändå det man trodde nintendo skulle leverera med Wii? Jag säger inte att Wii är dålig för det är den då rakt inte men enligt mig så är wiimoten något av en oslipad diamant om det beror på att spelutvecklarna inte lyckas använda tekniken på rätt sätt eller om det är hårdvaran som inte räcker till vet jag inte.

Medlem

Wiimoten ser ut som en beta jämfört med sonys dildo.
Personligen har jag slutat slänga ut pengar på Wii och håller mgi till 360n även fast jag hade föredragit Sonys kontroll.

Men som sagt, gimmick är gimmick är gimmick.
Vifta framför tvn håller bara på fyllan.

Medlem

jag vet att playstation 3 kommer att vinna, den kommer hålla ut i 10 år till, 360:n kommer dö inom ett par år pga nu konsol från microsoft vilket dom släpper för fort och WII har brist på grafik


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

okej jag äter upp min hatt eller nåt.

Om microsoft får Natal att fungera minst lika bra som tech demon kommer deras MASS-MINORITY-REPORT-PSYKOS starta tredje världskrig.

Jag vill också vifta som nån dum tysk under andra världskriget framför min tv!!!

Kommer kanske börja gilla nintendo efter årets E3 om dom tar alla deras Pokemon grejjer, skickar dom till månen och spränger det hela med en deathstar.

Medlem

är inte detta ett bevis på att Microsoft och Sony har insett att de förlorade första rundan i slaget om den nuvarande generationens konsoler?

Nintendo var innovatörer med sin Wii-mote, nu tar Sony och MS efter dem eftersom de till slut har insett att rörelsekänsliga lösningar är framtiden.

Nu börjar oddsen jämnas ut, när alla tre konsolerna har rörelsekänsliga kontroller, så tror jag en ny fas i kriget om konsolerna börjar. Alla har samma förutsättningar igen.
Undrar om Nintendo klarar av det här..

Medlem

Rörelsekontroller har enligt mig endast fungerat i party-spel och för casual-marknaden hittills och jag ser ingen ändring på det i framtiden.
Därför kommer Wii fortsätta ha tronen där, även om det kommer ett par spel som har stöd för de här nya kontrollerna till både sony och ms i framtiden.

Ska man bara se till vilken som ser mest lovande ut så vinner dock Sony.

12
Skriv svar