Operation Flashpoint 2 plåtat
Fanns inte så mycket för en hobbyanalytiker att studera i bilderna men jag märkte iaf att det står "RELOADING" i HUD:en när man laddar om. Jag är vinrare
hoppas verkligen att det där filmgrynet går att stänga av... förstör ju hela upplevelsen.
experten har talat, bäst du inte köper spelet nu.
Tycker det ser skitnajs ut.
Grafiken i realistiska shooters är faktiskt mycket viktig. Inte nödvändigtvis kvalitén, men helt enkelt hur bra skaparna lyckas forma miljöerna så att man kan använda 'logiska' taktiker. T.ex. att forma miljöernas färgsättning och rörelse (buskar och träd som rör sig efter vind etc.) så att man kan använda sitt kamouflage på ett vettigt sätt.
Många shooters, tycker jag, lider av att man kan se fienden på långa avstånd, trots att denne ligger helt still p.g.a. kontraster i färg, form och upplösning.
"Camping" säger vissa. "Taktik" säger jag.
Allt beror på hur skaparen motiverar till handling.
Project Reality till BF2 funkar bra. Man kan spela hela rundor utan att skjuta mer än 2 pers, och ändå göra en stor insats för laget.
Det jag vill säga är att kampen mellan ArmA2 och OpFp2 inte är över förrens vi sett gameplay.
Dessutom hoppashoppashoppas jag att de lyckas göra så det inte känns som om man rör sig i gröt denna gången
Det ska gå att göra snabba tempo-byten, slänga sig på marken och rusa runt hörn. Sådant tränade soldater faktiskt kan göra IRL
En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.
Är man en gamer som jag själv är både OF2 och ArmA2 ett självklart köp.
Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år
Tycker det ser skitnajs ut.
Grafiken i realistiska shooters är faktiskt mycket viktig. Inte nödvändigtvis kvalitén, men helt enkelt hur bra skaparna lyckas forma miljöerna så att man kan använda 'logiska' taktiker. T.ex. att forma miljöernas färgsättning och rörelse (buskar och träd som rör sig efter vind etc.) så att man kan använda sitt kamouflage på ett vettigt sätt.
Många shooters, tycker jag, lider av att man kan se fienden på långa avstånd, trots att denne ligger helt still p.g.a. kontraster i färg, form och upplösning.
"Camping" säger vissa. "Taktik" säger jag.
Allt beror på hur skaparen motiverar till handling.
Project Reality till BF2 funkar bra. Man kan spela hela rundor utan att skjuta mer än 2 pers, och ändå göra en stor insats för laget.
Det jag vill säga är att kampen mellan ArmA2 och OpFp2 inte är över förrens vi sett gameplay.
Dessutom hoppashoppashoppas jag att de lyckas göra så det inte känns som om man rör sig i gröt denna gången
Det ska gå att göra snabba tempo-byten, slänga sig på marken och rusa runt hörn. Sådant tränade soldater faktiskt kan göra IRL
Förlåt, jag vill inte vara petig. Men varför i herrans namn förkortar du Operation Flashpoint 2 som OpFp2?
Du tog "Op" för de första bokstäverna i första ordet, samt "fp"... ehh.... ja.. två random bokstäver i andra ordet.
För info. Ta första bokstaven i varje ord samt siffran i slutet, så har du en fullgod förkortning. Det vill säga: OF2 ... och inget annat.
p.s Bli inte sur nu.
Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år
http://www.flickr.com/photos/codemasters/3553965018/sizes/o/
Denna har ni glömt.
Tycker det ser skitnajs ut.
Grafiken i realistiska shooters är faktiskt mycket viktig. Inte nödvändigtvis kvalitén, men helt enkelt hur bra skaparna lyckas forma miljöerna så att man kan använda 'logiska' taktiker. T.ex. att forma miljöernas färgsättning och rörelse (buskar och träd som rör sig efter vind etc.) så att man kan använda sitt kamouflage på ett vettigt sätt.
Många shooters, tycker jag, lider av att man kan se fienden på långa avstånd, trots att denne ligger helt still p.g.a. kontraster i färg, form och upplösning.
"Camping" säger vissa. "Taktik" säger jag.
Allt beror på hur skaparen motiverar till handling.
Project Reality till BF2 funkar bra. Man kan spela hela rundor utan att skjuta mer än 2 pers, och ändå göra en stor insats för laget.
Det jag vill säga är att kampen mellan ArmA2 och OpFp2 inte är över förrens vi sett gameplay.
Dessutom hoppashoppashoppas jag att de lyckas göra så det inte känns som om man rör sig i gröt denna gången
Det ska gå att göra snabba tempo-byten, slänga sig på marken och rusa runt hörn. Sådant tränade soldater faktiskt kan göra IRL
Förlåt, jag vill inte vara petig. Men varför i herrans namn förkortar du Operation Flashpoint 2 som OpFp2?
Du tog "Op" för de första bokstäverna i första ordet, samt "fp"... ehh.... ja.. två random bokstäver i andra ordet.
För info. Ta första bokstaven i varje ord samt siffran i slutet, så har du en fullgod förkortning. Det vill säga: OF2 ... och inget annat.
p.s Bli inte sur nu.
Kan vara för att Operation för kortas vanligtvis "Op" och Flashpoint som är två ord i ett blir "Fp
Tror det blir för konsolifierat(!?) det här spelet=/
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Är man en gamer som jag själv är både OF2 och ArmA2 ett självklart köp.
Och är man en fattig gamer som mig så krävs det ett bra demo innan jag väljer vad jag ska köpa, fallit för hype så många gånger att det är sjukt men nu är det slut med det hoppas jag.
Tycker det ser skitnajs ut.
Grafiken i realistiska shooters är faktiskt mycket viktig. Inte nödvändigtvis kvalitén, men helt enkelt hur bra skaparna lyckas forma miljöerna så att man kan använda 'logiska' taktiker. T.ex. att forma miljöernas färgsättning och rörelse (buskar och träd som rör sig efter vind etc.) så att man kan använda sitt kamouflage på ett vettigt sätt.
Många shooters, tycker jag, lider av att man kan se fienden på långa avstånd, trots att denne ligger helt still p.g.a. kontraster i färg, form och upplösning.
"Camping" säger vissa. "Taktik" säger jag.
Allt beror på hur skaparen motiverar till handling.
Project Reality till BF2 funkar bra. Man kan spela hela rundor utan att skjuta mer än 2 pers, och ändå göra en stor insats för laget.
Det jag vill säga är att kampen mellan ArmA2 och OpFp2 inte är över förrens vi sett gameplay.
Dessutom hoppashoppashoppas jag att de lyckas göra så det inte känns som om man rör sig i gröt denna gången
Det ska gå att göra snabba tempo-byten, slänga sig på marken och rusa runt hörn. Sådant tränade soldater faktiskt kan göra IRL
Förlåt, jag vill inte vara petig. Men varför i herrans namn förkortar du Operation Flashpoint 2 som OpFp2?
Du tog "Op" för de första bokstäverna i första ordet, samt "fp"... ehh.... ja.. två random bokstäver i andra ordet.
För info. Ta första bokstaven i varje ord samt siffran i slutet, så har du en fullgod förkortning. Det vill säga: OF2 ... och inget annat.
p.s Bli inte sur nu.
... kanske rätt det du säger, men förkortningen som användes till föregångaren var OFP och då så bör ju det vara OFP 2.
... kanske rätt det du säger, men förkortningen som användes till föregångaren var OFP och då så bör ju det vara OFP 2.
Eftersom spelet inte heter Operation Flashpoint 2 utan har namnet Operation Flashpoint: Dragon Rising förkortas det då OFP: DR, men jag föredrar att kalla det DR då spelet knappt har någonting gemensamt med originalet.
On topic: Dessa bilder är tagna från PC-versionen(de flesta andra är från Xboxen) men ändå är texturerna väldigt dåliga.
Ni som klagar på "grainfiltret", det hjälper faktiskt de otroligt dåliga texturerna att se bättre ut så även om man inte gillar filtret så kommer det se ännu sämre ut utan det.
Dessutom hoppashoppashoppas jag att de lyckas göra så det inte känns som om man rör sig i gröt denna gången
Det ska gå att göra snabba tempo-byten, slänga sig på marken och rusa runt hörn. Sådant tränade soldater faktiskt kan göra IRL
Seg kontrollkänsla kan vara otroligt enerverande i "stridens hetta", är väl bara jag som suger men;
Holy plow! Enemy fire hit the dirt!
[Ctrl] Ligg... Ligg? ÅH, du menar MIG!? *hukar lite grann*
[CTRL] [CTRL] [CTRL] [CTRL] [CTRL] Ligg+stå+huka+ligg+stå... Calc, BZZT! *ställer sig sakta upp igen, tar osäkert fram kikaren, träffas och självdör*
GODDAMN!
Fanns inte så mycket för en hobbyanalytiker att studera i bilderna men jag märkte iaf att det står "RELOADING" i HUD:en när man laddar om. Jag är vinrare
du var iaf den första :D... fast det stör mig att det står ball istället för rounds eller ammo :(:P
Tycker...
Förlåt, jag vill inte vara petig. Men varför i herrans namn förkortar du Operation Flashpoint 2 som OpFp2?
Du tog "Op" för de första bokstäverna i första ordet, samt "fp"... ehh.... ja.. två random bokstäver i andra ordet.
För info. Ta första bokstaven i varje ord samt siffran i slutet, så har du en fullgod förkortning. Det vill säga: OF2 ... och inget annat.
p.s Bli inte sur nu.
Hahaha. Nä, vet inte vad jag tänkte Skrev det fort, och började med "Op", som brukar användas för "operation". Sedan sköt jag från höften. I took a robber
Jag ber om ursäkt för ögonsvideriet.
En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.
Denna bild har ni också glömt:
http://www.gamespot.com/pc/action/operationflashpoint2/images...
cags
Denna bild har ni också glömt:
http://www.gamespot.com/pc/action/operationflashpoint2/images...
Den är ju inte ens ingame.