Eftersnack om Team Fortress 2

Inaktiv

Nej, det är tyvärr trasigt och uselt på alla sätt och vis, finns varken logik eller samband alls, har ingenting med speltid, skill eller handlingar att göra. Roligt att se okunniga personer som försvarar det när de troligen knappt spelar spelet, gör man det så blir det ganska uppenbart hur illa genomfört systemet är. Smörja är vad det är.

Medlem

Jag gillade faktiskt att det gamla systemet uppmuntrade både att testa olika klasser och att spela klasserna på olika sätt. Det gjorde att folk lärde sig spelet bättre.

Men visst hade det nackdelar också. Jag har inte prövat nya systemet än (inte spelat på ett tag, snurrar andra spel just nu istället), men det låter trist med slumpen. Vore bättre om det i så fall var fasta tider, tex ett item varannan timme eller så.

Medlem
Skrivet av Jowy of Highland:

Nej, det är tyvärr trasigt och uselt på alla sätt och vis, finns varken logik eller samband alls, har ingenting med speltid, skill eller handlingar att göra. Roligt att se okunniga personer som försvarar det när de troligen knappt spelar spelet, gör man det så blir det ganska uppenbart hur illa genomfört systemet är. Smörja är vad det är.

Lika illa som att se folk uttala sig om mjukvara de inte själv utvecklat och då inte heller kan veta något om hur ett bakomliggande system fungerar.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Värdelös uppdatering! Ska fan vara att top 3 har 50% chans att få välja ett nytt vapen och man minst måste vara 10 spelare på servern!

Då börjar folk kämpa mer iallafall! Det kan man inte tala om på dom svenska servrarna jag hller till. Ingen lag anda alls. Egoister allihopa!

Kommer aldrig få nya spion och sniper sakerna!

Tack Valve!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av TF2 Official Blog:

We based the system on granting items on the amount of time played because we don't want players to have to do weird things like join achievement grinding servers to get new content.

Skrivet av Steam servers:

achievement_idle

I lol'd

Medlem

Achievements är ok att ha i ett spel. Att behöva nöta hundratals timmar för att låsa upp nya vapen/prylar är bara segt tycker jag.

Hur är det, måste jag spela spion för att få spionprylar eller får jag dem om jag spelar någon annan klass?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skrivet av Tybalt:

Hur är det, måste jag spela spion för att få spionprylar eller får jag dem om jag spelar någon annan klass?

Du behöver som sagt inte ens spela för o få grejer bara titta på ... helt random fast mina 2 unlocks kom i en klass jag var ...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Själv har jag mer än 30h spelade(totalt om det nu räknas) och än så länge har jag inte fått något.


signatur

Nördat på sen 2000

Inaktiv
Skrivet av gurkoz:
Skrivet av Jowy of Highland:

Nej, det är tyvärr trasigt och uselt på alla sätt och vis, finns varken logik eller samband alls, har ingenting med speltid, skill eller handlingar att göra. Roligt att se okunniga personer som försvarar det när de troligen knappt spelar spelet, gör man det så blir det ganska uppenbart hur illa genomfört systemet är. Smörja är vad det är.

Lika illa som att se folk uttala sig om mjukvara de inte själv utvecklat och då inte heller kan veta något om hur ett bakomliggande system fungerar.

Fullständigt ointressant hur det fungerar i bakgrunden, alla som spelar spelet kan se hur det fungerar i praktiken, och oavsett om det beror på dålig design eller rena buggar så är det riktigt uselt.

Medlem

Gud vad jag saknade det gamla Systemet som man fick vapen , vet inte hur länge jag har lirat TF2 den senaste tiden och har inte fått ett enda vapen än! Saknar Achivement grunden.


signatur

“A fool shows his annoyance at once, but a prudent man overlooks an insult”

Medlem
Inaktiv
Skrivet av zaphiren:

Jag är nybörjare på TF2 , men jag måste nog säga att det förra systemet verkade vettigare. Du kan ju lira i 5 timmar utan att få något vapen/mojäng. Spelet är dock riktigt roligt , är lite rostig på de olika klasserna och banorna. Spy är nog den svåraste klassen att bemästra..:(

Detta är sant, dock är spy för dom som lyckas bemästra klassen en av de bästa. Den enklaste nybörjar klassen tycker nog jag är engineer med tanke på att man bara behöver sätta upp en dispenser och en sentry, man kan dock få stora problem med just spys. Den andra klassen som är en bra nybörjarklass är pyro, dom skadar hyggligt mycket och man måste inte sikta så jättebra, också lätt att hitta spyes med pyros :P.

Nu angående uppdateringen:\. Jag tycker den är dålig:down: pga, det är betydligt svårare att få vapen och särkilt de vapen man vill ha( vet att detta inte gäller för alla men jag är ingen turknutte). Att folk vill ha sina vapen och det nu är svårare har även en negativ på vissa servrar eftersom en stor del spelare står på "idle - servar". Har dock hört talas om nått tradingsystem som ska införas med nästa uppdatering(detta står säkert skrivit nåstans men har inte sett det själv så)


signatur

Veni, Vidi, Vici

Inaktiv

Yippi det gamla systemet är tillbaka! Jag spelade över 20h timmar utan att få något. dem sakerna jag fick med det nya var boxningshandskar (som jag hade) en shotgun (hade) flaregun (hade) och nånting till När det gamla kom tillbaks fick jag alla spyvapen direkt o alla utom ett sniper vapen XD

12
Skriv svar