Okända Blizzard-liret bygger på nytt IP

Robot
Okända Blizzard-liret bygger på nytt IP
Medlem
Okända Blizzard-liret bygger på nytt IP

Inget fantasy, sci-fi eller någon ny genre

NIB
Medlem

"Vad skulle du vilja att det nya varumärket baseras på eller utspelas kring?"

Jag vill se att Blizzard kryper till korset och gör MMO på Warhammer 40 000 (deras plagiat heter Starcraft). Inte för att det kommer att hända.

Inaktiv

Ja... undrar just vilken IP dom kommer kopiera den här gången... Det är ju trots allt det dom gör bäst.

Medlem

Det är nog bäst att dom hittar på något nytt istället för att försöka mjölka gamla serier.

Vore ju intressant med någon sorts dark future-koncept. Eller vad fasen, skulle inte förvåna mig om dom bara för att jävlas (ordvits) snor Hellgate: London-konceptet.

Den som lever får se!


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem
Skrivet av NIB:

"Vad skulle du vilja att det nya varumärket baseras på eller utspelas kring?"

Jag vill se att Blizzard kryper till korset och gör MMO på Warhammer 40 000 (deras plagiat heter Starcraft). Inte för att det kommer att hända.

40k MMO är redan bekräftat av THQ om jag inte minns fel (kan ha varit en annan studio)?

Själv skulle jag vilja se ett MMO liknande filmen Doomsday! Tror inte någon skulle tycka det var tråkigt o skjuta försvarslösa riddare eller elektrifiera robotar med medeltida magi.

Inaktiv

Så länge det inte är ännu ett MMO som kretsar kring troll o dvärgar och levla till maxlevel för att sedan grinda raids så är jag nöjd, finns redan alldeles för många sånna MMOs.

Hade gärna sett något i stil med ett nytt PlanetSide, men tvivlar på att blizzard skulle göra något sådant... Men kan ju alltid hoppas på att det blir något mer i stil med det av 40k MMO.

Medlem

Något nytt och fräscht hade ju inte suttit fel.


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

PaZ
Medlem
Skrivet av Inkompetent:

Förresten, heter det inte "*en* ny IP", angående rubriken? "Ett Intellectual Property" kan ju inte vara korrekt skrivet någonstans :S

Ett IP heter det. oavsett vad man tycker att hela orden ska ha för genus. Förkortningar har inte alltid samma genus som de ord som de betecknar, kommer bara inte på nåt bra exempel just nu.

Medlem

Stenålders MMO med olika stammar som slåss mot varandra, dinosaurier och andra härligheter!

Medlem

Frågan är bara vad som kan komma, som är helt nytt. Jag menar, fantasy finns redan (WoW, LotRO och WAR) sci fi finns redan (SW och?) samt AoC (också fantasy?) så vad för slags typ av spel finns kvar om det är ngt helt nytt? Det skulle vara Stenåldersspel som Appe var inne på, eller ngt om koloniseringen av amerika. Eller ngt annat som hör till historien.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hade hemskt gärna sett en riktigt bra uppföljare till Freelancer fast i MMO, det finns alldeles för få bra rymdlir i världen!

Medlem

ett starcraft fps? med half-life 2 awesome singe player

Medlem

hmmmm, skulle vara intressant om blizzard gjorde något MMO i stuk med Tabula Rasa.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av swimteampie:

Ja... undrar just vilken IP dom kommer kopiera den här gången... Det är ju trots allt det dom gör bäst.

Åtusan.
Du kanske ge något tips på något nytt spel som inte är en kopia av något som gjorts?
Antar att det bara finns ett FPS, Wolfenstein och resten är kopior, eller hur tänkte du nu?

Medlem

Varför inte ett mmo som utspelar sig i "våran" värld? det har väll inte gjorts förut?

Medlem

vill ha ett planetside liknande spel om jag själv fick välja.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Vill inte vara den som är den, men den här informationen offentliggjordes vid Blizzcon förra sommaren om jag inte missminner mig Väldigt gammal nyhet i vilket fall.

Ser fram emot det här väldigt mycket, inte ett Blizzard spel har gjort mig besviken so far.
Dock är det ett bra antal år kvar innan det släpps. Starcraft II och Diablo 3 ska släppas innan.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

vill ha ett planetside liknande spel om jag själv fick välja.

jo det hade varit fint gillade verkligen alla stora slag mot baser när det spelet vart som störst, härlig känsla.

Medlem

signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Så länge det inte är fler MMO så är jag glad.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Asså inte för att jag brukar vara den som skriker old, men detta var ju kännt sen blizzcon 2008...
Pinsamt fz

Medlem

det skulle vara skoj med ett wilda western lir, som Call of Juarez

Inaktiv

"Vad skulle du vilja att det nya varumärket baseras på eller utspelas kring?"

Jag vill se att Blizzard kryper till korset och gör MMO på Warhammer 40 000 (deras plagiat heter Starcraft). Inte för att det kommer att hända."

Eller så kan ju dom krypa till Blizzard eftersom det var som som inte ville att blizzard skulle göra deras spel....

Medlem
Skrivet av NIB:

"Vad skulle du vilja att det nya varumärket baseras på eller utspelas kring?"

Jag vill se att Blizzard kryper till korset och gör MMO på Warhammer 40 000 (deras plagiat heter Starcraft). Inte för att det kommer att hända.

Går ändå inte THQ har ju rättigheterna.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av dcxs:

Asså inte för att jag brukar vara den som skriker old, men detta var ju kännt sen blizzcon 2008...
Pinsamt fz

Jag får väl personligen ursäkta då, lumpen var hård mot mina Blizzard-kunskaper, och när det då började cirkulera information kring "ny information". Tja, jag lärde mig något nytt, och tydligen många av läsarna. Carpe diem.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv

I kommentaren säger han ju "We’ve already stated it’ll be a brand new franchise" vilket inte behöver betyda att det är en ny IP för Blizzard. Undrar var worldofwar.net får det ifrån. IP betyder ju att det är Blizzards egna värld och bakgrund.

Om det är någon annans IP borde det vara en rejält känd sådan, t.ex. D&D eller Sagan om Ringen. Med tanke på att många andra såna redan är upptagna så är det tveksamt ändå.

Blir intressant att se vad de jobbar på när de avslöjar det.

Medlem

Ett mutant-mmo skulle ju vara klockrent

Medlem

Mutant Chronichles (nej, inte filmen.. snälla) MMO av Blizzard.

....

A man can dream?

Blir väldigt intressant att se vad det är, dock. Kanske Blizzcon senare i år?

Inaktiv
Skrivet av hansen:
Skrivet av swimteampie:

Ja... undrar just vilken IP dom kommer kopiera den här gången... Det är ju trots allt det dom gör bäst.

Åtusan.
Du kanske ge något tips på något nytt spel som inte är en kopia av något som gjorts?
Antar att det bara finns ett FPS, Wolfenstein och resten är kopior, eller hur tänkte du nu?

Det är skilland på genre och och IP.

123
Skriv svar