Rykte: 3D Realms kastar in handduken*

NIB
Medlem

Vem bryr sig? Jag har aldrig fattat varför Duke fick kultstatus.

Medlem
Skrivet av frunk:
Skrivet av ace84:
Skrivet av jovviz:

Folket som "jobbade" på 3D Realms har nog en drive-by väntandes.

jag hittade en lank till en blog pa gamasutras hemsida,

http://gamingisstupid.com/2009/05/06/the-chair-story-revival/

Hel tokig historia, vet inte om jag ska tro det daer men man blir ju morkradd for mindre..

Jag menar vem vet vad dem gjort med dem anstallda??

Han har själv sagt att dendär historien är _fejk_
http://forums.3drealms.com/vb/showpost.php?p=867968&postcount...

"Or... is it?"


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Efter SÅÅ många år hade jag köpt DNF osett, trots kassa recensioner. Kan inte fatta detta men vägrar släppa min initialkänsla att detta bara är en klassisk 3DR-PR-stunt och att DNF faktiskt äntligen gått guld. Om det är fallet så snacka om att fixa världens fokus till den stora stunden.

Låt oss hoppas ett litet tag till, iaf tills 3drealms.com vaknar till liv igen med ett potentiellt officiellt besked.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

men vad faan gör man i 13år? dom kan ju knappast ha arbetat iallafal...
helt oroligt, hade det varit ett annat normalt företag hade nån fått sparken för minst 10år sedan...


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av hansen:
Skrivet av Hymer:

Jävla klåpare på det företaget.

Väldigt onödig och tråkigt kommentar.
Tänk gärna på vad du skriver.

OT,
Synd på ett så klassiskt företag :/

Om man inte lyckas få fram ett spel på 13 år så ligger det nog nära till hands att man faktiskt är klåpare.

Tänk på hur många spel andra utvecklare har fått ur sig under samma tid:

Det har kommit spelserier som GTA och Battlefield med mängder av spel under denna tid samt varenda Unreal-spel. Playstation 2 var väl knappt påtänkt när detta spel annonserades som "coming soon"?

Det man undrar är ju vad de faktiskt gjort på dagarna? När det har gått 3-4 år så måste man väl märka att man arbetar på fel sätt och börja tänka om? Här har man suttit i 13 år! En del potentiella kunder till spelet var inte ens födda när man började.

Jag sitter fortfarande och undrar om det är något slags konstigt skämt.

Medlem

har mistänkt det ett tag men jag tror fortfarande duke nuken forever kommer


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

JÄKLA trist är det ju. Fast jag känner att jag ändå vill spela den versionen som syns i filmen från E3 2001. Struntar i om grafiken är utdaterad sen länge. Det är Duke 3D och det spelar jag fortfarande då och då!


signatur

Sony Bravia 46" 1080p ][ PS3 250GB ][ Logitech Z-5500 Digital

Medlem

Ja arbetat på det i 13 år och ändå gett ut så lite information som dom gjort är löjligt att tro ens. dom har väl inte ens varit på nån mässa sen den feta 2001 e3 trailern ? vad sen dess.. inget konkret alls bara if its done whatever bullshit ...

Medlem

som många andra sagt, inte allt oväntat.
kan inte säga att jag är förvånad.
inget relevant eller pengaindrivande på 13 år, vad fan väntar dom sig liksom..

KoP
Medlem

Man kan ju hoppas någon köper upp Duke Nukem licensen och avslutar sagan.

Medlem

THIS PISSES ME OFF!!


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem

3DR har ju alltid haft sin egen typ av humor. Frågan är om de inte kanske kör 3DR i botten med en megadrive som vi ser nu, sen väcker Apogee till liv igen (ursprungliga bolaget) och använder DNF som "kickoff release".


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Sc00pii:

THIS PISSES ME OFF!!

Håller med!

Vad är det för jävla stil, vilka jävla svin, låter oss vänta i 10+ år och sedan lägga ner, dra åt h-e isåfall, fan skaffa en bättre ekonomansvarig eller nåt.

Jag ska fan ha de här spelet och det ska vara så jävla roligt att spela!

Samtidigt blir man ju inte förvånad att detta spel aldrig kommer att släppas.

Medlem

oj vad oväntat... not

eller så är det ett skämt..

MFC
Medlem

HAHAHAHA!

Vafan!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Oh, har läst han från 3D Realms som skriver på sin twitter då o då.. Intrycket man fått därav att dom jobbade på spelet.. Surt sa räven

Inaktiv
Medlem

Tycker det är sjukt, när dom för inte så längesen släppte en trailer och några bilder från spelet. Och nu är skiten borta, ge oss jävla beta eller vad somhelst för att lugna fansen.. Detta är den största skandalen i spelhistoria period!

Medlem

Vad fan är detta för inställning? ALWAYS BET ON DUKE! Våga inte tvivla!

Medlem

shit ifall inte Duke nuken forever släpps alltså...

:'( :'(


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Rätt åt dem? Ja, finns nog inget annat sätt att säga detta på. Herre-jävla-gud.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem
Medlem

Som Duke själv skulle ha sagt...

This Really Pisses Me Off

Vi får hoppas att mannen med the balls of steel kommer tillbaks !


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem
Skrivet av NIB:

Vem bryr sig? Jag har aldrig fattat varför Duke fick kultstatus.

+1

Medlem

ja 3d realm verkar inte ens varit intresserad av att släppa spelet.
dock såg jag ett reportage på screwattack en som fått spela det nyligen.
jagtror spelet kommer att släppas om take two äger rättigheterna


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Medlem

Tråkigt för grabbarna på 3dRealms, har alltid tyckt det verkar vara ett soft föetag som pysslar med sitt eget... lite som ID software var fram till doom 3 typ...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Mycket tråkiga nyheter, hade verkligen sett fram emot ett nytt Duke Nukem. Trailern från 2001 måste vara den coolaste speltrailer som gjorts, favoritdelen för mig är kaoset när en snubbe trillar ner från en skyskrapa och han sparkar upp en glasdörr (01:36)!

Tror dock en annan utvecklare kommer få ta sig an projektet eftersom de lär märka att det finns en vinst att göra i och med alla kommentarer kring detta runt omkring!


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Jag är inte förvånad, snarare chockad att det tog så lång tid.

Inaktiv

Ni måste ju förstå att dem mindtixar och leker med oss. Spelet har inte varit i produktion sedan säkert 5-6 år..


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Skriv svar