Rykte: 3D Realms kastar in handduken*

Medlem
Skrivet av IceMan:

men vad faan gör man i 13år? dom kan ju knappast ha arbetat iallafal...
helt oroligt, hade det varit ett annat normalt företag hade nån fått sparken för minst 10år sedan...

Det är inte så att DNF är det enda spel dom har arbetat på i 13 år, dom har gjort andra spel.

De som borde fått sparken har kanske varit upper management, som inte varit så pigga på att sparka sig själva

Neh, jag vet faktiskt inte hur det sett ut där, men när ryktet började gå tycker jag mig minnas ha läst någonstans att det inte var ovanligt att processen såg ut:

Bandesigner börjar designa en bana och arbetar på den i 3-4 månader under ledning och granskning av lower management. Då den är färdigställd visas den för upper management som bestämmer sig för att den ska skrotas och göras om från början igen.

Ifall det stämmer (och det vet jag inte) har det största problemet mest troligt varit att de som styr inte har vetat hur de ska göra det - vilket varit uppenbart efter alla dessa år. De har ju knappast hyrt in designers och allt som inte kan sin grej, så mycket creds har 3DR att de nog kunnat välja och vraka mellan väldigt talangfulla utvecklare. Så jag tror att de inte kunnat styra det ordentligt och att Broussard kanske borde stigit åt sidan för någon inhyrd konsult som styr upp arbetssätten en hel del.

Förutom min och andras hobbyanalyser lär det på något halvår strömma in fler professionella sådana och säkert bara på några veckor en hel del intervjuer med ansvariga om vad som hände. Det ska bli väldigt intressant att läsa.

Det finns fö. en läckt "animators reel"-film på nätet som en av de uppsagda kommer använda som CV, med en del gameplay i. Mycket ofärdigt i den, men jag tyckte om det jag såg till viss del, bla. hur de implementerat full body awareness.

Edit: [http://www.gametrailers.com/player/usermovies/316675.html?pla...]

Ta den medans den är varm, den plockas ned från andra sidor jag sett pga. avtalsbrott.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Update: "Deep Silver and Apogee Software are not affected by the situation at 3D Realms," a representative for the companies has told us. "Development on the Duke Nukem Trilogy (DS, PSP) is continuing as planned."

Duke och teamet går över till Apogee?

Snarare de som har köpt licens att porta spelen till konsol, Xbox 360 ver kom ju ut inte för så länge sedan dock var det från 3D Relms de själva.

Sist 3D relms gjort och släppt ett nytt spel som inte har varit en port var 1997 och det var Shadow Warrior. Allt annat är portningar eller ett fåtal spel de har publiserat.

T.ex. Human Head Studios är de som gjorde Prey. Inte 3D Relms.

Men med tanken som jag skrev på min föra post här... Hur har de haft råd att utveckla DNF i snart 13 år ? Tvivlar på att det enns har varit möjligt.

HHS färdigställde väl bara Prey? det fanns ju redan mycket som de hade gjort på spelet men så fick HHS ta över för att det skulle bli klart detta århundrade.

Medlem

Jag tror mer och mer på en pr-kupp! jag äntrar ett liv i förnekelse kanske?!!

Inaktiv
Skriv svar