eSport i Sverige

Inaktiv
eSport i Sverige

Varför tror ni inte att esporten i Sverige har kommit längre än den har? Själv tycker jag det är jätte spännade och intressant att se på matcher i olika slags spel, även om jag själv inte spelar dem. Vi som har så duktiga spelare som representerar Sverige, lite synd tycker jag.

Om vi nu hade haft en TV-kanal / TV-program där de visade landslagsmatcher och klanmatcher hade ni tittat på det då?

Det var ju ett program som gick för ett tag sen där dom rapporterade nyheter inom esporten, men de sände inga matcher. Eftersom det inte finns någon kanal/program till detta vad skulle det kunna bero på? Är det att folk inte är intresserade av se på matcher utan bara vill spela själva? Eller är det samhället, TV-bolagen, etc. som sätter pinnar i hjulen?

Om vi hade haft en kanal dedikerad till esport här i Sverige skulle troligen min TV vara igång så fort jag är hemma. Hade inte ni varit intresserade av det?

Medlem

Nej, det hade jag inte.

Medlem

Tror inte att det skulle tjäna så mycket på en sån kanal. De som tittar tittar oftast redan på datorn och om du ska ha en TV-kanal så krävs det antagligen satelitmottagare för att få in den och då kan man lika gärna dra ett bredband och en laptop istället (om det ska va på landstället eller nåt liknande). Så om du kan få SVT eller nåt att sända som går att ta emot genom det digitala tv-nätet som det inte krävs nån åtkomst till så kanske.


signatur
Inaktiv

SVT 24 kanske har lite sändningstid över... De har ju aldrig sänt något vettigt förutom bandy i alla fall.

Medlem

Jag skulle nog kolla om det bra editerat i efterhand och om det var spel som intresserade mig, dvs inga sportspel och inte CS.

En egen kanal är nog lite för mycket dock.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

En egen kanal är nog lite för mycket dock.

En Web-kanal kanske...

Medlem
Skrivet av mrcinnamon:
Skrivet av CastorFiber:

En egen kanal är nog lite för mycket dock.

En Web-kanal kanske...

Jo, jag har dock svårt med tider på internet... Man är van vid att TV måste passas vid vissa tider men vid datorn gäller inga tidsregler... där skall man kunna titta när det behagar. Men det är kanske så det fungerar... Och gränsen mellan TV och datorn blir ju otydligare för varje dag.

Jag har min FZ-vinst (fick jag säga det igen) som HTPC vid TVn men jag använder den som vilken dator som helst... Orkar inte engagera mig i tv-kort med eget abonemang... sist jag hade tv-kort i datorn fungerade det så urschelt att jag blev bränd.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Smart idé med webb-kanal! Om de hade sänt live och gav möjligheten till att ladda hem äldre matcher, skulle jag gilla det skarpt.

Det är flera av mina kompisar som gillar att se på matcher samt flera som hatar det. Det känns lite som att det har nått samband med om de skulle se på "vanliga" sporter. Jag ser oftast bara på viktiga matcher som landslagsmatcher och LHC (ftw!) medan andra inte äns skulle bry sig om resultatet i Sverige - Brasilien i VM-final 2010.

Själv tycker jag att det kan vara lite förvirrande att se på matcher ibland. Speciellt när det är FPS, flera spelare och följa och så.

1
Skriv svar