Medlem

alldeles för högt betyg.

Medlem
Skrivet av marcusn:

alldeles för högt betyg.

Snarare alldeles förlågt eller så har du svårt att se tekniska aspekter av ett spel.

Inaktiv

Testade demot, och jag älskade det. En fråga, finns det "botar" i multiplayer?

Medlem

Hade multiplayer betan. Det påminde mig om Heroes of WW2.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Verkar vara en hel del folk som har spelet ju. Vi borde dra ihop en rejäl omgång tycker jag.

Skrivet av Lusen:

Testade demot, och jag älskade det. En fråga, finns det "botar" i multiplayer?

Det finns om man kör co-op.

Inaktiv
Skrivet av marcusn:

alldeles för högt betyg.

strunt prat, du har ju såklart rätt till din åsikt men bortser man från röst skådespeleriet samt den ibland tråkiga bakgrundsmusiken så är spelet rent guld.

Det otroligt roligt att smyga sig in i tyskarnas ställningar, tvinga ut en Tiger tank crew med 1-2 molotvcocktails sen kommendera tanken själv och skapa ett helvete med deras eget vapen.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Även om det hade fått 100 av 5 så vette fan om jag hade köppt. Är så otroligt sjukt less på alla spel som fortsätter tjata WW2... hitta på nått nytt. Zzzzz....

Medlem
Skrivet av bastard:
Skrivet av yume:

Lite sak fel i recensionen är det allt, tex så är det knappast 20 banor per land i kampanjerna, snarare 7-10, sen är inte japanerna spelbara ännu (blir det nästa patch)

Låter nästan lite som om det är betan som är recenserad.

Och är det det bästa RTS recensenten spelat på många år borde väl betyget vara högre? Eller?

Det är butiksversionen jag har testat. Allt är bara ett slarvfel. Japan kommer, precis som du säger, att inkluderas i en senare patch.

Tack för korrigeringen.

En eloge måste jag ge för att du valt att recensera spelet då det i övrigt inte fått mycket media utrymme någonstans! Spelet förtjänar verkligen uppmärksamhet.

Medlem

Lirade precis demot och jag måste säga att det verkar riktigt lovande. Dialogen och rösterna var ju pinsamt dåliga men det tycker jag har rätt liten betydelse egentligen. Själva gameplayet verkar riktigt bra.
Värre var att standardkontrollerna inte direkt var intuitiva, de går att ställa in men jag tror att många kan bli avskräckta och avinstallerar utan att ge det en chans.

Inaktiv
Skrivet av Kinne:

Även om det hade fått 100 av 5 så vette fan om jag hade köppt. Är så otroligt sjukt less på alla spel som fortsätter tjata WW2... hitta på nått nytt. Zzzzz....

Frågan är vad ska man göra? WW2 är ju ett hav av fyllt material som är spännande och det är något som hände på riktigt. WW2 var hemskt men Epic i spelvärde.

Så sant att man tröttnar på det, men dom har verkligen bara nött på samma sidor av historien. Har inte spelat ett enda WW2 spel där man spelar en finsk soldat till exempel!?.. ^^

Varför inte ett spel om Killer hill där en handful finnar höll tusentals av ryssar? eller Simo Häyhä som knäppte runt 750 ryssar på 3 månader?

Tycker det i alle fall är roligare än flygande bilar med laser kanoner.


signatur

The definition of insanity?

Inaktiv
Skrivet av matte89:
Skrivet av Kinne:

Även om det hade fått 100 av 5 så vette fan om jag hade köppt. Är så otroligt sjukt less på alla spel som fortsätter tjata WW2... hitta på nått nytt. Zzzzz....

Frågan är vad ska man göra? WW2 är ju ett hav av fyllt material som är spännande och det är något som hände på riktigt. WW2 var hemskt men Epic i spelvärde.

Så sant att man tröttnar på det, men dom har verkligen bara nött på samma sidor av historien. Har inte spelat ett enda WW2 spel där man spelar en finsk soldat till exempel!?.. ^^

Varför inte ett spel om Killer hill där en handful finnar höll tusentals av ryssar? eller Simo Häyhä som knäppte runt 750 ryssar på 3 månader?

Tycker det i alle fall är roligare än flygande bilar med laser kanoner.

Laserkanoner äger! Pju-pju!

Medlem
Skrivet av blesserad:
Skrivet av matte89:
Skrivet av Kinne:

Även om det hade fått 100 av 5 så vette fan om jag hade köppt. Är så otroligt sjukt less på alla spel som fortsätter tjata WW2... hitta på nått nytt. Zzzzz....

Frågan är vad ska man göra? WW2 är ju ett hav av fyllt material som är spännande och det är något som hände på riktigt. WW2 var hemskt men Epic i spelvärde.

Så sant att man tröttnar på det, men dom har verkligen bara nött på samma sidor av historien. Har inte spelat ett enda WW2 spel där man spelar en finsk soldat till exempel!?.. ^^

Varför inte ett spel om Killer hill där en handful finnar höll tusentals av ryssar? eller Simo Häyhä som knäppte runt 750 ryssar på 3 månader?

Tycker det i alle fall är roligare än flygande bilar med laser kanoner.

Laserkanoner äger! Pju-pju!

Detta spel låter dig ju spela som tysk.
Dessutom är detta annorlunda mot många andra spel fysikmotorn är helt sjukt avancerad och realismen väldigt hög förutom avståndsmässigt men det är ett design val för att det ska pågå mycket action.

Att säga att ww2 är utnött är så jävla tamt allt annat är också det , dessutom bara för att ett spel är satt i ww2 betyder det inte att det är som alla andra. (precis ta och kolla in det här jävligt stor skillnad mellan detta och tex COH)

Inaktiv
Skrivet av Jokkocze:

Verkar vara en hel del folk som har spelet ju. Vi borde dra ihop en rejäl omgång tycker jag.

Skrivet av Lusen:

Testade demot, och jag älskade det. En fråga, finns det "botar" i multiplayer?

Det finns om man kör co-op.

Hur menar du?
Så jag kan inte köra "multiplayer" själv mot en bot?

Inaktiv

Riktigt bra RTS spel enligt mig. Har inte brytt mig om single player utan jag spelar bara MP.
Om du gillar RTS så rekommenderar jag detta spel starkt.
Vi är ett gäng på 7 svenskar som brukar spela ihop.
Lägg till mig i spelet om ni önskar spela med en svensk, tjockochgammal heter jag.

Inaktiv
Skrivet av arsonisten:

Riktigt bra RTS spel enligt mig. Har inte brytt mig om single player utan jag spelar bara MP.
Om du gillar RTS så rekommenderar jag detta spel starkt.
Vi är ett gäng på 7 svenskar som brukar spela ihop.
Lägg till mig i spelet om ni önskar spela med en svensk, tjockochgammal heter jag.

Ah, Gulskagg och jag (blesserad) körde en match mot er i förrgår! Vi fick pisk!

Medlem

Smaken är som baken marcusn... Själv anser jag att spelet förtjänar 4.5/5, med röstskådespeleriet som det enda som drar ner det. Spelet är otroligt bra.

Inaktiv

Alla dessa spel ser exakt likadana ut. Lite trött på det. Finns redan en enorm uppsjö. Gör lite mer innovativa spel tack.

Medlem

Ska jag vara helt uppriktig så tycker jag att MP är detta spelets starka sida.

Jag gillade starkt demo uppdraget. Hela konceptet med att få en stridsvagn och ödelägga en hel by. Men allt för många uppdrag var för mycket smygande och fjantande. Känns som att de som skapade uppdragen inte tänkte på vad detta spelet gör bäst. Nämligen en stridsvagn + massor att förstöra.

Smyguppdragen var nog bland det tråkigaste jag spelat i serien.

BOOM. KRASCH. PANG!...det är vad det här spelet gör bäst. Förbannat synd att det inte var mer av det.

Inaktiv
Skrivet av Tiny:

Ska jag vara helt uppriktig så tycker jag att MP är detta spelets starka sida.

Jag gillade starkt demo uppdraget. Hela konceptet med att få en stridsvagn och ödelägga en hel by. Men allt för många uppdrag var för mycket smygande och fjantande. Känns som att de som skapade uppdragen inte tänkte på vad detta spelet gör bäst. Nämligen en stridsvagn + massor att förstöra.

Smyguppdragen var nog bland det tråkigaste jag spelat i serien.

BOOM. KRASCH. PANG!...det är vad det här spelet gör bäst. Förbannat synd att det inte var mer av det.

Saken är att du nästan alltid styrde en tank och en handful soldater i det första spelet. Sen har det uppgraderats med varje titel. Så gillar du att mosa allierade med en Tiger så lira första spelet.

Soldiers: Heroes of world war 2


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av marcusn:

alldeles för högt betyg.

För lågt skulle jag vilja säga, har spelat Soldiers, Faces of War och Nu Men of War sen betastadiet. Kör till 90% enbart MP och det finns inget ww2 RTS ens i närheten när det gäller realism och fysikmotor (med undantag för kanske TOW).

Och sen det 100%a stödet för moddar där folk kan ändra på det mesta, lägga till nya fordon, enheter, kartor, flygplan gör ju inte spelet sämre precis.

Folk pratar om COH, COH i all ära det är snyggt, COH är skitsnyggt. Men det går inte att jämföra dem, två helt olika spel. COH är ett mer klassiskt RTS, byga bas, mata fram enheter där realism inte är en avgörande faktor.

När det gäller MOW sitter moddare på Skrivbordsgeneralen och DMS forum och gnäller över att en lucka sitter på fel ställe på en stridsvagn, att prototyper dyker upp i spelet pch förstör realismen, så det visar på att nivån och detaljerna, framförallt kraven på dem ligger på en annan nivå.

Finns få andra spel som gett mig så mycket underhållning på kvällarna som detta, MP matcher från helvetet.


signatur

Gamer since day one!

Medlem
Skrivet av Krigshot:

Alla dessa spel ser exakt likadana ut. Lite trött på det. Finns redan en enorm uppsjö. Gör lite mer innovativa spel tack.

Hehe gör mer innovativa spel? Vet du ens vilket spel du pratar om? Testa det och berätta för om det finns ETT spel som ens kan stava till innovation som detta gjorde för RTS genren.


signatur

Gamer since day one!

Inaktiv
Skrivet av Element_Five:
Skrivet av Krigshot:

Alla dessa spel ser exakt likadana ut. Lite trött på det. Finns redan en enorm uppsjö. Gör lite mer innovativa spel tack.

Hehe gör mer innovativa spel? Vet du ens vilket spel du pratar om? Testa det och berätta för om det finns ETT spel som ens kan stava till innovation som detta gjorde för RTS genren.

Jag e skitsugen på att köpa detta spel, och dina "frontrapporter" på sg gör inte saken bättre, men är det någon som brukar köra på dagen?

Medlem

tycker recensionen känns lite väl tunn
kollar man på bilderna så känns det som det finns så mycket mer att skriva.

Medlem

Bästa RTS spelet det här året än så länge!

Medlem

skit bra recension av ett skit bra spel
rekomenderas starkt till alla millitär nördar btw,

i fucking love it!!!

Inaktiv

Helt underbart spel. Gillar man RTS så kommer man inte bli besviken. Company Of Heroes får tyvärr flytta sig till avdelningen "linjär".
Med andra ord så tar det en stund att vänja sig, det är inte en god idé att storma in med allt du har. Om du inte vill spela fram en säker död. Saker och ting kan ändras tack vare ett misstag. Kul som fan

Inaktiv
Skrivet av zauii89:
Skrivet av marcusn:

alldeles för högt betyg.

Snarare alldeles förlågt eller så har du svårt att se tekniska aspekter av ett spel.

ehh...hur tänkte du nu? AI:n i spelet är ju usel och själva User Interfacen är heller inte övertygande. Att kläcka ur sig en sådan kommentar känns bara onödigt; fattigt med personangrepp tycker jag.

Hur som helst, jag instämmer om att detaljrikedommen är underbar, grafiken är skön och alla uppdrag är fantasifyllda och utmanande i spelet. Dom lyckades bra med att fortsätta hålla WW2 eran vid liv, trots den stora mängd av spel som pumpats ut genom åren.

Medlem

vart faan kan man köpa spelet?


signatur

R.I.P The_maxx

Skribent
Skrivet av IceMan:

vart faan kan man köpa spelet?

Här: http://www.gamersgate.com/index.php?page=product&what=view&sk...

Medlem

nja, föredrar nått i swe


signatur

R.I.P The_maxx

123
Skriv svar