Nintendo oroas inte av GTA-försäljningen

Robot
Medlem
Nintendo oroas inte av GTA-försäljningen

Företagsekonomi är inte min starkaste sida så jag undrar över vilket som är bäst. En kraftig försäljning vid lansering som sedan trappas av efter hand eller en svagare som istället håller i sig under en längre tid?

Medlem

Dom borde vänta i ett år och kolla på försäljning då. Lär nog vara ganska bra då ska ni se.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Synd att man inte har så mycket cash för spelet verkar äga riktigt hårt.

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Företagsekonomi är inte min starkaste sida så jag undrar över vilket som är bäst. En kraftig försäljning vid lansering som sedan trappas av efter hand eller en svagare som istället håller i sig under en längre tid?

Finns väl både för och nackdelar. Säljer det bra direkt så har du ju pengar som du kan planera med, men säljer det efter hand så har du ett stabilt flöde.

Medlem

PR folk gillar ju om det säljer en miljon första dagen, då kan de ta semester efter att de presenterat det för media...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hmm, ganska överraskande att det inte säljer som smör. Köpte spelet häromdan och det är faktiskt riktigt kul, att langa knark är lätt årets minispel

Men jag hade nog hellre sett att ett spel säljer mer vid release än under en längre tid, med tanke på att priserna går ner efterhand och att man måste planera uppföljare/DLC/patcher m.m., iallafall till konsol-titlar!


signatur
Medlem
Skrivet av Slashneed:

Hmm, ganska överraskande att det inte säljer som smör. Köpte spelet häromdan och det är faktiskt riktigt kul, att langa knark är lätt årets minispel

Men jag hade nog hellre sett att ett spel säljer mer vid release än under en längre tid, med tanke på att priserna går ner efterhand och att man måste planera uppföljare/DLC/patcher m.m., iallafall till konsol-titlar!

DS-spel sjunker inte i pris i sverige iaf. De kostar lika mycket dagen de släpps tills dagen EB-games kastar de i soptunnan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar