Irak-spelet inget för Europa?

Medlem

Älskar sådana här spel,mer krig åt folket:up:

Inaktiv

Så Americas Army går bra, men inte det här? Kan någon förklara det för mig? :/

Medlem

Då börjas det med total förbud mot frihet :/


signatur

Idono. That's me!

Medlem

jag dör av garv.

VET DOM INTE VAD FILDELNING ÄR?

suck, jävla tjockisar som lever på 50 talet och tror man kan styra precis allt..


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av blesserad:

Hade det inte varit lika osmakligt att släppa ett dramatiserat interaktivt fictionspel om Engla-mordet medan Engla fortfarande var försvunnen? Förutom att Irak-konflikten berör flera tusen familjer, och inte bara en.

Nu resonerar helt konstigt. Ett spel om mordet på engla vore både före och efter att hon hittats osamkligt men vad fan har det med saken att göra? Pedofilspel är inte så vanliga men det finns ett eller två krigsspel, dessutom som behandlar precis denna konflikt - Det är inget nytt och det är inget annat än löjligt att ställa sig bakom ett förbud i Europa. Att börja vara som tyskland på spelfronten vore att spela tillbaka vår utveckling i sverige.

Gillar man inte spelet så köp det inte för all del men försök inte beröva andra för att det inte passar dig.

Skrivet av blesserad:

Förbud och regler är dock visserligen alltid av ondo, men Konami borde skärpa sig.

Tona ner dramat - jag tror de flesta som gnäller här är anti-USA helt utan källkritik eller bara inte brukar spela denna typen av spel. Acceptera eller stå bakom så här dumma förslag så kommer du vakna en dag och inse att din dumhet har gjort det möjligt för din regering att stifta en lag som ger dem rätten att läsa din epost eller där privata intresseorganisationer kan begära ut information om vad du gör på nätet.... eller vänta nu... Too late... Nice going!

Jämförelsen är helt rimlig. Är ett fall av mord och pedofili hemskare än ett helt krig i dina ögon, och i så fall varför?

Det vore ju tragiskt om Europa gick miste om sådan högstående och raffinerad kultur som det här spelet ser ut att bjuda på. Jag förstår nu att vi till varje pris måste ha det.

Jag ställer mig inte bakom någon som helst form av censur, men det hindrar mig inte heller från att hytta åt folk som beter sig osmakligt och saknar omdöme samt insikt.

Medlem

Spel ska aldrig förbjudas, någonsin, utan undantag. Ingenting är heligt. GTFO my yttrandefrihet, sossar och muslimer alike.

Medlem

Så ni som är så för eftersom de bara är spel, bara undrar skulle ni tycka det är okej med ett spel där du lirar som pedofil ?

Det är helt orelevant till detta nu men frågan riktar sig till er som säger att det är ju bara underhållning och de drabbade har ju verkligheten att bry sig om , de skiter väl i spelet.

.........
...........
.............

Medlem
Skrivet av zauii89:

Så ni som är så för eftersom de bara är spel, bara undrar skulle ni tycka det är okej med ett spel där du lirar som pedofil ?

Naturligtvis. Vill någon lägga resurser på att tillverka ett sådant spel så ska det vara upp till dem. Jag skulle tro att den låga efterfrågan medför en snabb konkurs för utvecklarna. Men ingen tvingas att spela. De som tycker det är osmakligt kan visa sitt misstycke genom att låta bli.

Medlem
Skrivet av asker:

Vill någon lägga resurser på att tillverka ett sådant spel så ska det vara upp till dem. Jag skulle tro att den låga efterfrågan medför en snabb konkurs för utvecklarna. Men ingen tvingas att spela. De som tycker det är osmakligt kan visa sitt misstycke genom att låta bli.

Bra sagt, inte så mkt mer kan tillföras till diskussionen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Censur hör till diktaturer, inte demokratier.

Detta är bullshit.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Censur hör till diktaturer, inte demokratier.

Detta är bullshit.

Det handlar ju fortfarande inte om censur... utan dom har själva valt att inte släppa det... Verkar sugit imo


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Jaja nu vet man ju iaf vart kompetensen ligger inom detta område hos vissa läsare, själv avstår jag tror det kommer suga pung ändå bättre med folk / företag som inser att de inte skall beblanda sig i pågående konflikter eller ta sida.

Har nämnts av stora företag som IW , DICE osv när de fått frågan varför inte basera på en pågående konflikt.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Så ni som är så för eftersom de bara är spel, bara undrar skulle ni tycka det är okej med ett spel där du lirar som pedofil ?

Det är helt orelevant till detta nu men frågan riktar sig till er som säger att det är ju bara underhållning och de drabbade har ju verkligheten att bry sig om , de skiter väl i spelet.

.........
...........
.............

Självklart, är det inte bättre att dessa sjuka människor med klubba och scoutdräkt utför sina handlingar på animerade karaktärer i ett spel? Men som nån tidigare påpekade så skulle ett sånt spel knappast sälja därför har ingen gjort det.

Blod, krig, våld säljer... Personligen föredrar jag att det är på låtsas. Sen om det är baserat på ett pågående och nutida krig. Ja kan förstå om berörda finner det osmakligt och jobbigt. Men det är knappast skäl till att förbjuda ett spel.

Medlem
Skrivet av blesserad:

Jämförelsen är helt rimlig.

Återigen, det tycker jag verkligen inte.

Skrivet av blesserad:

Är ett fall av mord och pedofili hemskare än ett helt krig i dina ögon, och i så fall varför?

Det är en helt bäng fråga helt utan anknytning till verkligheten - att jag säger att det är hemskare för mig och säkert för de flesta andra svenskarna att en barnmördande pedofil springer lös i sverige än en repris på en väpnad konflikt i mellanöstern bevisar ingenting, rättfärdigar ingenting, får ingenting sagt eller uträttat kring vad vi pratar om.

Skrivet av blesserad:

Det vore ju tragiskt om Europa gick miste om sådan högstående och raffinerad kultur som det här spelet ser ut att bjuda på. Jag förstår nu att vi till varje pris måste ha det.

Ja, för det är ju verkligen högstående och raffinerad kultur man eftersträvar när man gör actionspel, det är receptet för ett bra spel?

Jag kanske skall tillägga att jag skiter i spelet i fråga, det är silkesvantarna som retar mig.

Skrivet av blesserad:

Jag ställer mig inte bakom någon som helst form av censur, men det hindrar mig inte heller från att hytta åt folk som beter sig osmakligt och saknar omdöme samt insikt.

Då antar jag att du bojkottar alla filmer baserad på irakkriget? Böcker? Artiklar osv?
Eller är du en av dem som tror att spel skapar skolskjutningar aborter och missbruk?
Krigsspel är inte osmakligare än andra spel där du skjuter, spränger och lever rövare.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Shacknews (som är en amerikansk spelsite) har skrivit en läsvärd krönika om spelet: http://www.shacknews.com/featuredarticle.x?id=1110

För att summera - krönikören verkar, även han, vara besvärad över att spelet påstås ge en realistisk bild av kriget.

Problemet är, som jag ser det, att om spelet verkligen gav en ärlig bild av kriget skulle det bli mycket värre uppståndelse i Amerika än det blev i Storbrittanien nu.

Spel är fel medium att porträttera krig realistiskt på, tycker jag - det går ju inte att göra helt objektivt.

Minns jag inte alldeles fel så blev det samma uppståndelse över "Shellshock 'nam" (eller vad det nu hette) när det begav sig?

Näh, strunta i att lägga politiska budskap i spel, och satsa på underhållningen istället!


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem
Skrivet av SteinbergX:

Näh, strunta i att lägga politiska budskap i spel, och satsa på underhållningen istället!

Precis, döp om det till "iraq war rampage" eller vad det nu var han föreslog och släpp alla initiativ till att det skulle vara verklighetstroget.

Ett spel som var verkligen verkligt skulle inte vara kul att spela. Ett liv, game over liksom. (utan för kristna då som får ett nytt spel i brevlådan)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Då antar jag att du bojkottar alla filmer baserad på irakkriget? Böcker? Artiklar osv?
Eller är du en av dem som tror att spel skapar skolskjutningar aborter och missbruk?
Krigsspel är inte osmakligare än andra spel där du skjuter, spränger och lever rövare.

Det hyser jag inga illusioner om att spel skapar, men jag börjar misstänka att de skapar enfaldiga forumsskribenter, bortkopplade från allt vad sunt förnuft heter.

Medlem
Skrivet av blesserad:

[...men jag börjar misstänka att de skapar enfaldiga forumsskribenter, bortkopplade från allt vad sunt förnuft heter.

Vad är det du tänker på när du påstår att jag saknar sunt förnuft?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Fan va löjligt=/ Jag som värkligen ser fram i mot detta=(
Men då får man la beställa det från USA=/

Medlem

finns det inte att få tag på får det väll räknas som freeware och då e de bara att lasta hem


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

LRI
Medlem

hur mycket spelet än är vinklat eller vad det nu är så är det väl upp till konsumenten att bestämma om det är något att betala för eller inte.

Bara fånigt att hålla på med Censur, har för mig att vi lever i ett demokratiskt samhälle?

Kan ju poängtera att jag personligen inte gillar USA särskilt mycket eller tycker om det de gör i Irak men man ska inte censurera något någonsin.

Medlem

Klart att dom ska släppa spelet. England försöker gömma sin egen skit genom att förbjuda spelet.
Släpp det och låt alla dra sin egen slutsats av spelet.

Jag tycker dessutom att nyheterna (typ cnn) borde köra en "Liar liar". Då hade vi inte tagit i Amerika med tång och vi hade hånat Londons politiker för deras fruktanvärda människosyn.


signatur

Xbox360 is the shit :)

Medlem

Detta är samma sak som fimbranchen, det ända som ingen påpekar är WW2 filmer då vi alltid ser från jänkarnas sida.. men ja, alla vet att tyskar är onda, så inget att påpeka..

Påpekar att det är sarkasm.

Medlem
Skrivet av Ferren:

Detta är samma sak som fimbranchen, det ända som ingen påpekar är WW2 filmer då vi alltid ser från jänkarnas sida.. men ja, alla vet att tyskar är onda, så inget att påpeka..

Påpekar att det är sarkasm.

Alla var onda, de slogs bara på olika fronter. Människorna blev offer och befälhavarna blev monster.


signatur

Xbox360 is the shit :)

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av FZ.Medlem:
Skrivet av swordy:

ööööh.. är inte allt som släpps i spel å filmväg (nästan iaf) sjukt vridet åt amerikans patriotism? är väll nästan jämnt usa eller nåt amerikan som räddar värden/stunden på nätt jävla sätt i det mesta?

Låt mig anta att du mest tittar på amerikansk film?

Majoriteten av film som slår igenom i Sverige har ju amerikanskt ursprung. Jag kan inte påstå att jag tittar mer på någon annan nations film än jag ser amerikanska filmer. Tro dom flesta kan hålla med om det.

Jag menar att i de flesta amerikanska filmer är det en amerikan som räddar dagen. I de flesta svenska är det en svensk. Vidare, så är det i de flesta indiska filmer just en indier.
Du ser antagligen vart jag vill komma med det här...

Det stör mig så otroligt när jag hör argument som "jävla löjliga amerikaner, jag såg precis Independence Day och giiivetvis är det USA som räddar planeten". Det är för bövelen en amerikansk film skapad för en amerikansk publik.

Det är HELT ok för vilken svensk som helst att göra en film där Uganda räddar planeten. Go ahead bara...

Medlem

Vilken otrolig reklam de får för sitt spel, grattis Konami

Medlem

Släpp det för fan! Nu har vi fått nog av moralisterna!

Skriv svar