Wanted: Weapons of Fate

Robot
Wanted: Weapons of Fate

I höstas kom filmen Wanted ut (som i sin tur var baserad på en serietidning). En hyfsad actionthriller med James McAvoy i huvudrollen som Wesley Gibson, som får lära sig att han är son till en lönnmördare. Snart märker han också att han inte heller är så pjåkig på att ta livet av folk...

#wanted-weapons-of-fate


Medlem
Wanted - efterlängtat?

Högre betyg en FC2? Helt sjukt, inte ens personer som avskyr FC2 kan se bättre egenskaper i Wanted. Ett skitspel utan gränser.

Medlem

Verkligen, dom verkar ju inte ens ha ansträngt sig.

Medlem

Betyg betyg betyg. Jag försöker, enligt order, att läsa recensionen utan att tänka på siffran i slutet. Men när jag kommer fram till slutet får jag känslan att det borde ha stått 2/5 istället, som är okej. Denna känsla förstärks av slutpläderingen.


signatur

Tempus fugit.

FC2 sög ju detta är ju åtminstone spelbart.


signatur
Skribent

Jag kan hålla med er angående betyget. Det ligger egentligen mellan 2 och 3, men vi kör ju inte med halvor längre. Det är sämre än bra men bättre än okey, typ. Jag hade inte velat ge det 4/10 direkt, utan snarare 6/10 om man skulle köra med sånt. Koncentrera er inte så mycket på betyget, utan mer på recensionen.

/Recensenten

Medlem

Jag försöker alltid att inte kolla på betyget. Men när jag väl ser betyget så börjar jag alltid att garva.

När jag väl hade läst recensionen utan att ha kollat på betyget så kändes det som en svag 2a, och av egna erfarenheter med demot så kändes det för mig som en svag 1a.

Gissa om jag blev förvånad av betyget (som alltid).

FZ har en tendens att skriva en sak i recensionen och sen ge ett annat betyg.

GO FZ GO!! ^^


signatur

Everyday I worry all day

Redaktör

Angelino, det kan inte vara så att din definition av vad t.ex. en tvåa är inte stämmer med vår? Den här gången är det ovanligt svårt att välja mellan 2 eller 3, men det är knappast en regel.


signatur

Sorgligt att Grin verkar ha skiftat fokus mot att pressa ut många halvdanna titlar istället för att fokusera talangen på kvalitet.

Medlem

"Eller så är du bara galet förtjust i förstapersonsskjutare"

Jag vet inte om det är någon skillnad på ps3 och pc versionen, men jag lirade i alla fall i tredje persons perspektiv vad jag kan minnas, Men det kanske är i första persons perspektiv på ps3

Förövrigt skulle jag ge det minus ett riktigt kasst och enformigt spel...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Wanted är ok som 5 timmars röjj, men att man skall betala 600kr för detta är bara galet, inget MP, inget replay värde och 5 timmars speltid.

Att ge 3/5 till detta lir håller inte, kvalitén är ganska hög och spelet okej, men dom krympte spelet något galet för att uppnå okej kvalitét.

Som sagt spelet är ganska roligt, men hade recencenten betalat 600 kr för detta tror jag inte spelet hade fått samma betyg. Fail på recensionen.

Släng fram "läs recensionen kolla inte på siffran" (ha ingen siffra då). Eller "recensenten har sin egen åsikt". Men någon sorts objektivitet kan man ju faktiskt ha i spel recensioner och 3 håller inte.

@ tootey, jag skulle inte säga att spelet är bättre än okej.

Nåja.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

Nådiga redaktör'n, sätt någon av edera mannar att recensera Men of War å det snaraste.

Bästa hälsningar

/ Landfiskalen

Medlem

Filmen var meh. Var osäker på om det var en komedi eller en actionfilm. Jag ska nog kanske tanka demot nån gång.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Sorgligt att Grin verkar ha skiftat fokus mot att pressa ut många halvdanna titlar istället för att fokusera talangen på kvalitet.

Grin spelar lite på säkra kort just nu känns det som, men jag har en känsla av att när dom slickat upp spelindustrins giganter i brygga färdigt och har lite kapital så sätter dom sig ner och hitter på något riktigt tokskoj. Tror för övrigt att Bionic Commando kommer bli mkt njutbart.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av tootey:

... men vi kör ju inte med halvor längre. ...

Ni har alltså gjort ett redan dåligt betygsystem sämre?

Varför liksom, snart kommer ni väl bara ha 2/2 system.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av tootey:

... men vi kör ju inte med halvor längre. ...

Ni har alltså gjort ett redan dåligt betygsystem sämre?

Varför liksom, snart kommer ni väl bara ha 2/2 system.

Alltså, jag tycker nuvarande system är bra, men bara "tummen upp" eller "tummen ner" hade varit bättre. Det är ju mycket svårt att mäta hur mycket en recensent gillar ett spel och presentera det i siffror som har någon som helst relevans för de som läser recensionen.

Medlem

Det verkar alltid bli mer tjafs om betyget i recensionerna nuförtiden och mindre snack om själva produkten.

Produkten: Har läst ett par andra recensioner av spelet och den har fått ungefär samma omdömen som här. Med andra ord, har man pengar och tid över och ingen bättre för sig så kan man väl köpa det. Om inte annat så för att "sponsra" ett svenskt företag.

Betyget: Dags att skippa den numeriska betygsättningen? Blir som sagt mest tjafs och diskussion om den. Ge oss längre och mer detaljerade recensioner istället. Och - i vissa fall - kunnigare recensenter.

Skrivet av Preed:
Skrivet av slartibartfast:

Sorgligt att Grin verkar ha skiftat fokus mot att pressa ut många halvdanna titlar istället för att fokusera talangen på kvalitet.

Grin spelar lite på säkra kort just nu känns det som, men jag har en känsla av att när dom slickat upp spelindustrins giganter i brygga färdigt och har lite kapital så sätter dom sig ner och hitter på något riktigt tokskoj. Tror för övrigt att Bionic Commando kommer bli mkt njutbart.

Wanted = "slicka upp spelindustrins giganter i brygga"?

Med de recensioner som spelet får så tvivlar jag på att det blir en ekonomisk hit (den enda typen av hit som investerare bryr sig om).

Jag tvivlar inte på att de lär sig sjukt mycket och skaffar sig användbar teknologi med hjälp av dessa projekt. Frågan är dock om det i slutändan finns någon som är villig att investera tillräckligt stora pengar för att de ska kunna göra bra grejer, om de gör sig kända för att producera halvdanna spel.

Medlem

Högre betyd än väntat. Spelet får en svag 2:a i mina ögon.

Medlem

Gilade demot,men kommer ej köpa ett lir som har så få timmars speltid och inget MP.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

FC2 sög ju detta är ju åtminstone spelbart.

fc2 sög ja,men det hade även mycket somvar bra med det grafiken, den stora ytan, val möjligheter mass sådant som gör det bra men sen har man det oms gjorde det dåligt, för långt att resa mellan varje plats, ai.
men men till sak wanted spelet, var ju bra snygg grafik bra ai(allefall duglig) men en sak jag saknade var att man inte kunde gå in i slo-mo när man än ville:( och för enformigt, ta skydd döda en fiende använd den dära "skruva kullan uber skott" döda en till....gick inte dö i spelet fick jag en känsla av...


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Högre betyg en FC2? Helt sjukt, inte ens personer som avskyr FC2 kan se bättre egenskaper i Wanted. Ett skitspel utan gränser.

FC2 var ju sämst det enda det hade var grafik, detta gick ju iaf att spela utan att bli totalt uttråkad.

Inaktiv

Spelet är underhållande i ungefär 30min, sen är det repetition tills du är klar. Samt att man inte kunde ställa om till invert mouse, folk bryr sig säkert inte om det men att missa en sådan detalj gör att jag inte en skulle kunna ge detta spel en etta.

Medlem

Ser det här mer och mer. mirrors edge etc etc. Hur kan man ta full pris på en sån smörja. " 2-3 timmar sen är allt över.

Tycker sånt där borde väga in mer i betygskalan.

Medlem

Har bara provat demot, men om man går efter recensioner, så kan man knappast ens jämföra Mirror's Edge, trots att dom har ungefär lika lång spel tid (verkar det som)

Mirror's Edge fick i varje fall en massa andra saker extra.


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem

Wanted var inte allt för dåligt. Finns mycket sämre film spel där ute.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Inte många licens spel som blir lyckade, men det här var helt ok


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Preed:
Skrivet av slartibartfast:

Sorgligt att Grin verkar ha skiftat fokus mot att pressa ut många halvdanna titlar istället för att fokusera talangen på kvalitet.

Grin spelar lite på säkra kort just nu känns det som, men jag har en känsla av att när dom slickat upp spelindustrins giganter i brygga färdigt och har lite kapital så sätter dom sig ner och hitter på något riktigt tokskoj. Tror för övrigt att Bionic Commando kommer bli mkt njutbart.

Wanted = "slicka upp spelindustrins giganter i brygga"?

Med de recensioner som spelet får så tvivlar jag på att det blir en ekonomisk hit (den enda typen av hit som investerare bryr sig om).

Jag tvivlar inte på att de lär sig sjukt mycket och skaffar sig användbar teknologi med hjälp av dessa projekt. Frågan är dock om det i slutändan finns någon som är villig att investera tillräckligt stora pengar för att de ska kunna göra bra grejer, om de gör sig kända för att producera halvdanna spel.

Syftade mer på att dom gör jobb åt "giganterna". När dom gör spel åt Capcom, Warner, Ubisoft, osv.

Tror dock att när dom slänger typ 1 års utveckligstid på ett spel så förväntar dom sig inte bra recensioner: Warner satt på licensen till Wanted "jag vet, släpp ett spel och dra in lite cash". Wanted är inte ett bra spel men förutsättningarna var fruktansvärda, så jag tycker Grin gjorde ett ganska gediget arbete endå.

P.s. att dom arbetat på spelet i ungefär ett år fick jag ifrån en intervju med producenten (som för övrigt arbetar på warner, inte grin.).


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av C.A.B-05:

Ser det här mer och mer. mirrors edge etc etc. Hur kan man ta full pris på en sån smörja. " 2-3 timmar sen är allt över.

Tycker sånt där borde väga in mer i betygskalan.

Sen att det är totalt irrelevant då Mirror's Edge är ett nischat spel för såna som gillar att speedruna och allmänt springa perfekt igenom sitt spel. Så nej, om du ute efter något mer än en oerhört förutsägbar copypasta berättelse så blev du nog besviken. Men om du däremot vill ha perfekta tider, rally i platformsformat om man får säga det så är nog Mirror's Edge för dig d.v.s. att det är återspelbart.

Vilket betyder att för vissa spel så är nog speltiden för att köra igenom det en gång irrelevant, samtidigt som det för andra är mer viktigt typ RPG, en del FPS utan multiplayer mode med mer.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Skrivet av Preed:

Syftade mer på att dom gör jobb åt "giganterna". När dom gör spel åt Capcom, Warner, Ubisoft, osv.

Tror dock att när dom slänger typ 1 års utveckligstid på ett spel så förväntar dom sig inte bra recensioner: Warner satt på licensen till Wanted "jag vet, släpp ett spel och dra in lite cash". Wanted är inte ett bra spel men förutsättningarna var fruktansvärda, så jag tycker Grin gjorde ett ganska gediget arbete endå.

P.s. att dom arbetat på spelet i ungefär ett år fick jag ifrån en intervju med producenten (som för övrigt arbetar på warner, inte grin.).

Nu känner jag ju inte till Grin's ekonomiska agenda, men traditionellt sett så drar man inte in cash till företaget genom att göra spel som Wanted. Spelets budget brukar gå åt under utvecklingsperioden. Men det är möjligt att Grin blåste Warner och smusslade undan pengar och gav dem ett spel som egentligen kostade halva den kontrakterade summan.

Kapital till företaget får man när man gör dunderhittar som säljer för mer än vad spelet kostade och därför börjar generera royalty.

Min chansning är att de siktade på just detta men missade målet. Lite naivt att tro att man kan göra ett hitspel på ett år dock, om det nu var fallet.

12
Skriv svar