DLC för The Godfather II redan utannonserat

Robot
Inaktiv
DLC för The Godfather II redan utannonserat

Varför måste spel bli som patetiska mmo webläsar spel där man måste betala extra för lite finare kanter? Jävla bullshit att fler spel börjar med detta helvetet, girigt som fan.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Detta känns lite töntigt.


signatur

B lup

Medlem

Är det konstigt att folk laddar ner saker illegalt när företag får för sig såna här saker?

Inaktiv

Okey, så jag köper 90% av spelet för 500kr. Sen ska jag betala 250kr för dom andra 10%?????


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Varför måste spel bli som patetiska mmo webläsar spel där man måste betala extra för lite finare kanter? Jävla bullshit att fler spel börjar med detta helvetet, girigt som fan.

Det är bara att hoppas på att folk inte betalar för det (och inte spelar spelet heller...) Men tyvärr är det personer med pengar som styr marknaden, och inte personer med goda avsikter.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av Shimo:

Det är bara att hoppas på att folk inte betalar för det (och inte spelar spelet heller...) Men tyvärr är det personer med pengar som styr marknaden, och inte personer med goda avsikter.

En grov och missvisande generalisering.

Medlem

Ska man släppa DLC-paket så kan man göra det en bit in i spelets liv inte redan innan spelet släppts - då känns det som att utvecklarna är giriga som många säger.

Medlem
Skrivet av matte89:

Okey, så jag köper 90% av spelet för 500kr. Sen ska jag betala 250kr för dom andra 10%?????

Läser du om det sista DLC-paketet igen så ser nog att det står att det innehåller de övriga, alltså 100 kronor för som du säger; 10%.


signatur
Medlem
Skrivet av matte89:

Okey, så jag köper 90% av spelet för 500kr. Sen ska jag betala 250kr för dom andra 10%?????

Om du hade varit uppmärksam på matte och Svenska-lektionerna hade du enkelt kunnat räkna ut och se att det står 100 Sek. 10% av 500 sek blir 50 sek. 2 x 50 sek är 100 sek. Dvs 10% x 2 vilket resulterar i 20%. För att avsluta det hela så är det bara att ta dessa 20% och subtrahera det från 100% så vips, får du 80%.
Summan: Du får 80% av spelet för 500 sek
och resterande 20% för härliga 100 sek till.
Så nu har jag fått ha lite roligt iaf.

EA bevisar igen hur patetiska de är. DLC innan spelet är släppt KOM IGEN. Bojkott på det skitet

Inaktiv
Skrivet av Fisse:
Skrivet av matte89:

Okey, så jag köper 90% av spelet för 500kr. Sen ska jag betala 250kr för dom andra 10%?????

Om du hade varit uppmärksam på matte och Svenska-lektionerna hade du enkelt kunnat räkna ut och se att det står 100 Sek. 10% av 500 sek blir 50 sek. 2 x 50 sek är 100 sek. Dvs 10% x 2 vilket resulterar i 20%. För att avsluta det hela så är det bara att ta dessa 20% och subtrahera det från 100% så vips, får du 80%.
Summan: Du får 80% av spelet för 500 sek
och resterande 20% för härliga 100 sek till.
Så nu har jag fått ha lite roligt iaf.

EA bevisar igen hur patetiska de är. DLC innan spelet är släppt KOM IGEN. Bojkott på det skitet

Hade du läst vad han skrivit så hade du förstått att han sade 10% av spelet, inte 10% av priset. Försök inte vara bror Duktig när du inte lyckas så bra själv.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv

Är detta extramaterial eller är det bara en genväg för lata personer?

Inaktiv
Skrivet av Fisse:
Skrivet av matte89:

Okey, så jag köper 90% av spelet för 500kr. Sen ska jag betala 250kr för dom andra 10%?????

Om du hade varit uppmärksam på matte och Svenska-lektionerna hade du enkelt kunnat räkna ut och se att det står 100 Sek. 10% av 500 sek blir 50 sek. 2 x 50 sek är 100 sek. Dvs 10% x 2 vilket resulterar i 20%. För att avsluta det hela så är det bara att ta dessa 20% och subtrahera det från 100% så vips, får du 80%.
Summan: Du får 80% av spelet för 500 sek
och resterande 20% för härliga 100 sek till.
Så nu har jag fått ha lite roligt iaf.

EA bevisar igen hur patetiska de är. DLC innan spelet är släppt KOM IGEN. Bojkott på det skitet

Jag försökte vara lite sarkastisk där ;P men i alle fall så håller jag med dig att det är patetiskt, först släpps spelet sen kommer DLC nästa vecka. Det är förjävligt egentligen, visst har man ett val men det känns ju verkligen som att dom bara klipper 10% av spelet för att senare kunna sälja bitarna och mjölka fansen. Mycket dåligt, fy skäms över Bethesda som börja med det här med oblivion om jag inte miss tar mig. Lägg ner tid och pengar på riktigt content som GTA4 gav, en mini expansion för en billig peng.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Blir så jävla less att dom släpper saker som sånt här som kan få plats i spelet redan från början.
Giriga idioter.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det här känns som mjölkning jag menar dom skulle ju ha kunnat inkluderat det här i spelet.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

Fjantpaket, det där hade väl inte varit svårt att inkludera. I och för sig tror jag spelet kommer vara värdelöst så jag bryr mig inte, men idén att betala extra för sån skit var idiotisk.

Inaktiv

Va fan ska man köpa extre paket till spel???

Medlem

Varför inte bara lägga in allt det där i spelet från början???? :\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av FZ:

...företaget har redan meddelat att man har en släng DLC på väg för de som är för upptagna för att spela själva....

Är det bara jag som uppfattar det som man låser upp dom 2 första paketen undet spelets gång? Ungefär som i t ex senaste NFS där man kan köpa bilar för(i mitt fall) M$-points.

Sen är väl 35:- spänn per MP-map i styvaste laget, men det drabbar väl bara dom som riktigt torskar dit på MP-delen. Jag skulle iaf aldrig köpa en MP-map om jag inte tyckte spelet var guld.

Medlem

Ni är för sköna. Tror ni att det kostar X pengar att göra ett spel, där X är konstant oberoende av hur stort spelet är? Det säger väl sig självt att EA inte kunnat göra det här extra materialet alls, om de inte räknat med extra inkomster från det?
Utvecklingsbudgeten anpassas så klart efter de förväntade inkomsterna. Högre förväntade inkomster = Större utvecklingsbudget. Eller; Mer pengar = större spel. Det är så självklart att jag nästan skäms att skriva det, men alla verkar inte ha fattat galoppen riktigt.

EDIT: Om jag låter dryg så är det för att jag är trött. Kram.

Medlem

Märkligt att de släpper sådant här gratis till många PC spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

inget intressant..väntar på mafia II!!!


signatur

Play 2 win!! on PSN: OdLuKnow is da name!!

Medlem

Som sagt, Mafia 2. Skiter helt i denna EA-soppa.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

Tur att alla är olika då...
Jag kommer då att köpa spelet och köpa extra innehållet som kommer att släppas senare i vår....

Hur orkar ni gnälla??
Men jag håller med er,, det är girigt.. och de har säkert en br anledning till att de gör på detta vis eller hur??

Tror med att Mafia II kommer att knäcka Gudfader II helt..
Men jag kommer att köpa bägge ändå..

Peace

1
Skriv svar