Hänga upp 40" LCD på gipsvägg!
Har nu bestämt mig för att hänga upp skrället på väggen,problemet är bara det att väggen är en enkel gipsskiva:( Skulle vilja ha några synpunkter på vilket sätt som är bäst att hänga den på...Min TV är en Sony D3000 och den väger nästan 25 kilo,tror ni att några feta Mollyskruvar räcker?Skulle bli riktigt glad om ni kom med några goa förslag
Det hela låter faktiskt inte som en bra idé... Jag har en del erfarenhet med att hänga opp saker på gipsvägg, och måste säga att det inte är världens mest robusta underlag (föga förvånande).
Du har ingen annan vägg att nita fast TV'n på? Jag skulle inte vilja ta risken med ett 25 kilos apparatur på gipsvägg.
Det hela låter faktiskt inte som en bra idé... Jag har en del erfarenhet med att hänga opp saker på gipsvägg, och måste säga att det inte är världens mest robusta underlag (föga förvånande).
Du har ingen annan vägg att nita fast TV'n på? Jag skulle inte vilja ta risken med ett 25 kilos apparatur på gipsvägg.
En polare kom över till mig,och han hade en regeldetektor med sig:up: Jäklar vilka grymma saker det finns,hittade 2st trä reglar.Satte upp väggfästet med 4st franska träskruvar,tror det hette så i vilket fall...och nu sitter det som berget:D Tack i vilket fall som helst.
En polare kom över till mig,och han hade en regeldetektor med sig:up: Jäklar vilka grymma saker det finns,hittade 2st trä reglar.Satte upp väggfästet med 4st franska träskruvar,tror det hette så i vilket fall...och nu sitter det som berget:D Tack i vilket fall som helst.
dom är inte helt att lita på, vi försökte när vi skulle hänga upp våran, och först pep den hela jävla tiden, fast bara på ställen där det inte var några reglar, och sedan så försökte vi på den andra väggen och då pep den inte alls, så jag beslutade mig för att göra ett litet hål i den väggen, och direkt bakom så är det en regel samt att det är en trävägg tydligen så nu hänger den där