Last Remnant stökar på Steam*

Robot
m1
Medlem
Last Remnant stökar på Steam*
Skrivet av FZ:

Spelet är i såväl designmässig som teknisk mening en halvfärdig produkt som inte är i närheten av vad företagets fans kan förvänta sig. Med sin livlösa och linjära spelvärld som ramverk för en ändlös rad repetitiva strider kommer få, om ens någon, att komma ihåg The Last Remnant om ett halvår.

Det kanske är lika bra att det inte går att starta då

Medlem

Tycker personligen att demot var fruktansvärt. Sämsta porten jag någonsin har stött på. Och att Gamespot ger skiten en 8 är sinnessjukt IMO.

Medlem

Last Remnant till pc är ortoligt nog bättre än konsolversionen det är OTROLIGT!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Kotaku:

And just like that, it's fixed. Square Enix's Sonia Im says "Unfortunately there was a technical glitch that lasted a few hours but any issues were resolved early this morning." So there you go, Europe! Waiting a few hours beats waiting until April 9, huh?

Source ; http://kotaku.com/5177713/the-last-remnant-on-pc-has-a-shaky-...

Så det var bara några timmar i fredags som det knövlade.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Last Remnant till pc är ortoligt nog bättre än konsolversionen det är OTROLIGT!

Kan bara hålla med. Att köra PC-demot med en 360 kontroller var en långt mycket trevligare upplevelse än motsvarigheten på konsollen.

Med det sagt tycker jag fortfarande om Last Remnant på min 360. Men om dom skulle patcha 360-versionen så den flyter på som PC-varianten så skulle jag bli alldeles varm och lurvig på insidan.


signatur
Medlem

Detta är väl den största nackdelen med att behöva registrera över nätet.

Själv har jag ett Steam-konto bara för att man måste ha ett för att köra Empire: Total War.

Medlem

Ingen annan som stör sig på att i spelet så får du spara innan en fight, som börjar som en 5 minutres cutscene varfeter du genast blir ihjälslagen och måste se om hela cutscenen igen!

Jag orkade försöka två gånger sen fick det fasen vara nog, har inte rört spelet sen dess :/

Medlem

Aaah, tvingas spela samma sekvens och se på samma sak om och om igen. Det var tider det, på 90-talet


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

Tyckte PCdemot var helt ok (fast jag saknade tutorial) med 360kontroll, kanske köper PC spelet sen på rea (vilket det lär hamna fort)

Medlem
Skrivet av cleor:

Aaah, tvingas spela samma sekvens och se på samma sak om och om igen. Det var tider det, på 90-talet

Går alldeles utmärkt för mig att skippa cut-scenes. Bara trycka på start o sen på back eller nåt på 360 kontrollen om jag inte minns helt fel.

Medlem

Square Enix... och ändå så är det ett totalt VÄRDELÖST spel.

Älskar Final Fantasy-serien och andra spel... speciellt Kingdom Hearts... men det här, kan inte tro att det är de som har gjort det.

Medlem

Synd bara att den versionen man köper via steam inte går att låsa upp än då :/

Medlem

Horribelt dåligt spel... för helvete sluta försöka direkt porta 360 spel till PC!

först HAWX och nu detta... snart även Stormrise.. alla 3 helt värdelösa på PC.. suck

Skrivet av Kerrai:

Horribelt dåligt spel... för helvete sluta försöka direkt porta 360 spel till PC!

först HAWX och nu detta... snart även Stormrise.. alla 3 helt värdelösa på PC.. suck

Håller med. Dessutom är jag rejält förbannad på Steam.


signatur
Medlem
Skrivet av Exxo:

Square Enix... och ändå så är det ett totalt VÄRDELÖST spel.

Älskar Final Fantasy-serien och andra spel... speciellt Kingdom Hearts... men det här, kan inte tro att det är de som har gjort det.

Att du gillar FF och kingdom heart säger ganska mycket om din smak gällande Jrpg, kan förstå att du inte gillar detta.

Tycker Last remnant är ett av dom bättre Jrpg tackvare det roliga stridssystemet.

Medlem

jag trycker ner alla mina tangenter på tangentbordet men lyckas ändå inte hoppa över cutscenes.

Medlem

Testade ett par fighter på demot ,, Nej tack .. Kändes som man inte kontrollerasde striderna överhuvudtaget :S..


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Tycker Last remnant är ett av dom bättre Jrpg tackvare det roliga stridssystemet.

Samma här. Ju mer jag spelar desto bättre blir det. Det finns massor med godis om man skrapar lite på ytan.


signatur
Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Exxo:

Square Enix... och ändå så är det ett totalt VÄRDELÖST spel.

Älskar Final Fantasy-serien och andra spel... speciellt Kingdom Hearts... men det här, kan inte tro att det är de som har gjort det.

Att du gillar FF och kingdom heart säger ganska mycket om din smak gällande Jrpg, kan förstå att du inte gillar detta.

Tycker Last remnant är ett av dom bättre Jrpg tackvare det roliga stridssystemet.

+1

Tycker det är fantastiskt underhållande. Kan inte sluta spela. Ända jag stör mig på är som nämnts att man inte kan hoppa cut-scenes. Finns en command man kan binda till en tangent i options men funkar inte

För övrigt djupare än de flesta jrpg jag spelat förr. Men det märker man ju iofs inte om man ger upp efter 2 timmar bara för att man inte fattar hur det fungerar.

1
Skriv svar