Sony: Finanskrisen gynnar oss

Robot
Medlem
Sony: Finanskrisen gynnar oss

prislappen betyder väll mer när alla har ont om pengar för många tänkter inte på långa loppet när man handlar, utan folk kollar på va man får för pengen för stunden visst ps3 har många godsaker men prestandan är den samma som hos xbox tycker jag och 360n har fler spel desutom

Medlem

Nope... men det låter inget vidare i en intervju Newguy.

Medlem

Dessutom kan man ju chippa 360 och därmed skaffa gratis spel. Perfekt när ekonomin krisar

För övrigt har jag hävdat samma sak när folk klagar på att ps3 är dyrt. Man får faktiskt väldigt mycket för pengarna. Mycket som ingår som kostar extra till andra konsoler. Sen finns det givetvis inget rätt och fel utan det är upp till var och en vad man väljer att spendera sina pengar på.

Medlem

Seriöst så förstår jag inte varför folk gnäller om priset? Självklart så kan den inte gå ner i samma pris som 360 och Wii och det finns en klar anledning.
Om nån konsol ligger på överpris så är det Wii tycker jag.

Medlem

Hehe... Peter Dille...


signatur
Medlem
Skrivet av Insikt:

Dessutom kan man ju chippa 360 och därmed skaffa gratis spel. Perfekt när ekonomin krisar

För spel är ju en mänsklig rättighet. Jävligt idiotiskt inlägg.
Väx upp för fan!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

inget nytt igentligen, vi har nog hört historien innan, sen om alla tror på det eller ej, jag är övertygad om att ps3 kommer hålla länge, inte för att sony säger det, utan för att tillskillnad från ms så släpper dom inte en ny låda som räknar med att folk kommer köpa, och därav fortsätter folk att köra med samma console och utvecklare fortsätter utveckla. så länge det finns intresse. sen är det ju en fördel att produkten håller med. inte går sönder och att den har dom funktioner som framtiden efterfrågar.

Iphone är ett mycket bra exempel. dom har en bra produkt och som är bra att utveckla för det finns en växande marknad som redan idag är väldigt stor för utvecklare, os x 3.0 till iphone och touch är ett tecken på det stöd som kommer från apple och det lär fortsätta. Nu är det ju så med att det finns 2 version, den gamla och 3g, båda stöds för den nya mjukvaran och du kan göra nästan samma saker på båda.
ryktet säter att dom även kommer släppa en ny iphone och touch till sommaren och då räknar nog många med att även om den är bättre så kommer dom gamla att stödjas framöver dom med även om att man inte till 100% kommer ha samma möjligheter på alla generation av iphones.

Som konsument kan man då räkna med att vilken man än köper kommer man ha en långlivad produkt, samt att utvecklarna kommer ha en bred våg av möjliga köpare till deras produkter.

Medlem
Skrivet av Insikt:

Dessutom kan man ju chippa 360 och därmed skaffa gratis spel. Perfekt när ekonomin krisar

Man kan chippa Wii också... så både XBOX 360 och Wii är väldigt prisvärda alternativ jämfört med PS3. :heart:

Medlem
Citat:

Man kan chippa Wii också... så både XBOX 360 och Wii är väldigt prisvärda alternativ jämfört med PS3. :heart:

Känns så tryggt när Ipred går i kraft:P

Ps3an har helt klart högst kvalite samt kvalitetskänsla, kontrollern kunde dom dock bytt ut tycker jag..
Börjar faktiskt märkas att piratkopiering påverkar 360 en del.. alla multiplatformspel säljer fler exemplar på Ps3an.. Bevisar ju bara att Ps3 ägarna kan betala för sig8)

Medlem

Det kanske stämmer det dille (hihi) säger, men jag måste säga att för mig personligen är det främst spelen som avgör om jag köper en konsoll. Idag finns det inte tillräckligt många bra exklusiva spel (läs: systemsäljare) till PS3n som jag vill ha som faktiskt berättigar dess pris i mina ögon.
och fanboys, Jag säger inte att det inte finns NÅGRA BRA SPEL utan jag säger att det inte finns tillräckligt många för den prislappen.
Får se om PS3an håller lika länge som sina föregångare. Det går ju onekligen inte att förneka att ps1 o 2 är långlivade men marknaden är väldigt annorlunda nu så jag är lite skeptisk.
but hey, vem är jag att säga emot den här killen. Han ser viktig ut, har ju kostym och grejer


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem

Själv ska jag köpa mig en Ps3 i slutet på April endast för BlazBlue =3

Medlem
Skrivet av Drevlin:

but hey, vem är jag att säga emot den här killen. Han ser viktig ut, har ju kostym och grejer


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Finanskrisen gynnar oss.. uhm hur då ? Sony går ju med storförlust sedan 1 år tillbaka och det är ingen ljusning i år för dom.

Medlem

Problemet är ju att om man är ute efter att enbart spela spel så är man ju inte så sugen på att betala massor av extra pengar för att få möjligheten att kolla på Blu-ray-filmer. Visst, Blu-ray är en fördel men det kräver att folk vill använda den också.

Medlem

Idiotiskt av dom att hålla på med det här "du får mycket för pengarna" argumentet jag menar priset är ju det samma ändå. Det är ungefär som att säga till en fattig person köp en ny BMW för 300.000 kr eftersom du får så mycket för pengarna men priset är ändå för högt för dom flesta. Och då¨tänker ju många att dom klarar sig med en billigare bil som fortfarande funkar utmärkt fast med mindre lyx funktioner.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Hardboiled15, gg. fattig person hur fick du in det? logik?

Spelen kanske inte finns där, men dom kommer, det är det som är hela poängen med en långlivad konsol. det kommer finnas fler spel desto längre en konsol lever. så att påpeka att det finns dåligt med spel visar bara på att man missat poängen.

Medlem
Skrivet av TruB:

Hardboiled15, gg. fattig person hur fick du in det? logik?

Spelen kanske inte finns där, men dom kommer, det är det som är hela poängen med en långlivad konsol. det kommer finnas fler spel desto längre en konsol lever. så att påpeka att det finns dåligt med spel visar bara på att man missat poängen.

Fattig person då menar jag en person som inte känner sig så sugen på att slänga ut 4000 kr på en spelkonsol bara för att blu ray ingår eftersom att folk med sämre ekonomiska möjligheter nog med stor säkerhet inte har köpt en HDTV ännu.

Skulle nog säga att mitt argument är väldigt logiskt och att många personer tänker så här då dom ska köpa sig en spelkonsol. BTW har aldrig sagt något om att det är mindre spel till PS3 det är nog du som har missat poängen Playstation 3 "you might need it in the future" håller inte.

Och jag vill bara lägga till en grej också innan alla börjar kalla mig för fanboy. Att för dom som verkligen känner att dom vill ha alla extra funktioner så är PS3 ett utmärkt köp mitt argument handlar om att för dom som inte behöver det så är det inte en lika bra affär.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

lite väl mycket snack nu, dels från sonys sida, men även från microsofts.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av TruB:

Hardboiled15, gg. fattig person hur fick du in det? logik?

Spelen kanske inte finns där, men dom kommer, det är det som är hela poängen med en långlivad konsol. det kommer finnas fler spel desto längre en konsol lever. så att påpeka att det finns dåligt med spel visar bara på att man missat poängen.

Fattig person då menar jag en person som inte känner sig så sugen på att slänga ut 4000 kr på en spelkonsol bara för att blu ray ingår eftersom att folk med sämre ekonomiska möjligheter nog med stor säkerhet inte har köpt en HDTV ännu.

Skulle nog säga att mitt argument är väldigt logiskt och att många personer tänker så här då dom ska köpa sig en spelkonsol. BTW har aldrig sagt något om att det är mindre spel till PS3 det är nog du som har missat poängen Playstation 3 "you might need it in the future" håller inte.

Exakt... som jag sagt så är det väldigt många som skiter fullständigt i alla onödiga extrafunktioner ifall de vill köpa sig en SPELKONSOL. Vill man bara ha en konsol för att spela spel så är det väl ganska så meningslöst att köpa den dyraste bara för att den kan användas till allt.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av TruB:

Hardboiled15, gg. fattig person hur fick du in det? logik?

Spelen kanske inte finns där, men dom kommer, det är det som är hela poängen med en långlivad konsol. det kommer finnas fler spel desto längre en konsol lever. så att påpeka att det finns dåligt med spel visar bara på att man missat poängen.

Fattig person då menar jag en person som inte känner sig så sugen på att slänga ut 4000 kr på en spelkonsol bara för att blu ray ingår eftersom att folk med sämre ekonomiska möjligheter nog med stor säkerhet inte har köpt en HDTV ännu.

Skulle nog säga att mitt argument är väldigt logiskt och att många personer tänker så här då dom ska köpa sig en spelkonsol. BTW har aldrig sagt något om att det är mindre spel till PS3 det är nog du som har missat poängen Playstation 3 "you might need it in the future" håller inte.

Det jag menar är att dom aldrig sagt nåt om att fattiga ska köpa det, klart som fan att man inte går köper nåt man inte har råd med, vad trodde du?
allt dom säger är att dom kommer stöda den här konsolen länge och därav priset.

Sen är det bäst att jag förklarar med för dig att det där om utbud av spel inte var riktat till dig.

dzl
Medlem

Jag tycker att det han säger låter vettigt

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av TruB:

Hardboiled15, gg. fattig person hur fick du in det? logik?

Spelen kanske inte finns där, men dom kommer, det är det som är hela poängen med en långlivad konsol. det kommer finnas fler spel desto längre en konsol lever. så att påpeka att det finns dåligt med spel visar bara på att man missat poängen.

Fattig person då menar jag en person som inte känner sig så sugen på att slänga ut 4000 kr på en spelkonsol bara för att blu ray ingår eftersom att folk med sämre ekonomiska möjligheter nog med stor säkerhet inte har köpt en HDTV ännu.

Skulle nog säga att mitt argument är väldigt logiskt och att många personer tänker så här då dom ska köpa sig en spelkonsol. BTW har aldrig sagt något om att det är mindre spel till PS3 det är nog du som har missat poängen Playstation 3 "you might need it in the future" håller inte.

Det jag menar är att dom aldrig sagt nåt om att fattiga ska köpa det, klart som fan att man inte går köper nåt man inte har råd med, vad trodde du?
allt dom säger är att dom kommer stöda den här konsolen länge och därav priset.

Sen är det bäst att jag förklarar med för dig att det där om utbud av spel inte var riktat till dig.

Fattig var ett dåligt ord att använda av mig skulle mer kalla dom ekonomiskt begränsade och vi lär få många såna nu. Alltså så kommer PS3 inte att sälja bättre om dom inte sänker sitt pris. Om dom kommer att sälja spel till det länge då betyder ju det att konsolen kommer att ge vinst långt in i framtiden så varför ett sånt dyrt pris för konsolen? Det är ju bara idiotiskt av Sony om det nu är så att spelen är det som kommer att ge Sony vinst senare.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv
Skrivet av MrBanzaiman:

Själv ska jag köpa mig en Ps3 i slutet på April endast för BlazBlue =3

Låter väl lite onödigt när det släpps till xbox360 också

Medlem

Varför skulle 360'n dö när microsoft släpper en ny xbox? ps3an släpptes ju 06 (6år, inte 10 år efter ps2an, vilket det verkar som att de försöker få det att låta) och det släpps fortf något enstaka spel till ps2an. Varför skulle microsoft dumpa 360'n bara för att de släpper en ny? (Låter ju lite dumt att de skulle göra iom att de kan tjäna mer pengar på den som budgetkonsol)
Om en ny xbox kommer 2011 så har den ju funnits i 5 år och varför skulle de sluta släppa spel till 360'n? Visst, de dumpade den första xboxen ganska snabbt, men den var ju ganska så värdelös också.
Sen har vi det hela med ps2'an. Den gick ner i pris ganska snabbt och då köptes den av fler. Den kostade inte 4500kr ett par år efter releasen.
Vill inte låta fanboyig, men siffrorna som sony försöker trixa stämmer inte så bra som de borde göra.

Hur finanskrisen skulle gynna dem vet jag inte heller. Folk har mindre pengar och håller hårdare i de pengar de har över efter räkningar och så.

Inaktiv

Det är bara löjligt "fluffprat" som alla marknadsförare /ekonomer /företagsledare på lägre nivå sysslar med. Sony har alltså medvetet släppt in lilla MS på konsolmarknaden jag dör!! det hade varit så mycket coolare att bara säga "vi fuckade upp vårt försprång men vi tror på produkten och kommer satsa 1000% för att visa att vi förtjänar att vara nr 1 igen".

Medlem

Jokkocze, men seriöst, tror inte nån skulle allvarligt tro att den konsol dör bara för att det kommer en ny. det har du helt klart rätt det i att den inte skulle göra och ps2an är ett bra exempel på det. Det är antal användare som håller den vid liv på det sättet att utvecklare fortfarande gör spel till den. det finns en marknad.

Men du kan ju räkna på skillnaden att langa ut billigare konsoler på kortare tid gentemot en dyrare på längre tid.
PS3an säljer och har sålt bra. Det kommer fortsätta ske. Det kommer komma fler utvecklare som gör spel till PS3an, På den tids plan sony har med så kommer det komma väldigt mycket spel i framtiden för den Konsolen. Allt eftersom det kommer fler spel kommer fler köpa ps3an.

Långsam start men det har alltid gått stadigt uppåt.
Poängen är ju fortfarande den att dom inte måste sänka för att folk ska köpa konsolen utan att när dom som vill ha massa bra spel till konsolen och inte tycker det nu. om 2-3 år kommer konsolen fortfarande vara kvar och då har spel som folk vill köra. och det kommer bara fortsätta.

Inaktiv

8000 tusen från Sony har fått kicken. Och hade dom inte gått med flera Miljarder i förlust i någon nyhet för några veckor sen här på Fz?

Hur kan då en "Finanskris" gynna dom

Aja skönt att priset ligger på 3900 kronor på webhallen. Skönt att fyran är borta

Vill ha LBP <3

Medlem

När det kommer en slimmad Playstation Three för säg 2000 spänn så kanske man är intresserad.

Medlem
Skrivet av showerguy:

8000 tusen från Sony har fått kicken. Och hade dom inte gått med flera Miljarder i förlust i någon nyhet för några veckor sen här på Fz?

Hur kan då en "Finanskris" gynna dom

Aja skönt att priset ligger på 3900 kronor på webhallen. Skönt att fyran är borta

Vill ha LBP <3

Du inser att Sony Corp. har 160'000 anställda runt om i världen, det betyder att Sony gör sig av med 5% av arbetsstyrkan, hur är det mkt nu igen?


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

12
Skriv svar