Inget NHL 10 till pc

Medlem

Hoppas på en ny grafik motor, man kan bara pigga upp en och samma motor så många gånger innan den blir tråkig att se på.

Visst ser 09 grymt ut, men det vore ändå najs med något nytt.

Och ffs, publiken ser ut som något tagit ur PS1 eran.

Annars vill jag bara ha mindre puck-buggar och en mer fluid känsla på pucken.

Medlem

Själv vill jag se NHL franchisen till Wii någon gång!
Det pratades om att det skulle bli NHL 2010 som äntligen skulle göra sin debut på Wii:n. Men verkar inte som det på denna artikel.
*suckar*


signatur
Medlem

Orkar inte läsa allt så det är säker sagt innan

Medlem
Skrivet av Qjt:

Hoppas detta blir en trend som håller i sig, att sport-spel inte kommer till pc alltså.

varför?

Inaktiv

bara jag som tänker "hade ni inte piratkopierat så hade det fortfarande satsat på PC marknaden" ?

finns säkert flera spelare till både ps2 och pc än ps3, men det går inte piratkopiera till ps3an så dom SÄLJER mera spel på den plattformen.

sen håller jag med om att sportspel är bäst med polare i soffan, det är inte samma sak som ett fps eller mmorpg direkt.

Medlem
Skrivet av Exxo:

NHL ska spelas på konsol, därmed basta. ;D Hehe

ne det ska spelas på PC med bättre grafik och en handkontroll på projektorn, och 5.1 surround jag menar låt mig välja

Medlem

Bra! Lägg fokus på de plattformar spelet först och främst skapas för.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Att piratkopiering skulle äta in på vinsterna till den grad att dom därför inte skulle göra en PC-version är bara skitsnack. Kopieras lika mycket på Xpoxen utan att de får för sig att lägga ned den utvecklingen. Problemet ligger i grund och botten i att det helt enkelt tar längre tid och är mer komplicerat att dra ihop ett spel till PC då de måste beakta att det är mycket stor variation i hårdvaran hos PC-befolkningen. Konsoller är mycket lättare att anpassa till, främst tack vare att det är gammal beprövad teknik, ingen variation i hårdvaran samt att sportspel överlag är roligare att lira på konsoll - tillsammans med polare.

NHL-franchisen i spel startades på PC'en om jag inte minns fel - nån gång runt 1994-95. Att spelen utvecklas på datorer torde vara uppenbart för vem som helst.


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem

NHL Hockey 1991 Mega Drive/Genesis (EA hockey)
NHLPA Hockey 93 1992 Mega Drive/Genesis, Super Nintendo
NHL 94 1993 Mega Drive/Genesis, Sega Mega CD, Super Nintendo, DOS (som "NHL Hockey")
NHL 95 1994 DOS, Mega Drive/Genesis, Super Nintendo, Game Boy, Game Gear (som "NHL Hockey")
NHL 96 1995 Mega Drive/Genesis, Super Nintendo, Game Boy, Windows
NHL 97 1996 Mega Drive/Genesis, PlayStation, Saturn, Super Nintendo, Windows
NHL 98 1997 Mega Drive/Genesis, PlayStation, Saturn, Super Nintendo, Windows
NHL 99 1998 Nintendo 64, PlayStation, Windows
NHL 2000 1999 Game Boy Color, PlayStation, Windows
NHL 2001 2000 PlayStation 2, PlayStation, Windows
NHL 2002 2001 Game Boy Advance, PlayStation 2, Xbox, Windows
NHL 2003 2002 GameCube, PlayStation 2, Xbox, Windows
NHL 2004 2003 GameCube, PlayStation 2, Xbox, Windows
NHL 2005 2004 GameCube, PlayStation 2, Xbox, Windows
NHL 06 2005 GameCube, PlayStation 2, Xbox, Windows
NHL 07 2006 Xbox 360, PlayStation 2, PlayStation Portable, Xbox, Windows
NHL 08 2007 PlayStation 3, Xbox 360, PlayStation 2, Windows
NHL 09 2008 PlayStation 3, Xbox 360, PlayStation 2, Windows


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Fanns nått som hette EA Hockey på MegaSegadriven oxå som hade franchiserättigheter.


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem
Skrivet av bondmaster:

NHL 09 2008 PlayStation 3, Xbox 360, PlayStation 2, Windows, Wii

NHL 09 finns inte till Wii... NHL 2K9 däremot gör det.

Medlem

ingen förlust för min del, men väldigt tråkigt för alla sport älskare

Medlem

oh noes!


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Medlem
Skrivet av Carolus Rex:
Skrivet av bondmaster:

NHL 09 2008 PlayStation 3, Xbox 360, PlayStation 2, Windows, Wii

NHL 09 finns inte till Wii... NHL 2K9 däremot gör det.

mitt fel rättar till det direkt


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

om det finns pengar i att utveckla till en plattform så gör man det, att det piratkopieras på boxen känner många till...

jag tänkte mera på nhl eastside hockey manager som, enligt FZ här : http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=17519 lade ner sin verksamhet just pga kopiering...

att dra en parallell till EAs hockeyspel är inte alltför svårt, även fast det ena är ett managerspel, det är fortfarande samma publik som tilltalas, och om det kopieras så mycket att den lilla utvecklaren slänger in handduken så tror jag nog att det kan vara en utav anledningarna till att EA beslutade för att lägga ner till PC också...

Medlem

Vad alla tjatar om att man sitter på konsoll med polarna och spelar, det kan man väl med en dator också. Antingen offline i soffan, kopplad till sin fina platt-tv eller projektor eller tjock-tv för den delen, eller online framför skärmen, men ändå mot sin/sina polare.


signatur
Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Nightcrawler78:

Jag kan inte förstå folk som säger att sportspel passar bättre på konsoll, vad är det som skulle göra detta?
Du har ju precis samma kontroller som konsollerna plus att grafiken kan ju inte ses som speciellt mycket sämre snarare tvärtom.
Problemet med NHL serien är ju inte att PC är så mycket sämre som plattform utan det hela beror ju på att EA släpper som många mycket riktigt påpekat samma spel med nya laguppställningar och inte mycket mer när det gäller nyheter.
Senaste versionen 09 hade dom ju till och med tagit bort funktioner som fanns till konsollerna vilket inte kan ses som speciellt smart från EA:s sida + att man inte kan utnyttja PC grafikresurser på långa vägar. EA har bara sig själva att skylla för att serien säljer sämre.

Sportspelen är mer "sociala" spel... alltså man spelar inte spelen helt ensam framför sin dator som står i hörnet. Man sitter i soffan framför tv:n med kompisarna och spelar.

Därav...

Vaddå? det är väl bara att sätta i flera kontroller på en PC, då sitter man knappast ensam. En PC har väl ca 6+ USB uttag. Hur många uttag har en konsol? jag vet inte då jag inte har haft nån. Dagen skärmar är lika stora som en TV idag eller så använder man TV som datorskärm


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Flakmonkey

Tycker alltid det är så lustigt att så väldigt många har svårt att förstå såna här beslut... Hade det varit en bra affär att utveckla och släppa NHL 10 till PC så hade EA givetvis gjort det... de är (som så många påpekar) enbart intresserade av att tjäna pengar och om en version av ett spel inte genererar tillräckligt med intäkter så lägger de helt enkelt ner den... det är inte något personligt mot PC som plattform utan bara affärer... alla utgivare tänker på samma sätt, för även om vissa släpper saker gratis (eller gör annat som kan klassas som snällt) så handlar ju det om att skapa goodwill vilket i sig genererar bättre försäljningssiffror vid ett senare tillfälle...

Förstår inte hur folk kan tycka det är "dålig stil" att inte ge ut NHL till PC. Ska de göra det bara för att vara snälla? Det är ju inte välgörenhet de pysslar med. PC-ägare har haft över 10 år på sig att visa att det är värt att släppa ett hockeyspel till PC (genom att köpa det) men uppenbarligen har vi inte visat att vi vill ha det tillräckligt mycket...

Sen huruvida det är bättre eller sämre att spela sportspel på PC eller inte är helt irrelevant (för att inte säga en rätt löjlig diskussion). Anledningen till att det säljer dåligt till PC är också i sammanhanget inte intressant. För vare sig det beror på piratkopiering, dålig kvalitet, snåla människor, etc etc så är resultatet ändå detsamma - det säljer för dåligt för att det ska vara ekonomiskt försvarsbart att fortsätta utveckla en PC-version av spelet.

Medlem
Skrivet av Fisse:

Anledningen till att de går över till konsol är för att de är lata. Konsolvarianter på spel är mer förlåtande vad gäller dålig texturering och modelering. Detta döljs av 2 st s.k "next-gen filter" motionblurr o lite mer blurr. Vissa fall även en filmgrain effect. Hmmm kanske lite överdriven Bloom också så man bländar bort halva spelet.
Plus att konsolspelarna har generellt sett mycket lägre krav på sin slutprodukt än vad en pc-spelare har då dessa ofta har en djupare passion än t.ex medelsvensson som sitter o lirar 2 timmar på kvällen för att de inte orkar se den hundrasextioandra deltävlingen i melodifestivalen.
För övrigt är det inte så många som slopar PC helt. Det är främst de stora bolagen som bara spottar ur skit ändå. De har lika lite passion för spel som medelsvensson. >_<

Det där att konsolspelare är lägre krav och att konsolspelare är medelsvenssons är rent skitsnack.
finns lika mycket medelsvensson på pc-spel's sidan.
och det finns mycket seriösa på konsolsidan också.

Men jag håller med om att det är lathet PC-varianten av NHL dör ut.
Förr var alltid PC-versionerna av NHL överlägset, hade man bara en bra joypad så var det klart bättre att spela NHL på pc än tidigare konsoler.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Ninotramp:

bra

word


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Tycker alltid det är så lustigt att så väldigt många har svårt att förstå såna här beslut... Hade det varit en bra affär att utveckla och släppa NHL 10 till PC så hade EA givetvis gjort det... de är (som så många påpekar) enbart intresserade av att tjäna pengar och om en version av ett spel inte genererar tillräckligt med intäkter så lägger de helt enkelt ner den... det är inte något personligt mot PC som plattform utan bara affärer... alla utgivare tänker på samma sätt, för även om vissa släpper saker gratis (eller gör annat som kan klassas som snällt) så handlar ju det om att skapa goodwill vilket i sig genererar bättre försäljningssiffror vid ett senare tillfälle...

Förstår inte hur folk kan tycka det är "dålig stil" att inte ge ut NHL till PC. Ska de göra det bara för att vara snälla? Det är ju inte välgörenhet de pysslar med. PC-ägare har haft över 10 år på sig att visa att det är värt att släppa ett hockeyspel till PC (genom att köpa det) men uppenbarligen har vi inte visat att vi vill ha det tillräckligt mycket...

Sen huruvida det är bättre eller sämre att spela sportspel på PC eller inte är helt irrelevant (för att inte säga en rätt löjlig diskussion). Anledningen till att det säljer dåligt till PC är också i sammanhanget inte intressant. För vare sig det beror på piratkopiering, dålig kvalitet, snåla människor, etc etc så är resultatet ändå detsamma - det säljer för dåligt för att det ska vara ekonomiskt försvarsbart att fortsätta utveckla en PC-version av spelet.

Ett stort problem med PC-versionen har ju dock varit att de kört samma motor som PS2-versionen vilket gjort att spelet sett rätt föråldrat ut i jämförelse med 360 och PS3-versionerna. Jag tror många har valt bort PC-versionen till fördel för konsol pga det. Men de ville inte satsa på serien så då är det lika bra de lägger ner den och fokuserar på att göra en riktigt bra konsolvariant.

/ LordDaimos

Inaktiv

hahaha, någon som kommer ihåg när EA Sports skulle göra exklusiva FIFA versioner till varje plattform? Tror det var FIFA 09, och i slutändan så sög PC-versionen som vanligt och 360 och PS3 versionerna ÄGDE! VARFÖR? Jo, för att det exklusiva på PC-versionen var förbättrad grafik och styrning med mus och tangentbord!! HAHAHA, FIFA med MUS och TANGENTBORD! Fi Fan, gör en ordentlig version istället, kopiera spelmotorn från 360 eller gör nått bättre. Och vad har detta med NHL 2010 på PC att göra? JO, om EA tänker bojkotta PC spelarna med KASSA Sport-titlar som ser likadana ut år efter år så dra in titeln helt istället! Tack EA, spotta era trogna PC-spelare i ansiktet!! Så blir alltså nästa PC är utan Tiger Woods, Madden, NHL, och antagligen FIFA också! Dåligt.......

Medlem
Skrivet av LordOfTerror:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Nightcrawler78:

Jag kan inte förstå folk som säger att sportspel passar bättre på konsoll, vad är det som skulle göra detta?
Du har ju precis samma kontroller som konsollerna plus att grafiken kan ju inte ses som speciellt mycket sämre snarare tvärtom.
Problemet med NHL serien är ju inte att PC är så mycket sämre som plattform utan det hela beror ju på att EA släpper som många mycket riktigt påpekat samma spel med nya laguppställningar och inte mycket mer när det gäller nyheter.
Senaste versionen 09 hade dom ju till och med tagit bort funktioner som fanns till konsollerna vilket inte kan ses som speciellt smart från EA:s sida + att man inte kan utnyttja PC grafikresurser på långa vägar. EA har bara sig själva att skylla för att serien säljer sämre.

Sportspelen är mer "sociala" spel... alltså man spelar inte spelen helt ensam framför sin dator som står i hörnet. Man sitter i soffan framför tv:n med kompisarna och spelar.

Därav...

Vaddå? det är väl bara att sätta i flera kontroller på en PC, då sitter man knappast ensam. En PC har väl ca 6+ USB uttag. Hur många uttag har en konsol? jag vet inte då jag inte har haft nån. Dagen skärmar är lika stora som en TV idag eller så använder man TV som datorskärm

Jag menade rent generellt... det är ju fler som har en konsol + stor tv än vad det är som har stor skärm till sin dator. Dessutom är det ju mer vanligt med HTPC + soffa än vad det är med GAMING-PC + soffa.

Men å andra sidan så kan man ju idag ha datorn i ett rum och spela i t.ex. vardagsrummet. Inga som helst problem med dagens trådlösa kontroller.

Medlem

PC spelarna blir ägda igen haha

Medlem

Tur iallafall de satsar på FIFA spelen till PC med grafiken. Man såg ju självklart i FIFA 09 vilken betydlig grafik det hade på PC än vad FIFA 07 och 08 hade. Hoppas FIFA 10 får bättre grafik. Och jag håller med om att NHL serien är samma smörja varje år förutom nån enstaka ändring. Själv så håller man sig till FIFA serien.

Medlem
Skrivet av Mortalis:

PC spelarna blir ägda igen haha

Själv sitter jag både på konsoll och PC och föredrar att spela sportspel på konsoll nuförtiden, men den där kommentaren var rätt onödig tycker jag.

Låter enbart som att du försöker rättfärdiga köp av din konsoll.

Medlem

Klart trist men håller med vad nosnos säger.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

PC versionerna har ju inte renodlats på flera år, det ser fortfarande ut som NHL 2004, och anledningen är ganska enkel att lista ut.

EA tjänar multum varje år på sportspel även till PC dock är det folk med mer casual datorer som köper dem mest, dvs folk med halv taskiga datorer, ett helt nytt NHL eller FIFA som kräver en ordentlig dator vore en stor förlust då EA ändå säljer samma spel år efter år som smör till osmarta köpare.

NHL tex på PC har inte förbättrats det minsta sedan 2004-2005.

Konsoll versionerna rekommenderas varmt då de har otroligt go känsla och en ny helt ny spel & grafik motor sedan NHL 2007.

Medlem

Om man känner EA rätt så kommer de mjölka sönder NHL 10 på konsol sen mjölka det på PC alla vet ju hur pengar kåta dom är.

Medlem

Jag gav upp NHL-serien sedan de helt idiotiskt tog bort att man kunde byta femmor med F1-F4 (och var tvungen låta den puckade AI:n sköta bytena åt en, vilket var extremt spelförstörande), plus en massa andra idiotiska konsolifieringar. Sedan dess gick det bara utför. Att det inte kommer till PC längre konstaterar jag bara med ett: "Good riddance!".

123
Skriv svar