Läckta bilder på Wolfenstein?

Robot
Inaktiv
Läckta bilder på Wolfenstein?

bara jag eller ser grafiken ut som Call of duty 2/3?

Medlem

Riktigt så illa är det väl inte, men grafiken ser ut att hålla varierande kvalitét.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Tycker det ser skitbra ut, om man gämför med RTCW/ET som man börjar bli rätt less på nu efter 5 års spel, men fortfarande clanaktiv


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Är detta i någon postnukleär framtid? Ser inte ut att vara 2:världskrigt är fel flaggor ju.


signatur
Medlem

Det är RÄTT flaggor i Wolfenstein. De har alltid sett ut så där

Skrivet av lazzer:

Det är RÄTT flaggor i Wolfenstein. De har alltid sett ut så där

Näe inte enligt mina minnen.


signatur
Medlem

Anledningen till varför grafiken ser ut som den gör är ju för att det kommer bli någon form av stor fri spelvärld ala GTA. Alltså inte 5 korridorer och sen en laddnings-zon som i Doom3/Q4. Dock så använder det samma spel-motor, och alltså inte ID's nya Tech5 som används i Rage. Så att detaljnivån har fått lida lite är inte så konstigt. Men ärligt talat så tycker jag det fortförande ser jäkla bra ut, om nu storleken på spelet är vad dom predikar om. Om jag kommer ihåg rätt så kommer det även finnas en parallell alternativ verklighet som man kan zappa mellan under spelets gång, vilket också lär dra en del kräm.

I vilket fall så är ju grafiken mindre viktig, så länge vi får ett nytt Wolfenstein Dom kan göra det på Q3-motorn om dom så vill!

Och jo, "nazi"-flaggorna i Wolfenstein ser ut som dom alltid har gjort

Medlem

nej det finns flera versioner, googla det;)
http://www.planetwolfenstein.com/sp/walk/walk_imgs/m1l1-9.jpg

edit: säkrare källa

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Men ärligt talat så tycker jag det fortförande ser jäkla bra ut

Ärligt talat, så ser det inte jäkla bra ut....


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

jasså man har äntligen hittat utgången på den däringa bunkern från första spelet


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Ja, olika versioner har det ju alltid funnits, men den som förekommer på flaggorna på dessa bilder har alltid vad jag vet förekommit på ett eller annat sätt i Wolfenstein-spelen.

Fast nu när jag tänker efter igen blev jag faktiskt osäker på det första spelet Aja, det lär ju i vilket fall garanterat finnas ett gäng riktiga nazi-flaggor/banners i kommande Wolfenstein också. ID brukar inte snåla på sådant.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Mr. Bravo:

Men ärligt talat så tycker jag det fortförande ser jäkla bra ut

Ärligt talat, så ser det inte jäkla bra ut....

Orkade du inte läsa längre än så? Prova igen;

Citat:

"Men ärligt talat så tycker jag det fortförande ser jäkla bra ut, om nu storleken på spelet är vad dom predikar om."

Skillnad.

Att stora spel får lida grafikmässigt är väl inget nytt? Jämför man dessa spel med varandra så får man ju en helt annan standard, och då ser inte detta Wolfenstein så pjåkigt ut faktiskt.

I vilket fall så är det ju bara ett första ytligt intryck, så man får väl se hur det blir senare i år.

De här banorna ser helt okej ut, om än väldigt rena för att vara krigszoner. Tidigare screens från SP-delen är av väldigt varierande kvalitet däremot, känns som att Ravens B-lag jobbar på det om man jämför med Singularity.

Medlem

oj jag gör detta dåligt så slår jag dom!

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Mr. Bravo:

Men ärligt talat så tycker jag det fortförande ser jäkla bra ut

Ärligt talat, så ser det inte jäkla bra ut....

Orkade du inte läsa längre än så? Prova igen;

Nu har jag läst det 1025030 gånger till, jag förstår fortfarande inte vad det är som gör det så jäkla snyggt. Blir nog bättre i motion dock...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Mr. Bravo:

Men ärligt talat så tycker jag det fortförande ser jäkla bra ut

Ärligt talat, så ser det inte jäkla bra ut....

håller fullständigt med, ser ganska crappy ut om jag får säga det själv.

jag får en känsla utav att det här kommer bli en besvikelse för mig.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Är detta i någon postnukleär framtid? Ser inte ut att vara 2:världskrigt är fel flaggor ju.

Flaggorna har alltid sett ut så i RTCW/ET multiplayer, där inga nazistiska symboler syns. Troligtvis på grund av att nazi flaggan är förbjuden i tyskland i alla former. däremot så har väl tyskarna en version utan nazi stuff i singelplayer en övriga europa.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av bondmaster:

jasså man har äntligen hittat utgången på den däringa bunkern från första spelet

Du har tydligen inte spelat igenom spelet..inte mycket alls!

Ni kanske har missat teasern men vad jag minns så såg det inte så jävla illa ut som det gjorde på de här bilderna!
Kolla bara texturerna på stridsvagnen man ser i närbild, ser ju förjävligt ut!

Och det ska vara jävligt stort om spelet fått lida så här mycket grafiskt på grund av storleken...


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Hehe jag tycker det ser bättre ut än CoD4 men det är nog bara jag, grafik behöver inte vara av högsta kvalitet tycker jag utan ofta kan det vara snyggare om de har valt en speciell stil.


signatur

Tempus fugit.

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av bondmaster:

jasså man har äntligen hittat utgången på den däringa bunkern från första spelet

Du har tydligen inte spelat igenom spelet..inte mycket alls!

Ni kanske har missat teasern men vad jag minns så såg det inte så jävla illa ut som det gjorde på de här bilderna!
Kolla bara texturerna på stridsvagnen man ser i närbild, ser ju förjävligt ut!

Och det ska vara jävligt stort om spelet fått lida så här mycket grafiskt på grund av storleken...

Skillnaden är väl att MP delen inte har någon form av megatexture teknik, vilket borde påverka detalj nivån på multibanorna. Förmodligen för att få ner filstorleken så att custom maps inte skall bli så stora när möjligheten finns att göra sådana...

Därav ser ju spelet bättre ut på SP shotsen än på MP shotsen....


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Jag uppskattar sparsamma modeller så länge det är gjort på ett medvetet skickligt sätt men här ser det jättedåligt ut. Det finns bra exempel, Cod 4 har texturer och ljussättning som inte visar hur simpel grunden är under/bakom dem. Och på sina ställen där de kommer undan med det är modelleringen löjligt simpel. Tack för den sa datorn samtidigt som mina ögon var förtrollade. På dessa läckta bilder blir kontrasten mellan texturerna förskräckligt hög så kanterna syns så överdrivet väl. Det är slarvigt gjort helt enkelt, ser så grovhugget och amatörmässigt ut. Proffsen borde veta hur man smälter ihop texturövergångarna bättre, blockbanor hör hemma tio år bakåt i tiden!

De har väl annat att fokusera på antar jag. Som att göra spelet underhållande, eller något. Tragiskt...

Medlem

Har mkt svårt att tänka mig att dom släpper ett så pass omtyckt spel med den grafik som bilderna visar upp...

Hur som helst som kommer folk köpa det ändå för att det är ju ändå wolfenstein, det kanske blir många som byter in det snabbt igen men det går nog som smör i solen vid release.

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av bondmaster:

jasså man har äntligen hittat utgången på den däringa bunkern från första spelet

Du har tydligen inte spelat igenom spelet..inte mycket alls!

Ni kanske har missat teasern men vad jag minns så såg det inte så jävla illa ut som det gjorde på de här bilderna!
Kolla bara texturerna på stridsvagnen man ser i närbild, ser ju förjävligt ut!

Och det ska vara jävligt stort om spelet fått lida så här mycket grafiskt på grund av storleken...

sist gång jag spelade spelet såg det ut så här


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

står inte id software nånstans ju på bilderna, står ju wolfenstein

Medlem
Skrivet av delli:

står inte id software nånstans ju på bilderna, står ju wolfenstein

Kolla under Wolfenstein loggan.

Medlem
Skrivet av Robboy:

oj jag gör detta dåligt så slår jag dom!

Haha, what!?

Zombienazis? Dom måste ju ha med zombienazis!!!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

fyrkantigt och lågupplösta texturer

ser ut som en DOD Source mod.

JB
Medlem

Folk som gillar Wolfenstein och Enemy Territory kan ju kolla in denna hemsidan http://www.wolfenstein.nu/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Robboy:

oj jag gör detta dåligt så slår jag dom!

Haha, what!?

Zombienazis? Dom måste ju ha med zombienazis!!!

Hej bjosarn
jag mende "Gör dom detta dåligt slår jag dom"

och självklart det ska vara Zombienazis!

12
Skriv svar