Playzone-ägare anhållen

Medlem

Näringsförbud... heh. Vilken bubbla lever du i om du tror att det blir nå större problem att driva ett företag även om du har näringsförbud, känner en hel del folk som driver företag med näringsförbud... Allt som behövs är en målvakt.

Medlem

Det sade jag ingenting om. Två fel gör inte ett rätt. Det spelar ingen roll om "det går ändå", näringsförbud måste beläggas oavsett vad vederbörande kan få för sig att göra i ett senare skede.

Inaktiv

Oj vad alla skriker på straff mot dessa unga människor som dom tror blåst en massa folk.
Enl. den info jag fått ang. detta så har varken 19-åringen eller 23-åringen haft någon tidigare inkomst. En är dessutom jagad av kronofogden sen tidigare.

Det låter för mig ganska troligt att dom, som några här redan varit inne på, agerat målvakter för en kriminell organisation. Man kan väl också anta att dom inte gjort det frivilligt?

För, var får man annars pengar till att köpa upp ett sånt här företag? Ett aktiebolag kostar väl 100-150 tusen kr att registrera? Plus butiken, lagret, ev inarbetat varumärke osv.

Försök inte inbilla mig att banken lånar ut hundratusentals kronor till en kille född ´89 utan tidigare inkomst.

Dessutom vill jag tilllägga att, om han trots allt ligger bakom allt detta själv. Om hans ända syfte var att stoppa pengarna i egna fickor, tror ni inte att han skulle gömma sig utomlands och bara håva in pengar? Ist för att sitta häktad?

Jag vill även påpeka att det vore väldigt konstigt om den tidigare ägaren inte upptäckte detta tidigare. Skulle ni sälja ert "livsverk" till en 19-årig missbrukare utan tidigare inkomst, utan att fundera på var pengarna kom från? Skulle ni inte undra över hans avsikter med företaget?

Jag tror inte alls att den tidigare ägaren är så oskyldig som han vill hävda. Trots att han tycks skött sina affärer tidigare...?

Men detta är bara mina åsikter. Tack för att ni läste ända hit

123
Skriv svar