En veckas gratis GTA IV-onlinespelande

Inaktiv

Oj, här var det dålig stämning.

Kan pigga upp lite med att säga att Sepulturas gamla sångare dyker upp som ny DJ på LCHC. Beat, Radio Broker, LCHC och Liberty Rock får nya låtar.

Sen var det någon som sa att spelet skulle få bättre grafik för att det bara utvecklas till 360. Det skulle vara fallet om det var ett helt nytt GTA. Men nu använder sig TLAD av samma texturer, ljud osv som vanliga GTA IV. De har ju bara lagt till grejer som gubbar, vapen, fordon.

Hursomhelst så är det ett självklart köp för mig. Angående onlinedelen så är det väl kul (har Silver), men GTA har väl aldrig varit något multiplayerspel direkt.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

Det är skillnad på att betala för att få spela ett MMO och att betala för att te del av onlineläget på ett spel man betalat 5-600kr för.

Jag har hittils betalat 249kr för Warhammer Online, när jag köpt ett gamecard för 249kr så har jag betalat vad jag betalar för ett vanligt fullprisspel och köper sedan inga fler gamecards. Detta om jag inte anser att spelet är värt mer än de 500kr jag betalat.

Sedan är det även så att man vid köpet av ett MMO är medveten om att det är ett spel som kostar i månaden. Man är ute efter att spela det online hela tiden.

Betalar jag för t.ex. Gears of War så vill jag kunna spela online, men spelet rättfärdigar inte 400kr extra för att jag skall kunna spela online.

När du betalar 249 spänn för ett WAR gamecard betalar du 249 spänn för ett enda spel i 2 månader, när du betalar 500 spänn för xbox live betalar du 500 spänn för att kunna spela ALLA dina 360-spel online i 12 månader. Säg mig, vilket är billigast för ett år? Jag säger inte att det är bra att man måste betala för att spela sina spel online med xbox live men dina argument håller inte alls.

Skrivet av kebbe:

Nej, jag betalar vad jag betalar för ett fulprisspel. 249kr för spelet och 249kr för speltid som räcker tillräckligt länge för att jag skall klara spelet. DU betalar 600kr för ett spel och 400kr för att få spela det spelet online. DU betalar dessutom för någonting som är helt onödigt i och med att det är gratis på ett annat format.

Han betalar 400 spänn för att kunna spela sitt spel plus alla andra spel han har online. Återigen, jag säger inte att det är rätt men du har heller inga bra argument. Visst, du kanske bara vill spela ett spel på din xbox, då ska du kanske inte skaffa en 360.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Urkalak:
Skrivet av kebbe:

Det är skillnad på att betala för att få spela ett MMO och att betala för att te del av onlineläget på ett spel man betalat 5-600kr för.

Jag har hittils betalat 249kr för Warhammer Online, när jag köpt ett gamecard för 249kr så har jag betalat vad jag betalar för ett vanligt fullprisspel och köper sedan inga fler gamecards. Detta om jag inte anser att spelet är värt mer än de 500kr jag betalat.

Sedan är det även så att man vid köpet av ett MMO är medveten om att det är ett spel som kostar i månaden. Man är ute efter att spela det online hela tiden.

Betalar jag för t.ex. Gears of War så vill jag kunna spela online, men spelet rättfärdigar inte 400kr extra för att jag skall kunna spela online.

När du betalar 249 spänn för ett WAR gamecard betalar du 249 spänn för ett enda spel i 2 månader, när du betalar 500 spänn för xbox live betalar du 500 spänn för att kunna spela ALLA dina 360-spel online i 12 månader. Säg mig, vilket är billigast för ett år? Jag säger inte att det är bra att man måste betala för att spela sina spel online med xbox live men dina argument håller inte alls.

Skrivet av kebbe:

Nej, jag betalar vad jag betalar för ett fulprisspel. 249kr för spelet och 249kr för speltid som räcker tillräckligt länge för att jag skall klara spelet. DU betalar 600kr för ett spel och 400kr för att få spela det spelet online. DU betalar dessutom för någonting som är helt onödigt i och med att det är gratis på ett annat format.

Han betalar 400 spänn för att kunna spela sitt spel plus alla andra spel han har online. Återigen, jag säger inte att det är rätt men du har heller inga bra argument. Visst, du kanske bara vill spela ett spel på din xbox, då ska du kanske inte skaffa en 360.

Jag tänker i den situation där han endast vill åt online i ett spel.

I spelglädje per krona så är WAR billigare..men jag har fortfarande inte betalat 249 för två månader, även om jag kommer att göra det.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

Jag tänker i den situation där han endast vill åt online i ett spel.

I spelglädje per krona så är WAR billigare..men jag har fortfarande inte betalat 249 för två månader, även om jag kommer att göra det.

Ok, då kan jag köpa det du säger. Samtidigt är ju 360-ägarna de som köper flest spel per konsoll har jag förstått det som. Att du inte har betalat för 2 månader i WAR än är skit samma, du säger fortfarande att det är ok att betala för ett MMO i månaden men det är helt fel att betala för andra typer av spel (detta är enligt mig bara trams).


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Spel som wow och war så betalar man ju för en konstant ström av extra innehåll, support, patchar, och en massa annat som håller spelet fräsht.

Medlem
Skrivet av kebbe:

I spelglädje per krona så är WAR billigare..men jag har fortfarande inte betalat 249 för två månader, även om jag kommer att göra det.

Makes no sence for f*ck sake.

249 x 5 = 1245kr, det är WAR + 13 månaders speltid (man får en månad när man köper).

1245 / 13 = 95,7 || 95,7 / 30 = 3,19

Xbox 360 Live Gold 13 mån 409kr + nytt spel för 600kr = 1009kr.

1009 / 13 = 33,63 || 33,63 / 30 = 1,121

Sedan ska man inte snacka om kostnaderna för datorn, musen och tangentbord. Det kostar mer än 2300kr. Sluta nu med ditt bullshit snack om att ett MMO skulle vara billigare att spela än Xbox Live.

För att visa bara;
http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10323
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=328272
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=419732

Det där kostar 7133kr, nästan tre gånger priset av ett Xbox 360. Visst kan man banta datorn men den där är ingen toppdator heller och klarar inte av att maxa spelet.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av Urkalak:
Skrivet av kebbe:

Jag tänker i den situation där han endast vill åt online i ett spel.

I spelglädje per krona så är WAR billigare..men jag har fortfarande inte betalat 249 för två månader, även om jag kommer att göra det.

Ok, då kan jag köpa det du säger. Samtidigt är ju 360-ägarna de som köper flest spel per konsoll har jag förstått det som. Att du inte har betalat för 2 månader i WAR än är skit samma, du säger fortfarande att det är ok att betala för ett MMO i månaden men det är helt fel att betala för andra typer av spel (detta är enligt mig bara trams).

Final fantasy online från square enix finns ju till xboxen. Där är man tvungen att betala en månads avgift lika den som man betalar för ex WAR. så med ditt sätt att tänka, om jag har live gold borde inte det vara gratis då? Trodde inte det va??
Hur man än vänder och vrider på det så är det en kostnad man slipper på alla andra format än just hos Microsoft vilket är riktigt dåligt.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av TysN:
Skrivet av kebbe:

I spelglädje per krona så är WAR billigare..men jag har fortfarande inte betalat 249 för två månader, även om jag kommer att göra det.

Makes no sence for f*ck sake.

249 x 5 = 1245kr, det är WAR + 13 månaders speltid (man får en månad när man köper).

1245 / 13 = 95,7 || 95,7 / 30 = 3,19

Xbox 360 Live Gold 13 mån 409kr + nytt spel för 600kr = 1009kr.

1009 / 13 = 33,63 || 33,63 / 30 = 1,121

Sedan ska man inte snacka om kostnaderna för datorn, musen och tangentbord. Det kostar mer än 2300kr. Sluta nu med ditt bullshit snack om att ett MMO skulle vara billigare att spela än Xbox Live.

För att visa bara;
http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10323
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=328272
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=419732

Det där kostar 7133kr, nästan tre gånger priset av ett Xbox 360. Visst kan man banta datorn men den där är ingen toppdator heller och klarar inte av att maxa spelet.

Haha, jag sade inte att det är billigare att spela WAR, jag sade att det är mer värt pengarna att spela WAR. Mer spelglädje per krona.

Lägg ned nu. Jag tycker inte att det är värt att betala extra för att få onlinedelen (som brukar ingå i 600kr), men jag tycker att det är värt priset i ett MMO som jag gillar.

Du tycker helt tvärtom. Jag kommer inte att kunna övertyga dig och du kommer inte att kunna övertyga mig. Skall vi låta det vara så eller skall vi dra oss in på en diskussion som baseras på "Jag har rätt!", "NEJ!, "JO!", "NEJ!", "JO!"?

Medlem

I och med att du redan betalat det dubbla för att ens kunna spela online med din 360 så tycker jag inte att du skall behöva betala extra månadsavgift till FF Online.

Konsoler är en efterbliven och onödig spelplattform. Allt görs bättre på PC. Punkt slut.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Konsoler är en efterbliven och onödig spelplattform. Allt görs bättre på PC. Punkt slut.

Bra sätt att "låta det vara" som du sa, ett sånt där uttalande lugnar säkert ner folk och forumskrivare.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Inaktiv

kebbe och sito.. det lukar fanboy om er.

Vadå lägga ner diskussionen? Ni har ju inget mer att komma med? Sluta försvara er och tyck till om era åsikter. Ge oss länkar och bevisa att Live suger och att det kostar plånboken.

Men det är såklart, det är ju era "åsikter" men när det handlar om vem som har rätt i slutändan så är det Tysn.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Sito:

Final fantasy online från square enix finns ju till xboxen. Där är man tvungen att betala en månads avgift lika den som man betalar för ex WAR. så med ditt sätt att tänka, om jag har live gold borde inte det vara gratis då? Trodde inte det va??
Hur man än vänder och vrider på det så är det en kostnad man slipper på alla andra format än just hos Microsoft vilket är riktigt dåligt.

I och med att du redan betalat det dubbla för att ens kunna spela online med din 360 så tycker jag inte att du skall behöva betala extra månadsavgift till FF Online.

Konsoler är en efterbliven och onödig spelplattform. Allt görs bättre på PC. Punkt slut.

Kebbe, Kebbe,Kebbe... Lille vän. Varför ditt hat mot Xbox 360? Och du skrev att du kommer vara i tråden så länge som någon nämner dig. Om vi slutar nämna dig då Kebbe kommer du låta oss vara ifred? Snääääälla? Vi vill inte ha dig här...så enkelt är det :). Så jag kommer sluta nämna dig iaf, hoppas andra gör det också så vi slipper se dig. Dagen blir sur och grå när jag ser inlägg ifrån dig.

Nu blir det Kenny Vs Spenny. Kan inte vänta tills lost and the damned. Och nya multiplayer modes, undra vad det kommer vara?

Och någon skrev att det inte kommer vara bättre grafik. Joo, eller jag kan ju inte vara helt säker men läste i en förhandstitt att texturer på motorcyklarna och karaktärerna är mkt skarpare. Att uppdraget när niko är närvarande kunde man se tydligt att dom slipat på texturer.

Men det kan vara snack också, vi får väl se :).
Spelar ingen roll, skulle bara vara en liten bonus :).

Medlem
Skrivet av showerguy:

kebbe och sito.. det lukar fanboy om er.

Vadå lägga ner diskussionen? Ni har ju inget mer att komma med? Sluta försvara er och tyck till om era åsikter. Ge oss länkar och bevisa att Live suger och att det kostar plånboken.

Men det är såklart, det är ju era "åsikter" men när det handlar om vem som har rätt i slutändan så är det Tysn.

Sony wants you to buy games, not Xbox Live

Citat:

"Rather than paying a $50 subscription fee that competitors charge for on-line services, PlayStation Network users could put that money towards a variety of content," the company claims. What could you get?

?PAIN ($9.99)
?Elefunk ($4.99)
?Guitar Hero Classic Rock Track ($6.25)
?LittleBigPlanet? Metal Gear Solid® - Level Kit ($5.99)
?Episode of Afro Samurai | Season 1 ($1.99)
?The Dark Knight Movie ($14.99)
?Samurai Sword Rack, Diesel Tiamallo Blue Hooded Top, Ligne Roset Alster Chair for PlayStation Home ($4.47)
-or-
?Super Street Fighter® II Turbo HD Remix ($14.99)
?Burnout? Paradise (Full Retail Game) ($19.99)
?The Hoff Character for PAIN ($1.99)
?LittleBigPlanet? Ryu of Street Fighter® II ($1.99)
?Robot Trooper and Basketball Boots for PlayStation Home ($.98)
?Savage Moon ($9.99)


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Inaktiv
Skrivet av Elit-mannen:

Vi vill inte ha dig här...så enkelt är det . Så jag kommer sluta nämna dig iaf, hoppas andra gör det också så vi slipper se dig. Dagen blir sur och grå när jag ser inlägg ifrån dig.

Dina inlägg är MINST lika jobbiga att läsa.

Medlem
Skrivet av showerguy:

kebbe och sito.. det lukar fanboy om er.

Vadå lägga ner diskussionen? Ni har ju inget mer att komma med? Sluta försvara er och tyck till om era åsikter. Ge oss länkar och bevisa att Live suger och att det kostar plånboken.

Men det är såklart, det är ju era "åsikter" men när det handlar om vem som har rätt i slutändan så är det Tysn.

Jag föreslog att lägga ned diskussionen då det går på tomgång. Jag anser att det är helt onödigt att man skall behöva betala 400kr extra för att FÅ LOV att spela hela sitt spel vilket man redan betalat 600kr för.

Jag anser även att det är MER värt att betala för ett MMO (Inte WoW) då man får valuta för pengarna. Som någon nämnde; Dagliga patchar, gratis klasser, huvudstäder som skall läggas in i patchar, live events och otroligt, otrolig mycket spelglädje. Det ger mer spelglädje per krona (dock ej WoW) och det är helt subjektivt. Det finns inget mer att tillägga då jag inte kommer att ändra min åsikt.

Vill du ha en länk till varför Live suger? Varsågod!
Det finns inget mer att tillägga då jag bygger mitt hat mot Xbox live på den helt onödiga faktorn.

Medlem
Skrivet av MillionStylez:
Skrivet av Elit-mannen:

Vi vill inte ha dig här...så enkelt är det . Så jag kommer sluta nämna dig iaf, hoppas andra gör det också så vi slipper se dig. Dagen blir sur och grå när jag ser inlägg ifrån dig.

Dina inlägg är MINST lika jobbiga att läsa.

:heart:

Inaktiv

Alltid lika roligt att läsa dessa juvenala inlägg om hur Microsoft skulle vara den pengahungriga draken till företag och Sony den skinande osjälviska drakdräparen. Herregud hur naiva kan folk bli egentligen? Sony är ett storföretag precis som MS och deras slutgilltiga mål är tjäna mer pengar än sina konkurrenter, svårare än så är det inte.

Live är en större, bättre planerad och strukturerad plattform än PSN dels för att MS fortfarande är kungar på internettjänster och dels för att dom genom kostnaden av någon snusdosa i månaden faktiskt tjänar på att fortsätta med sitt dagliga underhåll av plattformen.

Tro det eller ej, både Live och PSN är tjänster som kräver ett visst mått av underhåll och även om Sony har sagt att dom i dagsläget siktar på att inte ta någon månadskostnad betyder det inte att det inte kan förändras när verkligheten kommer ikapp Sony. Dom blir ju fortfarande totalägda av MS på internetfronten trots att dom försöker leverera samma tjänster "gratis".

Att Livepengarna sedan köper exklusiviteter åt 360 ägare är inte direkt någon nackdel för Microsoft heller.

Inaktiv
Skrivet av Sito:
Skrivet av Urkalak:
Skrivet av kebbe:

Jag tänker i den situation där han endast vill åt online i ett spel.

I spelglädje per krona så är WAR billigare..men jag har fortfarande inte betalat 249 för två månader, även om jag kommer att göra det.

Ok, då kan jag köpa det du säger. Samtidigt är ju 360-ägarna de som köper flest spel per konsoll har jag förstått det som. Att du inte har betalat för 2 månader i WAR än är skit samma, du säger fortfarande att det är ok att betala för ett MMO i månaden men det är helt fel att betala för andra typer av spel (detta är enligt mig bara trams).

Final fantasy online från square enix finns ju till xboxen. Där är man tvungen att betala en månads avgift lika den som man betalar för ex WAR. så med ditt sätt att tänka, om jag har live gold borde inte det vara gratis då? Trodde inte det va??
Hur man än vänder och vrider på det så är det en kostnad man slipper på alla andra format än just hos Microsoft vilket är riktigt dåligt.

Jag har fortfarande aldrig sagt att det är bra att man måste betala för att lira online på xbox. Jag har heller inte sagt något som kan tolkas som att det ska vara gratis att spela FF Online på xbox om man betalar för live. Läs det jag skriver nästa gång så kanske du faktiskt kan få ur dig något intelligent.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

jag har inget att klaga på ps3, förutom en sak,
det är det här med poängkort liknande det som 360 och wii har,
många säger att det behövs inte på ps3, men faktum är att Wii points och 360 points som man köper som ett engångskort säljs i enorma mängder, för bara 2 veckor sen skulle man köpa points till 360 och det var slutsålt på Gamestop, Game , siba medmera.

Vet inte varför Sony inte inför sånt till ps3, alla har ju inte tillgång till kreditkort eller kanske inte vill använda sitt kort för att handla på psn.

Det underlättar ju för kunden att själv kunna välja hur man vill betala.

123
Skriv svar