Inaktiv
GT GTS eller GTX

Tjenare!
Tänkte köpa en [http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10274]
tänkte välja till lite värre saker också. Men frågan är vilket grafikkort ska man välja? Ett XFX GeForce 8800GTS 640MB följer med, men har kollat runt lite och folket säger att GT eller GTX är värre, vilket är bäst av dessa tre kort?.

Tack på förhand // Kim

Inaktiv

GT är oslagbart till sitt pris av dessa tre, enda alternativet till det är nya GTS med 512MB minne, ska släppas den 11 denna månad.

Medlem
Inaktiv

Okej, tack för svaret.
Om man inte kollar på pris, vilket presterar då bäst?.

nj
Medlem
Skrivet av Kimpie:

Okej, tack för svaret.
Om man inte kollar på pris, vilket presterar då bäst?.

GTX har bästa prestandan totalt.
8800GT ligger i vissa spel snäppet under det, i andra spel kan dess prestanda ligga i samma nivå som 8800GTS vilket gör att GT-kortet är ett bättre köp än de nuvarande GTS-modellerna med tanke på dess höga prestanda och låga pris.
Ska dock bli intressant att se de nya GTS-korten baserade på G92-kärnan (samma som GT-korten) när den släpps här senare i december som Kompressor skrev.

Inaktiv

Kanske ska satsa på 2 GT kort istället, eller ska jag vänta på GTS kortet?

Medlem

jag skulle satsat på GT

Medlem

köp ett GT nu (om du får tag på ett) och byt det mot ett kort ifrån 9-serien i februari, fick känslan av att du har det gott ställt

Inaktiv
Skrivet av napahlm:

köp ett GT nu (om du får tag på ett) och byt det mot ett kort ifrån 9-serien i februari, fick känslan av att du har det gott ställt

Okej, tack så får det bli.

Medlem

Och sist men inte minst så kan du ju få jämföra själv på Tom's Hardware.


signatur

/ Shuburn

nj
Medlem
Skrivet av Munky84:

Och sist men inte minst så kan du ju få jämföra själv på Tom's Hardware.

Dock så har Tom's Hardware ännu en gång fulat sig lite med det där testet.
Det Geforce 8800GT som finns med i testet är hyfsat överklockat (GPU på 660MHz, minne på 1900MHz) jämfört med originalkorten (vars klockfrekvenser är 600MHz på GPU och 1800MHz på minne), förvisso så är kortet angivet som en OC-modell, men jag tycker det är riktigt dåligt av dem att inte ta ett standardklockat 8800GT i jämförelsen.
Dock så är det inte första gången jag reagerat på att de haft en del grafikkort i sin VGA Charts som haft konstiga klockfrekvenser...

Däremot så tycker jag THG har ryckt upp sig rejält när det kommer till deras artiklar, deras Radeon HD3800-artikel saknar enbart Geforce 8800Ultra (av high end-korten dvs, även 8600GTS finns med som low end) och har tester i en bunt nyare spel än de som finns i deras VGA-charts.

1
Skriv svar