spelidé/projekt

Inaktiv

ja men tur att du inte sattsar för högt då *hrm*

du kan inte tänka dig att joina en Mod team istället och utveckla dina kunskaper innom 3ds max och/eller Maya (you may pick one of them at this point..) och/eller c++?

att det kommer ta ett flertal år kan jag tänka mig.
under dom åren kommer du ha kommit på flera hundra nya spelconcept och grafiken/koden (pick one!) kommer ha ändrats från orginal conceptet flertalet gånger.
bättre om du, som sagt väljer en Mod team och fokuserar på antingen grafik eller kod och även får chansen att fokusera på en viss stil på grafiken (om du nu väljer det..) istället för att wander off too much..nog för att även det är bra för att utveckla sina kunskaper, man ska ju inte sitta o modellera bildäck i 3 år heller

Medlem

funderat lite på att göra mod till crysis

men jag tänker inte lägga ner detta, det kan ligga och sova ett tag bara

Skrivet av santiclaws:

En liten fråga, vad "motiverar" fotsoldaterna att faktiskt lyda order? De personliga rättigheterna, jag kallar det civil olydnad, är något som folk i mmo's håller hårt vid...

Kan tänka mig order samt följderna efter något i stil med...

*Group alphaBetaThree, travel to sector two, on the double etc...
*This is group alphaBetaThree, stfu! we're farmin' gold 'ere
*wtf! i'm your commander and you will do as I tell you
*piss off, I'm not paying to take orders from some 9 year old...

och på det följer en hel del onyttiga ord och drösvis med personpåhopp.

snälla lilla du, det blir inte ynglingar som commanders (de är för kesa)

sedan så, föjer man inte order går man inte upp i rank och då får man inte feta gevär und dylikt


signatur

Bengebolle

Medlem

Fast då lär man ha ett system så att commanders inte abusar och jävlas


signatur

Videomupp

Medlem

of course


signatur

Bengebolle

Medlem
Skrivet av F3D:

ja men tur att du inte sattsar för högt då *hrm*

du kan inte tänka dig att joina en Mod team istället och utveckla dina kunskaper innom 3ds max och/eller Maya (you may pick one of them at this point..) och/eller c++?

att det kommer ta ett flertal år kan jag tänka mig.
under dom åren kommer du ha kommit på flera hundra nya spelconcept och grafiken/koden (pick one!) kommer ha ändrats från orginal conceptet flertalet gånger.
bättre om du, som sagt väljer en Mod team och fokuserar på antingen grafik eller kod och även får chansen att fokusera på en viss stil på grafiken (om du nu väljer det..) istället för att wander off too much..nog för att även det är bra för att utveckla sina kunskaper, man ska ju inte sitta o modellera bildäck i 3 år heller

Jag håller faktist med dig F3D... detta är ett stort projekt, kommersiellt stort nästan. Jag rekommenderar verkligen att välja en inriktning (programmering/3D modellering) och få fixa andra som kompletterar med vad de kan. Men mest så rekommenderar jag att du börjar med något litet. Men lycka till iaf, jag kanske kan hjälpa till med lite C# kod någongång, pluggar DirectX just nu.

Medlem

ja precis
jag börjar lite smått slutar mycket stort (hehe)

helt rätt, ska plugga färdigt och låta det här ligga lite halvlågt under tiden


signatur

Bengebolle

Inaktiv

okej om du vill börja med att programera så föreslår jag C++ eller Dark basic, C++ är mer om du tänkt fortsätta med programering efter att du avslutat ditt projekt plus att C++ är bättre och till låter dig göra en bättre grafikmotor än Dark basic. Dark Basic är väldigt lätt att lära sig men inte lika kraftfullt.


signatur

/A.K.A seerzack

Inaktiv

Kom igen döda inte killens entusiasm!

Visst när man frågar om vilket programmeringsspråk man ska lära sig erkänner även jag att jag bli tveksam till sannolikheten för att projektet når längre än en till en dröm. Men om ingen drömde så...

rbnlenin: Har du programmerat något tidigare?

Medlem

Minns Oleg (mannen bakom IL-2) blev flamad i forum i början, när han frågade om vad folk ville ha i en flygsimulator.
Folk hade kallat honom noob och allt möjligt om jag minns rätt.

Efter det får man en liten annan synvinkel på "drömmare".

Medlem

En bra länk om man vill bygga ett mmorpg, A Beginner's Guide to Creating a MMORPG.


signatur

I never hate in plural.

12
Skriv svar