Guitar Hero vinner över Rock Band

Robot
Medlem
Guitar Hero vinner över Rock Band

Inte så förvånande att RB inte säljer, det är som när jag frågar personer i klassen huruvida RB eller GH är bäst, alla svarat GH även om nästan ingen har spelat RB.
Kort sagt, RB är okänt och därmed dåligt.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Hm. Hur är det möjligt med så värdelös sync som ghwt har ... Lärde sig inte Neversoft något från GH3?

Medlem

Folk är ju vana med titeln "Guitar Hero" och därför köper det. Jag tror inte att folk har upptäckt Rock Band än. Rock Band är bättre än World Tour. Det kan ingen neka.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Avstängd

Så gåre när man skiter i Europa!

Medlem

Har importerat RB2 och en kompis har GH:WT. Både jag och min kompis tycker RB2 är bättre.

Medlem

Rock Band 2 är miles bättre än GHWT, på alla fronter. Men ja Guitar Hero serien är mer etablerad och mer lätttillgänlig än Rock Band (som kräver mer av spelaren, men man får så mkt mer tillbaka), så därför tror jag GHWT vinner i försäljning

Medlem

När det gäller setlist och utförande så vinner dock Rock Band med hästlängder, fler, bättre och roligare låtar :). Mer main stream-skit i GH tyvärr så det tilltalar väl de större massorna. Även mycket musik ingen nånsin har hört, spansk rock??!

Guitar Hero gjorde också bort sig med nya saker som lös bas-sträng, hur man aktiverar starpower på trummorna, delad starpower (ingen jag spelar med tycks veta att de kan dra starpower när de inte har egen mätare för't) och att det inte finns några direkt tydliga solon. Krångligt och dumt, helt enkelt.

Ett plus är att man kan ändra svårighetsgrad när som helst dock vilket blir mer och mer nödvändigt ju längre kvällen går och antalet bärs flödar ner i halsen ökar, även gött att den räknar ner 3 2 1 efter pause :).

Halvdant första försök men de fixar't nog! :).


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem
Skrivet av WaltX:

Folk är ju vana med titeln "Guitar Hero" och därför köper det. Jag tror inte att folk har upptäckt Rock Band än. Rock Band är bättre än World Tour. Det kan ingen neka.

Tyvär har inte alla likadana åsikter


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Självklart säljer Guitar Hero 3 mer än Rockband 2.... tycker dock synd om de som köper world tour!

Det är inte dålig synk i GTWT, iaf inte på trummor. Gillar låtlistan också, speciellt Tool. Men det är klart, RB har ju bättre låtar överlag. Plus att det typ aldrig blir någon bandkänsla i WT överhuvudtaget.

Medlem
Skrivet av Jericho:
Skrivet av WaltX:

Folk är ju vana med titeln "Guitar Hero" och därför köper det. Jag tror inte att folk har upptäckt Rock Band än. Rock Band är bättre än World Tour. Det kan ingen neka.

Tyvär har inte alla likadana åsikter

Det handlar inte längre om åsikter. Det är ren fakta.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Kan det ha att göra med en mer eller mindre samtidig release på alla format och i alla regioner

Jag är väl knappast ensam om att (fortfarande) vänta på RB2 och de nya instrumenten till PS3....kommer förmodligen att falla för trycket och köpa de gamla instrumenten vilken dag som helst, speciellt med tanke på att de inte ens kan klämma fram ett datum för 2:an....

Medlem

Hur mäter man sånt i "ren fakta"?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Jericho:
Skrivet av WaltX:

Folk är ju vana med titeln "Guitar Hero" och därför köper det. Jag tror inte att folk har upptäckt Rock Band än. Rock Band är bättre än World Tour. Det kan ingen neka.

Tyvär har inte alla likadana åsikter

Det handlar inte längre om åsikter. Det är ren fakta.

Fakta upp faktan


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Då Guitar Hero Metallica kommer ska jag köpa det.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Klart som tusan att Guitar Hero säljer mer, snacka om mjölkning, det släpps ju GH versioner minst varje halvår, och det finns ju bara ett Rock band.

Medlem

Rock Band spelen är så otroligt mycket bättre än Guitar Hero, GH säljer bara på sitt namn..

Medlem

Oj vad många missförstånd i den här tråden. Jämförelsen gäller mellan GH:WT och RB2. Inget annat.

Personligen har jag inte testat något RB, men vad jag hört om RB1 så verkar GH:WT iaf bättre. Sen är det möjligt att RB2 är bättre, tror dock skillnaden förmodligen inte är så stor.

Inaktiv
Skrivet av Tepz:

Klart som tusan att Guitar Hero säljer mer, snacka om mjölkning, det släpps ju GH versioner minst varje halvår, och det finns ju bara ett Rock band.

Eh.. Det finns 3 Rock Bands.. Rock Band, Rock Band 2 och Rock Band - AC/DC

Medlem

Finns både för och nackdelar med RB2 och Guitar Hero.
Lika bra att köpa GH:WT instrument-set, sedan köpa RB2 som vanligt spel. Så har man båda 2 och kan spela utan problem.

Skrivet av Snowman01:

Rock Band 2 är miles bättre än GHWT, på alla fronter. Men ja Guitar Hero serien är mer etablerad och mer lätttillgänlig än Rock Band (som kräver mer av spelaren, men man får så mkt mer tillbaka), så därför tror jag GHWT vinner i försäljning

Vill gärna veta vad som är bättre (Nyfiken)...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Kort sagt, RB är okänt och därmed dåligt.

Så om spelet är okänt så är det dåligt? Väldigt dumt sagt...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Guiitar hero 1-3 = bra
Rock band 1&2 = mycket bra
Guitar hero world tour = vissa funktioner bra, låtvalen suger bäver, och allmänt tråkigt.

Mina pengar går till RB spelen.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

europa yessss, "hoppas dom lär sig^^"

Inaktiv

Själc tycker jag att Rock Band har roligare låtar och bättre partykänsla, GH:WT har lite roligare instrument men låtarna i det är inte dom bästa även om höjdpunkter finns som Rebel Yell, Love Removal Machine eller Hot for Teacher. Det är bra att Wii instrumenten av GH:WT kan användas till Rock Band 2

Medlem
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av Zelaxe:

Kort sagt, RB är okänt och därmed dåligt.

Så om spelet är okänt så är det dåligt? Väldigt dumt sagt...

Det jag menar är att eftersom folk inte känner till Rock Band lika bra tror dom det är dåligt och en kopia på GH.

EDIT: Själv anser jag att Rock Band är åratal före Guitar Hero på nästan alla punkter, så jag bara säger vad jag tror den allmänna åsikten är.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Tror lanseringen gått jävligt snett i Europa med samtliga rockband, särskilt med tanke på hur sent instrument dyker upp.

Medlem
Skrivet av Lord Payne III:

Det är inte dålig synk i GTWT, iaf inte på trummor. Gillar låtlistan också, speciellt Tool. Men det är klart, RB har ju bättre låtar överlag. Plus att det typ aldrig blir någon bandkänsla i WT överhuvudtaget.

Umm, visst spelar du på expert kanske det är bättre, men mer osynkade trummor på dom andra svårighets nivåerna får man ju leta både länge och väl efter.

Medlem

Hittils så har jag bara spelat guitar hero spelen. alla utom GH:WT.
Jag hade tänkt att köpa antingen Rock Band eller Guitar hero: World tour [Ps2]
En kompis säger att RB har mkt bättre låtval. Men jag vill väldigt gärna ha GH:WT trumorna xD
Sen vill mamma ha kent låten som finns på Gh också
Svårt val. Fan ska man köpa?!?!?!


signatur

Rawr

1
Skriv svar