Medlem
Ingen bild

Hej, har äntligen köpt en PS3!!! Men jag har stora problem id et att jag inte får någon bild.

Försök 1: bild genom hdmi->dvi till min lcd-skärm och ljud genom AV kabeln. Det blir ingen bild på skärmen men jag hör svaga ljud när man använder kontrollen (då jag förmodligen bläddrar i XMB)

Försök 2: Testar den gamla tv:n. AV kabel -> Scart adapter tilll tv:n. Ingen bild. TV:n är så knasig att det inte finns en AV-kanal utan byter til den automatiskt om den får signal genom scarten.

Någon som kan hjälpa en stackars räv?

Oh yes, jag har testat att resetta bildinställningarna genom att hålla in power-knappen vid start så det piper 2 ggr.

Medlem

Paj ps3 kanske?

signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Hade samma problem, lämnade tillbaka den och fick en ny efter en vecka, funkar kanon nu!

Medlem

Får testa på grannens tv. Blir det inget där heller måste jag väl lämna in den, fan vad jobbigt.

EDIT: ny kabel gjorde susen

Medlem

Har samma problem med min men har ingen kabel såvitt jag vet att testa. Exemplaret var ett demoex som fungerade i affären dock med hdmi kabel. Nu hemma fungerar den inte.

signatur

JagBlevAlltidHämtadSistPåDagis

Medlem

Värt att tänka på är om man kör HDMI till DVI så måste DVI porten klara HTCP kryptiering. Inte alla som gör det, speciellt äldre platt-tvn. Men HDMI till HDMI ska det inte vara något problem om tvn är HD-Ready.

Medlem
Skrivet av disten:

Värt att tänka på är om man kör HDMI till DVI så måste DVI porten klara HTCP kryptiering. Inte alla som gör det, speciellt äldre platt-tvn. Men HDMI till HDMI ska det inte vara något problem om tvn är HD-Ready.

jag har dock det problemet . Ska be dem kolla maskinen på affären nästan för något är det som inte stämmer iaf.

1
Skriv svar