RTW/RTR problem!

Inaktiv
RTW/RTR problem!

Efter en lång tid på hyllan bestämde jag mig för att damma av Rome: Total War igen. Eftersom jag kört RTR tidigare och tyckt att den modden är betydligt bättre än originalet så tänkte jag också köra på det. Installerade spelet, patchade till 1.2 (men då stod det att patchen redan var installerad och att installationen avslutas), installerade RTR 6.0 Gold samt 6.2 Music Addon och 6.2 Patch. Spelet fungerar inte. När jag kommer in i laddningen/förtexten så avslutas spelet kort därefter.
Nåja tänkte jag, det problemet har jag haft förut. Avinstallerade spelet igen och föröskte med patch 1.2 (vilket inte gick) men nu installerade jag inte moddarna. Då kom jag in i huvudmenyn, såg exakt ut som originalmenyn men nu stod det "Rome Total Realism" istället för "Rome Total War". Imperial Campaign verkade vara densamma som i RTR och när jag förskte starta en kampanj avslutades spelet. Happs tänkte jag, då avinstallerar jag igen och tar dessutom bort RTW mappen som ligger under Program Files.
Jag såg att det fanns en mapp som hette "alexander", den sista expansionen alltså, och expansionerna ska ju uppenbarligen störa RTR. Så jag avinstallerade RTW och tog bort hela RTW mappen.
Installerade igen, försökte patcha (vilket inte gick), installerade RTR-moddarna igen. Exakt samma sak hände, laddningssekvensen dyker upp och sen stängs det av.

Vad ska jag göra för att spela det gamla favoritspelet igen?


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Senaste patchen är väl inte 1.2 eller använder du en gammal version av RTR också?

1
Skriv svar