Hur köper man ett spel?!

Medlem
Hur köper man ett spel?!

Jag försöker att skaffa Galactic Civilizations II: Dark Avatar men det visade sig vara lättare sagt än gjort.
Har även planer på UFO:ET men det är samma problem där.
Seriös fråga:
Om jag vill köpa ett spel som INTE ingår i battlefieldserien, hur gör man då?

Nedladdning går bra (typ steam) men jag vill helst ha hårdvaran med manual och allt. Hittills är det enda som jag har hittat varit GalCiv2's hemsida samt någon paradoxspinoff med ickefungerande köpknappar.

VÄLDIGT frustrerande....


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

nj
Medlem

Pricerunner och/eller Prisjakt är två trevliga sidor för att leta efter lägsta pris (föredrar personligen den sistnämnda) för spel och en massa annat.

Dark Avatar-expansionen verkar dock enbart finnas tillgänglig via digital distribution enligt spelets hemsida vilket en snabb sökning på Google avslöjade.

Medlem

Även jag föredrar prisjakt, trevlig site
Paradox Interactive står som utgivare för Dark Avatar,
deras sida suger dock otroligt hårt. Däremot lyckades jag hitta UFO:ET där O.O
Udda sammanträffande, fast det gick inte att köpa någonting, som sagt

Får beställa DA från usa istället, tack för inputen.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Bra val, GalCiv2 DA är ett mycket bra spel.
Bästa 4x spelet utan tvekan, civilization är tråkigt i jämförelse.

Se till att du patchar bara, anledningen att patcha detta spel är att utvecklingen av spelet inte stannat av bara för att det släppts.

Version 1.6 släpptes för nån vecka sedan, nu är 1.7 under utveckling.

100 tals saker har fixats, finslipats och lagts till sedan grund verren släpptes.

Medlem
Skrivet av hardcampa:

Bra val, GalCiv2 DA är ett mycket bra spel.
Bästa 4x spelet utan tvekan, civilization är tråkigt i jämförelse.

O.O GASP!!

Skrivet av hardcampa:

Se till att du patchar bara, anledningen att patcha detta spel är att utvecklingen av spelet inte stannat av bara för att det släppts.

Version 1.6 släpptes för nån vecka sedan, nu är 1.7 under utveckling.

100 tals saker har fixats, finslipats och lagts till sedan grund verren släpptes.

Köpte det precis så när du säger sådär så känns det som ett bra drag

Har inte testat spelet ännu men hört rätt så mycket om spioner. Fungerar det verkligen bra?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Spionerna är ok. Dom är inte speciellt märkvärdiga faktiskt. Det är resten av spelet och att lista ut allianser och attityder samt va idina fiender håller på med som är det roliga.

En sak som du borde märka efter något spel är att alla AI'r har egna stilar.

Man kan dra paralleler till sci-fi filmer:
Drengin är typ Klingons, enormt krigiska och en ras man kan räkna man får problem med förr eller senare.
Du kan få dom att anfalla dina fiender om du bara pröjsar dom tillräckligt/tradar techs.

Yor Collective i sin tur är ungefär som borgs, etc etc.

Det är att se samspelet mellan alla dessa raser som gör GalCiv2 ballt.

Ifall du inte läst denna blog förresten, så gör det

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=161570&si...

Den borde ge dig mersmak.

OBS den där är från en tidigare version. Saker o ting har ändrats på senast.

Medlem

Jag har läst den.
Fruktansvärt rolig :up:, man känner igen sig i en del grejer

Skrivet av PC Gamer Blog:

It was enormous, and beautiful. It crushed a few local Yor fleets, then ran into a Drengin battleship and exploded, instantly. They already had Black Hole Generators.

Day 15: "Fuck."

Fuck.

Day 16: How screwed I am in pictures

LOL

Skulle gärna läsa fler sådana bloggar men det verkar inte vara någonting bestående.
Kör du på Metaverse förresten?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Nej, anledningen är att jag dels moddat min så pass hårt att jag inte får köra där då. Sen så har jag ingen lust att visa upp min patetiska poäng

Medlem

Jag har nog ännu sämre poäng
Testade att logga in en gång vilket innebär att min poäng är allt annat än imponerande. Rätt misvisande också då jag brukar vara neutral.
Dock, att ha den här i forumtaggen äger

Dess värre vill inte dumma FZ ha grafik i taggarna (vilket jag förvisso är rätt så tacksam över) så nu får ingen veta hur ond jag är

Vilka moddar kör du på?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

1
Skriv svar