Medieval 2:Total War
Får inte igång Total Realism. Jag har gjort precis som det står på hemsidan, d.v.s. först installerat spelet, sen installerat patch 1.3, sen installerat Total Realism 6.0 Gold och sen installerat Total Realism Music addon.
Men när jag sen ska starta spelet så kommer det upp ett meddelande som säger "Error: Filename doesn't exist : éÖã?"
Vad kan det vara för fel?
Får inte igång Total Realism. Jag har gjort precis som det står på hemsidan, d.v.s. först installerat spelet, sen installerat patch 1.3, sen installerat Total Realism 6.0 Gold och sen installerat Total Realism Music addon.
Men när jag sen ska starta spelet så kommer det upp ett meddelande som säger "Error: Filename doesn't exist : éÖã?"
Vad kan det vara för fel?
Har du rätt spel? =P
Vad innebär hjärtklappningen när man tittar på vissa nationer?
Btw, ska testa Rome Total Realism för första gången nu. Wish me luck.
Hjärtklappning har väl med spioner att göra, som gömmer sig i dina städer.
Men en annan fråga, nån som har märkt att diplomater från andra länder bugar ibland framför fort och städer, eller andra enheter som tillhör en själv men att det inte kommer upp nån diplomat-dialog? Skumt värre.
Patchen har kommit nu, ska bli intressant och se om kavalleriet funkar lite bättre.
Testa Europa Barbarorum modden till RTW. Att ta över världen där är inget man gör på en eftermiddag.
Var på snudden att ta över hela kartan i R:TR nyligen men jag tröttnade eftersom det knappt existerade något motstånd längre.
Tyvärr är det bara ett par faktioner som verkligen kan bli mäktiga och bjuda på motstånd (exempelvis makedonerna och egyptierna) och när dessa är slagna är ordning i avlägsna provinser det enda som sätter pinnar i hjulet.
Britterna hade faktiskt en fjärddel av HELA världen som mest.
Brittiska öarna, Indien, och mellan 1/4 och 1/3 av Afrika blir knappast en fjärdedel av hela jorden, och motståndet i de områden de tog över var knappast något att hurra över (45-minuterskriget mot Zanzibar, någon?).
Men detta spel utspelas på medeltiden, inte på 1800-talet.
Britterna hade faktiskt en fjärddel av HELA världen som mest.
Brittiska öarna, Indien, och mellan 1/4 och 1/3 av Afrika blir knappast en fjärdedel av hela jorden
"By 1913, the British Empire held sway over a population of about 458 million people, approximately one-quarter of the world's population.[1] It covered about 36.6 million km² (14.2 million square miles)[2], about a quarter of Earth's total land area"
"Men detta spel utspelas på medeltiden, inte på 1800-talet."
Sant, men du sa att det var totalt orealistiskt att t ex britterna tog över kartan.
"By 1913, the British Empire held sway over a population of about 458 million people, approximately one-quarter of the world's population.[1] It covered about 36.6 million km² (14.2 million square miles)[2], about a quarter of Earth's total land area"
(tyckte att det var något som saknades, men jag hade helt glömt bort Kanada och Australien)
Beror dock lite på hur man räknar. Kanada och Australien var självregerande från 1867/1880 respektive 1901, även om de fortfarande räknades som satellitstater.
Faktum kvarstår dock, det var knappast några storslagna militära erövringar Storbrittanien pysslade med, utan kolonisering, som inte finns med i TW-spelen. Det finns en anledning till att de inte tog över Europa - det fanns helt enkelt motstånd här.
Rogge: Alaska har aldrig varit brittiskt, men Kanada blev automatiskt en part i första världskriget iom den brittiska krigsförklaringen, eftersom de fortfarande inte fick ha egen utrikespolitik.
Med tanke på tidsperioden så utspelar sig det här spelet i ett avlägset hörn av världen. Den största händelsen i spelet är när mongolerna rekognoserar. M2TW är ett fantasyspel där varje fraktion är tänkt att vara balanserad (ha samma möjligheter att ta över hela kartan).
Spela som Moors på VH så blir det klurigt.
Nej, det blir det inte. Jag är inget geni men det var busenkelt. Största problemet var kampen mot tristessen: alla upprepningar, alla slag man visste hur de skulle sluta, överflödet av pengar...
Ja, i och för sig. Jag kan tänka mig att det blir svårare i 1.1 när AI:n faktiskt använder fartyg. Körde i gång en kampanj som bysantinerna och blev häpen när Sicilien förklarade krig. Visserligen skickade de en ledarlös halv stack som revolterade efter några turns utanför ett av mina slott...
Med 1.1 och någon bra mod (Lands to Conquer verkar stabil?) så kan spelet nog vara en utmaning för annat än tålamodet.
Mitt blodbad utanför Hamburg, helt klart. Tyskarna trodde att de skulle kunna vinna med 400 man mer än mig... Oj va fel de hade. Vikingar slåss till döden, tyskar små. Slutade med att jag vann, och båda sidorna hade sisådär 120 man kvar. Eller, Tyskarna hade väl kanske 80 man. XD