Fyrplayerspel sökes

Medlem
Fyrplayerspel sökes

Ohio.
Jag sitter här med fyra st gamepads och söker
lite spel som man kan lira fyra på.
Har redan Micromachines v4
och några spel till snes typ bomberman
och Micromachines ett och två men vill ha fler.
Sportspel är jag inte så jättesugen på när det gäller Ea´s nhl och fifa och dom.

Vad har ni för förslag?
Måste ju finnas en massa spel som stödjer fyrplayer.

Medlem

Vad pratar du om för plattform för det första?


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
nj
Medlem
Medlem

X-Men Legends II: Rise of the Apocalypse såg faktiskt rätt roligt ut. Det ska jag nog testa.
Spel där man kan bara plöja runt och röja är att föredra
så X-men lär passa fint.
Fler förslag?

Medlem

Men tjena. Är det här de ända svaren man får på en spelsida hehe
Fan är det inga som spelar spel på det här sättet längre?
Är internet det ända som gäller? och ja lan.

nj
Medlem
Skrivet av Taikon:

Men tjena. Är det här de ända svaren man får på en spelsida hehe
Fan är det inga som spelar spel på det här sättet längre?
Är internet det ända som gäller? och ja lan.

Problemet sitter nog mer i att det är rätt ont om sådana spel till PC utan de finns till olika konsoller. Att vara flera spelare i PC-spel är ofta upplagt så att man behöver varsin dator, men det finns ju givetvis undantag. Dock så handlar det oftast om sportspel och annat vad jag sett.

Kom på att de lite nyare Worms-spelen (3D/Forts: Under Siege/Mayhem) möjligen kan stödja det med. #Shadowgrounds och/eller #Shadowgrounds Survivor ska stödja flera spelare, men om det är för samma dator eller olika vet jag däremot inte.

Medlem

Som nj säger, PC +fyra gamepads -3 datorer är väldigt specifikt. Enda jag själv hade angivit har du redan sagt, bomberman.
Finns väl även ett gammalt asteriods-spel som jag lirade med polare på högstadiet, där detta sannolikt kunde passa, kommer bara inte ihåg vad det hette.
Om där idag finns en fungerande Gamecube-emulator så kan man säkert dra igång fantastiska SSBMelee, men ehm.. ja.

Det du vill åt är ju av idag förflyttat till konsoll, så minnet och än mer utbudet av samling framför en PC är blott, mer eller mindre.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

1
Skriv svar