Mafia 2.
Vad jag har hört så ska Mafia 2 handla om hans dotter som hämnas hans död.
Nu är jag inte säker men mördades vad-huvudpersonen-nu-hette inte ganska så långt efter han avslutat sin karriär som gangster - han var en gammal gubbe eller ngt sånt hade jag för mig. Isf borde det betyda att att Mafia 2 inte utspelar sig i samma tidsepok (vad nu det kallas).
Var ett tag sen jag spela det så jag kan vara helt ute och cyklar
"I don't rock and roll, I BURN!"
stämmer
håller med Mafia 2 _måste_ utespela sig under samma tids epok, annars blir jag grinig
Nja, om det utspelas typ på 40- eller 50-talet är det OK tycker jag.
Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD
stämmer
håller med Mafia 2 _måste_ utespela sig under samma tids epok, annars blir jag grinig
Precis, man kanske får se det ur en annans synvinkel? Skulle det kanske bli uttjatat? Att man kanske är en korrupt polis eller att man jobbar för det andra "gänget"?
Samtidigt som man spelar så är det största hotet Tommy
Började gråta i slutet faktiskt
Att hämnas i en annan tidsepok kan vara bra och dåligt of course.. 50 tals bilar osv.. men det blir ändå inte mafia stilen som man vill ha. Godfather style typ. Det är de man är ute efter.
Mafia är och kommer alltid vara det bästa spelet som gjorts i mina ögon. 2an måste leva upp till 1an.
Ledsen att göra er besvikna med så vitt jag vet, så är Mafia 2 inställt. Varför vet jag inte? Men de är ändå ganska logiskt. 2003 berättade dom om Mafia 2 och dom har inte sagt något mer om de, så de är nerlaggt. Men vad vet jag. Det kanska inte ska heta Mafia 2 änns? Jaja. Så har inte för stora förhoppningar på detta spel.
//Boomer
Uppdatering 2022: Detta är mitt första inlägg på FZ. Detta är internethistoria, så't säga.
Tråkigt att det inte blir en uppföljare, men som sagt: det ska vara i samma tidsepok. Det dom kunde gjort var att man såg det ur en annans synvinkel, tex en polis synvinkel eller en Bad boys synvinkel som till slut blir dödad av tommy eller något.
Se det såhär, mafia, enligt mig är det bästa spelet som gjorts, jag grät i slutet och jag fastna som fan för spelet. Det kommer alltid vara en episk saga för mig, så jag håller mig till minnena och hoppas att inte en tvåa skulle sabba dom.
Calle säger att jag är influencer
Jag gillar Mafia och spelade faktiskt igenom det igen för några veckor sedan. Mycket bra stämning, story och helt underbar musik. Det är faktiskt lite underligt att det inte kommit en uppföljare eftersom det verkar vara mer regel än undantag i spelsammanhang.
Om det skulle komma en uppföljare hoppas jag att de helt enkelt väljer att placera storyn i en ny stad med nya karaktärer. Jag hade inte heller fällt några tårar om de valde att plocka bort bilkörandet helt och hållet eftersom det var spelets svaga del. I början var det underbart att glida runt i staden men efter ett tag blev det bara tjatigt och förutom några få biljakter fyllde denna delen av spelet ingen större funktion. Det handlade mest om att ta sig från plats A till plats B, och plats B var nästan alltid placerad på andra sidan staden för att dra ut på det hela. Detta är dock det enda riktiga klagomålet jag har.
Mafia är ett helt underbart spel och i motsatts till Marv så älskade jag de actionfattigare partierna som gav ett otroligt djup och gjorde spelet mer oförutsägbart, att gå till Vincenco och hämta vapen osv var underbart. Dialogen var välskriven och bra röstskådespeleri, man brydde sig verkligen om Tommy och alla i "familjen".
Jag hoppas verkligen att Mafia 2 kommer, exakt hur det blir spelar inte så stor roll, 30 eller 40 tal osv. Bara den gamla känslan och karaktärsfokusen ligger kvar så är jag glad.
Det kommer, vore rätt så dummt med att lägga ner en så framgångsrik titel, det vore som att kasta pengar i sjön
Enligt wikipedia om Mafia2:
A sequel to this game was planned a few years ago but it was announced on a couple of gaming sites to have been canceled.[1][2] However, after the news was revealed, a person claiming to be an employee with Illusion Softworks stated that Mafia 2 was not canceled, but instead expected for 2006-07
Gainward 8800GTS 512 ][ Corsair XMS2-6400 800MHz x4 1024MB ][ IntelCore 2 Q6600 ][ Cooler Master Centurion 5 & CM 600W ][ Vista Ultimate x64
Förlåt men.. vad fan tänker man med om man inte tror att ett Mafia 2 kommer?
Mafia blev årets spel på grymt många sajter och i grymt många tidningar och det finns god plats för en fortsättning. Dom har inte sålt licensen och att dom inte sagt något betyder så fan heller att spelet inte utvecklas.
Wikipedia kan man inte räkna med då dom som skriver har lika mycket koll som dom som skriver här (då du själv kan ändra innehållet på Wikipedia).
Mafia 2 kommer inom en kort tid att utannonseras då jag är bomb säker på att spelet kommer 2008 eventuellt 2009.
Att inte göra en fortsättning på Mafia är som att inte göra en fortsättning på Gudfadern.
Hoppas däremot inte på någon multiplayer del. Skulle troligen bara göra spelet sämre då det lämnar mindre tid åt singeplayer delen (som att göra ett MMORPG av Morrowind eller Oblivion).
Sorry för er som har hört annat men så är det.
"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"