Battlefield 2142-Åsikter

Inaktiv

Jag skall definitivt ha 2142 om det inte är helt fubar, men jag måste ha en ny burk för att det skall vara njutbart. Har redan börjat byta ut sånt som går att flytta över typ X-fi, sata-hårddisk, och annat krims krams men väntar tills efter VISTA innan jag köper mobo och resten.

signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Inaktiv

Tycker att det verkar vara en skön avslutning i serien.
Först
WW2, Vietnamkriget, nutid, framtid.

Det intressanta med BF-serien är att även om det inte handlar om historiska konflikter som WW2. Så är Bf2 och väldigt Bf2142 väldigt tänkbara framtida situationer. Som utvecklarna själva säger.
BF2 baseras löst på sånt som man ser på nyheterna varje dag och BF2142 är en logisk utgång ifall istiden skulle komma.

Jag ska skaffa spelet enbart för att göra serien komplett.

Inaktiv

Tycker BF2 är det bästa liret jag spelat...joinade en klan, och det gjorde skillnad! Mer teamplay, snack på Ventrilo, att kämpa hårt tillsammans med 5 onlinepolare i samma squad är helt underbart kul! Genialisk idé med squads och commander...får se hur ET:QW gör med det...

signatur

God coded the world in six days

Medlem

Lätt att jag skaffar 2142 efter jag sett videofilmerna på spelet, jag var jävligt skeptisk till en början men nu har jag mjuknat lite
Sedan Titan-läget lär det ju vara ordentligt ös på
Någon som har priser/ställen att förbeställa på?

signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

jag kommer inte att köpa eller ens testa det här spelet enbart som en protest mot EA/DICE!

Sen så känns det som att det kommer bli BF2 ggr 10 med alla titans och vad det nu är. Tempot kommer vara löjligt högt kan jag tänka mig. Sen så lockar inte framtids krigsföring mig.

Medlem

jag ska boka mitt ex av BF2142 imorrn www.cdon.com för 449kr och ingen frakt

signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

Jaha!
Vad tycker ni om betan nr2?

Blev inte jätte imponerad av den, tyckte inte ens den var rolig o spela!
Alldeles för buggigt o vapnen går ju knappt o träffa med ju!!:O

Åsikter??:)

Medlem
Skrivet av l)ille:

Jaha!

Måste säga att BF2 är bättre, vilket faktiskt förvånade mig. Dom har mycket arbete kvar innan jag kan tänka mig att köpa det.

Medlem
Skrivet av l)ille:

Jaha!

Har inte spelat Beta 1 men jag tycker man träffar rätt bra i beta 2. Så länge man inte får "there is a problem with your connection"

Inaktiv
Skrivet av l)ille:

Jaha!

Lär dig att sikta? ^^

Medlem

Det markanta just nu i buggfel är ju server ostabiliteten och det lär dom ju troligtvis jobba på.

Vi får se om det blir en beta 3 eller hur dom kommer göra.

signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av C.A.B-05:
Skrivet av IceMan:

hur många BF spel finns det nu? 43453st? snälla varför mjölka så in i helvete..

spelar inte du UT?

löl, nuff said.

signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Vad förväntar man sig av ett spel idag... Folk gnäller och gnäller!
Fins det nått spel som motsvarar Bf2 så langa fram det så man får testa! Jag vill flyga köra bil/stridsvagn och kriga ala cs typ... Gärna utan hopp som liknar kaninkonvent q2/q3 Klart det är svårt att göra spel som passar folk själv vet jag att om jag fixar en ny skärm med lägre svarstid och lite mer ramminne så skulle jag säkert gilla spelet än mer... Obs BF2 spelet handlar ju bara om Teamplay det går inte att vinna nått om man möter folk som spelar Teamplay....:)

signatur

Alfa Bertil

Medlem

Gillar inte EA och har förbannat dom tusen gånger pga alla skitiga buggar i bf2 + hur jävla dåligt dom har fixat med patcharna..

Känns bara som om bf2142 är EA/DICE's försök att konka med Quake wars.

Blir inge bf2142 mig eller något EA fps spel någonsin mer..

Hoppas på ArmA om något självklart Quakewars annars håller jag mig till Realitymod och truecombat som är gratis moddar som rockar röven av många spel..

signatur

Im a First Person Killer

Medlem

Spelade betan väldigt mycket, och skapade flertal olika spelare för att lättare prova de olika klasserna, men en dag så insåg jag att jag inte alls hade roligt, utan spelade endast för att få unlocks.

Jag vet att det är en beta, men vi ska ju inte -bara- leta buggar, utan även kommentera om gameplay och liknande, så det hör till att ha roligt. Vad spelar det för roll om spelet är buggfritt när det inte är roligt att spela?

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Spelade betan väldigt mycket, och skapade flertal olika spelare för att lättare prova de olika klasserna, men en dag så insåg jag att jag inte alls hade roligt, utan spelade endast för att få unlocks.

Jag vet att det är en beta, men vi ska ju inte -bara- leta buggar, utan även kommentera om gameplay och liknande, så det hör till att ha roligt. Vad spelar det för roll om spelet är buggfritt när det inte är roligt att spela?

håller inte riktigt med att det är tråkigt... spela squadleader.. lägg beacon... använd klassen recon... spräng grejer med c4... bli osynlig... ta nån med kniven...dela ut order...oslagbart.
speciellt det där camoflaget... e grymt

smaken e ju iof som baken...

signatur

WWW.CAZ-CLAN.SE - By gamers For gamers -

Medlem

Vissa ljud och effekter vill man se i vanilla men 2142 var inte direkt det jag önska mig..tex varför göra siken som ser ut som julgranar vad är det för fel med hårkors

signatur

Alfa Bertil

Medlem
Skrivet av IceMan:

hur många BF spel finns det nu? 43453st? snälla varför mjölka så in i helvete..

3st

Battlefield 1942
Battlefield Vietnam
Battlefield 2

Och med nästa titel, så blir det 4.

Men det är klart, räknar man in alla otaliga expansioner så hamnar vi lätt på tvåsiffrigt.

signatur

FragZone-följare sedan 1996.
Rollspelsguru
Sr. Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Inaktiv

Hej!
På onsdag kommer demot för de som förhandsbokat via EA-downloader!
För andra,, 24 timmar efter tror jag!

Ska ni ladda ner det eller?

Det ska jag göra!:P

Medlem

jag ska lätt fan:D

signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Hr fortfarande inte bestämt mig om detta spel är ngt. att ha??? Gillar infanteristrider men en jävla massa Mechs å skit vet jag inte om jag gillar...

Man får väl testa demot å utgå ifrån det helt enkelt...

signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Inaktiv

Kan tipsa om att det är mycket infanteristrider, mechsen gör bara det hela roligare, du kan fortfarande strunta i fordonen (som jag gör :).

Medlem

Då har man kört demot i ett par timmars tid... Första tanken var efter ett par minuter att, detta måste jag bara köpa!!! Efter 20-30minuter så var jag inte så övertygad längre...

Min känsla nu är jag förmodligen kommer fortsätta med BF2 istället, vet inte riktigt vad jag inte gillar med BF2142...

Spelet känns roddigt på ngt. sätt... Helt klart är att det är BF2 i ny kostym men sättet de lagt upp det på känns inte så övertygande... Jag hade väntat mig mer...

Där BF2 känns som om man faktiskt skulle kunna vara där, så känns 2142 mer som film, flashiga ljuseffekter och sci-fi vapenljud kombinerat med überdesignade stridsfordon... Njae....

Sen så brukar jag inte direkt sitta och tänka på att jag vill stänga av efter ett par timmar, snarare tvärtom... Första gången jag spelade BF2 satt jag nog i 7-8 timmar i sträck... Något knepigt är det???

signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Känner ungefär som föregående talare.

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Då har man kört demot i ett par timmars tid... Första tanken var efter ett par minuter att, detta måste jag bara köpa!!! Efter 20-30minuter så var jag inte så övertygad längre...

Min känsla nu är jag förmodligen kommer fortsätta med BF2 istället, vet inte riktigt vad jag inte gillar med BF2142...

Spelet känns roddigt på ngt. sätt... Helt klart är att det är BF2 i ny kostym men sättet de lagt upp det på känns inte så övertygande... Jag hade väntat mig mer...

Där BF2 känns som om man faktiskt skulle kunna vara där, så känns 2142 mer som film, flashiga ljuseffekter och sci-fi vapenljud kombinerat med überdesignade stridsfordon... Njae....

Sen så brukar jag inte direkt sitta och tänka på att jag vill stänga av efter ett par timmar, snarare tvärtom... Första gången jag spelade BF2 satt jag nog i 7-8 timmar i sträck... Något knepigt är det???

Troligtvis för att det är samma spelidé.

Det är helt enkelt BF2 fast med andra modeller och effekter.

Varför skulle du vilja betala mer pengar för samma spel i ny kostym?

signatur

FragZone-följare sedan 1996.
Rollspelsguru
Sr. Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Det behövs en del finslipning detta spel:p

Fordonen var stela att köra rätt tråkig bana dom kanske borde valt en annan map om dom vill "imponera" lite på folk. buggigt! Dåliga menyer...whin whin whine... nja blir inge köp för min del iaf såvida dom inte släpper ett demo från den färdiga versionen så man kan testat igen.

signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Alltså jeeepen var ju askul att köra, jag var fan i extas när jag testade den första gången Det går ju löjligt fort! och sånt gillas hehe

signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Vill verkligen gilla demot, men det är svårt.
Vet inte, men varken vapnen eller aimet känns... rätt.
Samt kass bana.

Iafall, tror Dice/EA skulle ha gjort så man kunde ranka upp 1-3 ggr och få tag på nån unlock och kanske en annan bana... det hade gjort att fler gillade spelet tror jag.

Aja, åter till BF2142 (lirat ett par dagar... )

signatur

Bara gör det.

Inaktiv

Demot var ju roktigt skoj!
Ibörjan gillade jag det inte riktigt men jag vänjde mig och nu tycker jag det är hur skoj som hellst! Riktigt GÖTT!

Vad tycker ni andra om det?

Inaktiv

jag tycker inte gubben rör sig alls lika bra i infanteri läge som i bf2. Känns mer som bf1942 när man e ute o springer o ska dodga kulor.

123
Skriv svar