Film om multiplayer i Empire: Total War

Lej
Medlem

wiki ftw

Skrivet av wiki:

Riket kallas ibland Ottomanska riket eller Ottomanska imperiet på grund av påverkan från de engelska och franska benämningarna, som baseras på grundaren Osmans namn på arabiska:ʿUthmān (عُثمَان).

http://sv.wikipedia.org/wiki/Osmanska_riket

Medlem
Skrivet av Mack:

Varför blev den största multiplayer nyheten utelämnad?
Multiplayer på kampanj kartan..

Massvis med personer har frågat som galningar om man ska kunna spela flera på kampanj kartan. I flera månader vägrade dom att svara på frågan och nu när dom äntligen kunnat svara på den verkar det inte som att det är nån big deal.

Var det inte så att den funktionen kommer att betatestas först efter att spelet släppts? Kan ju se dåligt ut i folks ögon om de marknadsför spelet med något som inte kommer finnas med från start.

Inaktiv

Dom behöver inte vara rädda, de har nått samma nivå The Sims-spelen. Vilken skit dom än kommer med kommer folk älska och köpa det.

EDIT: Fast totalwar är såklart så långt i från skit man kan komma.

Medlem

Har dom släppt systemkraven på detta spel?

Och är det gjort för DX9 eller DX10 eller båda?

ro
Medlem

Kartstorleken har ju varit ett jävla aber i alla Total war spelen. Alltid för liten och "orealistisk", konstig fördelning på provinser och städer.

Nu minns jag inte riktigt hur var det när rome och medieval 1 släpptes, men när tvåan släpptes var det ju mer eller mindre ospelbart i början pga av alla småbuggar. Attackanimationer, konstig charge med hästar, belägringar (som fortfarande är ett problem) osv.
Som tur var har ju total war serierna ett stort modding community som släppper sjukt mycket bra mods och addons. Modsen har ju i samtliga spel slagit originalet med hästlängder.. Hur som helst, ser fram emot empire! Snart får dansken smaka svennedrycken!

Medlem
Skrivet av bjosarn:

As-salamu Alaykum!
Skönt att Ottomanska riket är med.

Så man har något att krossa eller vad menar du?

Ge mig NU!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Det som är dåligt med steam nu för tiden är att $1 = 1?... Vilket gör att spelen blir 40-100kr dyrare här i Europa.

Annars har jag inga problem med steam, men jag kommer inte köpa fler spel därifrån tills dess att de fixat det där problemet.

Nja, det påverkar ju inte oss svenskar så mycket eftersom vi betalar skatt. Med € är ju skatten inräknad, så att betala 49€ blir i princip lika mycket som att betala $49 + skatt. Visst det blir fortfarande lite dyrare men inte tillräckligt för bojkott imo. I länder där man inte betalar skatt suger det dock.

On topic: Vill ha

Inaktiv
Medlem

Fan vad man längtar, dock ska man ju ha en dator som klarar av det också.

Medlem

Moder Sveas hämnd närmar sig... ^^

Medlem

Soon the world will be MIIINEE!! MWUAHAHAHA!!


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Jag ser att de använder samma system på fartygskombat som man använder på Pirates! och Pirates of the Burning Sea, trrrreevligt.
Fast det kanske är vanligt? Vad vet jag.

Medlem
Skrivet av Groggy:

Har dom släppt systemkraven på detta spel?

Du ser dem här:

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=29595

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Ozmonatov:
Citat:

As-salamu Alaykum!
Skönt att Ottomanska riket är med.

Visste ni att Ottoman empire blir Osmanska riket på svenska?

Jag finner det med min begränsade kunskap lite lustigt att det på engelska heter just Ottoman, då grundaren till riket hette Osman I. Kan ju visserligen vara att han hette någonting mer åt 'ottoman'-hållet på något annat samtida språk el. dylikt. Någon som vet något om det?

Du har så rätt så, tror dock inte bjosarns historie kunskaper är särskilt bra så han tar det nästbästa namnet. 8)

Här får man sig en känga för att man slänger sig med engelsk litteratur. Och när jag skrev uppsatser så gick det bra att kalla det Ottomanska riket, så jag kommer fortsätta med det! Woho!

Skrivet av CastorFiber:

Så man har något att krossa eller vad menar du?

Första att krossa är ju fjantnationen Sverige. SEN blir det världsherravälde!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Vänta bara dansken...vänta bara.....
MOHAHAHA

Medlem
Skrivet av Mooe:
Skrivet av Groggy:

Har dom släppt systemkraven på detta spel?

Du ser dem här:

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=29595

TACK!!!!!:up:

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Här får man sig en känga för att man slänger sig med engelsk litteratur. Och när jag skrev uppsatser så gick det bra att kalla det Ottomanska riket, så jag kommer fortsätta med det! Woho!

Skrivet av CastorFiber:

Så man har något att krossa eller vad menar du?

Första att krossa är ju fjantnationen Sverige. SEN blir det världsherravälde!

Det går bra att skriva Ottomanska riket, dock är det inte korrekt.

För övrigt tycker jag nog att om du anser sverige vara en fjantnation så är det bara att lämna landet istället för att bo kvar. Den attityden är inget jag skulle sakna.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

instämmer med Ankh,hemma bäst säger man ju,men är inte hemma bäst så får man ta och flytta!
sverige är allt annat än en fjantnation,dock så blir det jävligt kallt på vintern ibland,men man får ta det, blir så svårt annars att åka bräda utan snö i skidbackarna;-)

Medlem

Äntligen kan man slåss i europa
Ska ta över Sverige och förstöra alla städer där! MUAHAHAHA! definitivt ett köp, och om min ekonomi är tajt så får jag försöka skaffa spelet på något annat lagligt sätt.

12
Skriv svar