Wii Sports - tidernas populäraste spel

Robot
Medlem
Wii Sports - tidernas populäraste spel

Imponerande siffror men som sagt eftersom Wii konsolen säljer som smör så ofc så kommer medföljande spelet att sälja mycket också lol.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Var väl nästan på tiden att något spel slog rekordet.
Gissar på att antalet personer som spelar tvspel har mångdubblats sedan 1985 så det var väl inte så oväntat att super mario någon gång skulle bli slaget.
Själv tycker jag dock att det är tråkigt att just wii-sports slog rekordet då det inte är ett särskilt bra spel.

Medlem

jag håller med dig beaver, det är ju ett spel som är kul i 30minuter innan man inte orkar spela det mer...

är det dessutom så att varje såld wii hade med ett wii sports är det inte heller särskilt imponerande.. tänk om varje ps2 hade haft med ett skitspel, då hade det varit världens mest sålda spel..

Medlem

AFAIK följer inte Wii Sports med konsolen i Japan. Där knep det istället tiondeplatsen bland förra årets mest sålda spel, totalt 3,1 miljoner sålda ex.

Avstängd

Precis, nästan lite som fusk...

Medlem
Skrivet av KrejzY:

Precis, nästan lite som fusk...

Fusk är det knappast, men man funderar ju på varför INTE Sony skickade med ett spel till sin PS2?

Medlem

Men SMB följde väl med NES också så jämfört mot det spelet är det väl ganska rättvisa siffror. Okey, jag vet att Ice Climber också var bundlat plus några andra men ändå! SMB fortsätter väl att sälja på VC nu också...


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Minesweeper har sålt mycket bättre, kass lista.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Minesweeper har sålt mycket bättre, kass lista.

Så sant!

Medlem

Kan säga att jag inte håller med den här listan.

WoW, med 9.19 miljoner sålda exemplar, när senast det rapporterats, finns över 11.5 miljon användare?

Någon har inte sin fakta rätt


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Fick man inte med super mario bros när man köpte NES?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Redaktör

VG Chartz täcker (såvitt jag vet) inte datorspel, därför saknas WoW. I övrigt innehåller listan fakta, inte tyckande, så "håller inte med" känns lite malplacerat.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

VG Chartz täcker (såvitt jag vet) inte datorspel, därför saknas WoW. I övrigt innehåller listan fakta, inte tyckande, så "håller inte med" känns lite malplacerat.

Listan har vissa PC spel, och dom spel som finns med stämmer inte statistiken på.

FZ har själva rapporterat flera gånger att WoW har över 11 miljoner användare, och för att få en användare, måste man ha ett betalkonto, och för att få ett konto behöver man köpa spelet. Alltså bör antalet sålda exemplar vara hyfsat lik antalet användare. VG Chartz lista har fel med över 2 miljoner i statistiken.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Tompa:

VG Chartz täcker (såvitt jag vet) inte datorspel, därför saknas WoW. I övrigt innehåller listan fakta, inte tyckande, så "håller inte med" känns lite malplacerat.

Listan har vissa PC spel, och dom spel som finns med stämmer inte statistiken på.

FZ har själva rapporterat flera gånger att WoW har över 11 miljoner användare, och för att få en användare, måste man ha ett betalkonto, och för att få ett konto behöver man köpa spelet. Alltså bör antalet sålda exemplar vara hyfsat lik antalet användare. VG Chartz lista har fel med över 2 miljoner i statistiken.

Jag gissar på att sidan inte räknar med spel sålda online.

Medlem
Skrivet av Silentzio:

jag håller med dig beaver, det är ju ett spel som är kul i 30minuter innan man inte orkar spela det mer...

är det dessutom så att varje såld wii hade med ett wii sports är det inte heller särskilt imponerande.. tänk om varje ps2 hade haft med ett skitspel, då hade det varit världens mest sålda spel..

Man tröttnar nog snabbt på att spela Wii själv i hemmet, men de åker fram på typ varenda fest jag e på

Medlem

Tycker att det är synd att ett sådant skit spel puttar ner dom gamla klassikerna från toppen.

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Tompa:

VG Chartz täcker (såvitt jag vet) inte datorspel, därför saknas WoW. I övrigt innehåller listan fakta, inte tyckande, så "håller inte med" känns lite malplacerat.

Listan har vissa PC spel, och dom spel som finns med stämmer inte statistiken på.

FZ har själva rapporterat flera gånger att WoW har över 11 miljoner användare, och för att få en användare, måste man ha ett betalkonto, och för att få ett konto behöver man köpa spelet. Alltså bör antalet sålda exemplar vara hyfsat lik antalet användare. VG Chartz lista har fel med över 2 miljoner i statistiken.

Men om jag köper WoW, skapar ett konto och spelar lite sedan tröttnar jag på det och ger det till en kompis, då borde väl han också kunna regga ett konto och räknas som en användare utan att antalet sålda spel förändras? Tror inte heller de räknar med begagnat-marknaden eller som någon annan sa online-försäljningen.

Medlem
Skrivet av gamer_:

Men om jag köper WoW, skapar ett konto och spelar lite sedan tröttnar jag på det och ger det till en kompis, då borde väl han också kunna regga ett konto och räknas som en användare utan att antalet sålda spel förändras?...

Nej, endast ett konto per spel/cdkey kan reggas.

Medlem

Ingen har ju köpt spelet. Inte så konstigt att detta liggger etta då varenda asiat äger en Wii. :S

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Tompa:

VG Chartz täcker (såvitt jag vet) inte datorspel, därför saknas WoW. I övrigt innehåller listan fakta, inte tyckande, så "håller inte med" känns lite malplacerat.

Listan har vissa PC spel, och dom spel som finns med stämmer inte statistiken på.

FZ har själva rapporterat flera gånger att WoW har över 11 miljoner användare, och för att få en användare, måste man ha ett betalkonto, och för att få ett konto behöver man köpa spelet. Alltså bör antalet sålda exemplar vara hyfsat lik antalet användare. VG Chartz lista har fel med över 2 miljoner i statistiken.

Jag tror ju dock att wow´s 11 miljoner inte heller är korrekta siffror. Finns det inga siffror på aktiva spelare, konton mm att det sålts i 11 miljoner ex råder det ju ingen större tvekan om...

Åter till topik, skulle nog med tycka att ett spel som fäljer med en konsoll inte riktigt räknas... wii-sports är ju inte ens ett spel för det första utan något slags demonstartion med x antal småspel. SMB är det ju samma sak med, det följde ju åxå med konsollen. Skulle vara intressant att veta vilket lir som sålt mest utan att följa med någon konsoll.

The sims torde ligga bra till...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Ingen har ju köpt spelet. Inte så konstigt att detta liggger etta då varenda asiat äger en Wii. :S

Skrivet av andman:

AFAIK följer inte Wii Sports med konsolen i Japan. Där knep det istället tiondeplatsen bland förra årets mest sålda spel, totalt 3,1 miljoner sålda ex.

Medlem

Nintendo :heart:

Medlem

Enligt min mening är det helt orimligt att hävda att Wii Sports är megapopulärt. Även om det inte är ett bihang till konsollen i Japan så är det ju ändå ett tvångsköp för övriga.

För att kunna påstå att ett spel är populärt så måste det i sig självt ha attraherat åtminstone större delen av kunderna. Nått annat är bara vilseledande siffror.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Enligt min mening är det helt orimligt att hävda att Wii Sports är megapopulärt. Även om det inte är ett bihang till konsollen i Japan så är det ju ändå ett tvångsköp för övriga.

För att kunna påstå att ett spel är populärt så måste det i sig självt ha attraherat åtminstone större delen av kunderna. Nått annat är bara vilseledande siffror.

Såvitt jag vet så spelar typ alla som har en Wii, Wiisports på förfesten! Iaf bowlingen som blivit mer eller mindre ett måste på förfest bland kompisar.

Inaktiv

När nintendogs har sålt mer än super mario world är det nåt som är fel.

Medlem

Det här är definitvt inte sant, VGChartz är ju inte kända för att vara särskilt korrekta.

Slår vad om att dem räknar med att det följer med ett Wii Sports med varje såld Wii, vilket är fel.


signatur

Jaha.

Inaktiv
Skrivet av Soulless:

Fick man inte med super mario bros när man köpte NES?

Jag fick bara Ice Climber

Medlem

Tror inte det stämmer att det bara sålts 4.81 miljoner WoW:TBC heller.

Inaktiv

Men? Är det bara jag som tänker på att skiten följer med varje Wii? Är inte det att fuska? Som att Mario Bros såldes mest till nintendo, inte så konstigt när det följde med nästan varje konsol :S. Kan man ens köpa Wii sports separat?

12
Skriv svar