Zeitgeist the movie

Skrivet av marcius:

håller med dig. Likadant på medeltiden. Den so msatte sig imot kyrkans åsikter och sägelser vardömda till döden och att hamna i helvetet. Snacka om skräckpropaganda.
Det finns så grymt mycket som ligger dolt runt 9/11 händelsen.

True.. tro att mycket handlar om att många ser sig som så smarta, välinformerade och intelligenta att i dagens samhälle att inga brott mot mänskligheten skulle ju kunna hända i dagens samhälle utan att det finns en "terrorist" eller "diktator" bakom det. Tror att filmer som Zeitgeist rör om i mångas egna trygga uppfattning om hur världen fungerar idag och blir lättade att dessa teorier misskrediteras direkt och får stämpeln som "Konspirations teorier".. . för då kan dom ju pusta ut och bara räta sig i ledet och öppna munnen och peka.

Skrivet av marcius:

Om man inte har nått att dölja, varför talar man inte om hela sanningen och lägger alla korten på bordet?, sug på den du swe.-SiOUX-.swe.

.. what to do if the criminals are your own goverment?! ..who do I call?

Skrivet av marcius:

Plus att FOX channel intervjuade ett vittne till 11 september, och direkt efter att tornet rasat sa han att tornena hade rasat till följd av eld och konstruktionsfel. Hur kunnde han veta de? Direkt efter händelsen, när forskare tog sig veckor till och med månader att hitta en anledning till varför tornen rasade.

..BBC rapporterade att WTC7 föll 20min innan det hände i live sändning, folk kräver information ifrån BBC än idag på vilken nyhetskälla som gav dom den uppgiften. BBC svarade att dom inte har något åt konspirations teoretiker och att alla orginal band ifrån BBC sändningar den nionde september försvunnit pga. utav slarv. ..detta är rent fakta och finns att läsa på BBC egna blogg sidor.(ja man kan fråga sig hur ett bolag som BBC "slarvar" något så dyrbart.. har ju ingen relevans egentligen då detta är bandat över hela världen.)

Skrivet av marcius:

Till sist vill jag bara säga att 9/11 komissionens rapport är en minst lika stor konsperations teori som någon annan i och med att dem inte ens nämner hälften av alla händelser och uppgifter ifrån 9/11

..enkel fråga(folket/familjerna): Var spårade ni pengarna för finansieringen utav terror dådet?
[Kommisionen] -vi valde att inte följa upp det då det är utav föga relevans..

even God needs money..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv

samma som bbc banden så va det möngder med övervakningskameror ifrån pentagon attacken, men fbi va snabbt där och plocka ur banden och folk fick inte knysta ett od om va som va på banden, inget band har släppts till allmänheten det enda som har utgivits ör ett par otydliga frames där man inte kna tyda va de va som flög in i pentagon, myndigheterna säger att de va en 767a men alla bevis och vittnen tyder på nått annat, ett mindre flygplan.

hoppas bara på att det blir en förnyad regering i usa efter presidentbytet, äen fast man vet att så länge usa har en fristående centralbank styrd av privata aktörer med ett stort maktintresse så lär ingenting förändras

Inaktiv

grymt bra film! jag såg den för ca 2 veckor sen för första gången och måste säga att den har minst lika mycket klass som Mr Moore´s dokumentärer, men jag har bara en fråga, vart kan man köpa filmen? :S

Inaktiv

Den finns på theoldthread.com


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Herregud... Att folk går på den där skiten.

Medlem

OT:
Finns det inget forum med inbyggt system för trådar med utgånget datum? Efter säg två veckor utan post kunde de flyttas till en arkivdel av forumet till vilken man kunde hänvisa men inte posta i...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

OT:
Finns det inget forum med inbyggt system för trådar med utgånget datum? Efter säg två veckor utan post kunde de flyttas till en arkivdel av forumet till vilken man kunde hänvisa men inte posta i...

Vem skulle då kunna lägga upp den här...


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Greger, someone will find a way.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

OT:
Finns det inget forum med inbyggt system för trådar med utgånget datum? Efter säg två veckor utan post kunde de flyttas till en arkivdel av forumet till vilken man kunde hänvisa men inte posta i...

Jag har för mig att vissa gamla trådar på Flashback som låses sätts in i ett arkiv. Men varför göra det med en tråd som den här som det verkar finnas diskussionsintresse för ?
Låt diskussionen flöda så länge det finns ett intresse, säger jag!

Skrivet av Famest:
Skrivet av CastorFiber:

OT:
Finns det inget forum med inbyggt system för trådar med utgånget datum? Efter säg två veckor utan post kunde de flyttas till en arkivdel av forumet till vilken man kunde hänvisa men inte posta i...

Jag har för mig att vissa gamla trådar på Flashback som låses sätts in i ett arkiv. Men varför göra det med en tråd som den här som det verkar finnas diskussionsintresse för ?
Låt diskussionen flöda så länge det finns ett intresse, säger jag!

Håller med, men det finns ju alltid folk som vill tysta ner och glömma bort saker o ting här i världen..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

det var egentligen männen bakom bush som planerade 11/9. Detta för att dölja att mr president umgås med din mamma.

Medlem

Jag använde mig av wikipedia och insåg att särskilt den första delen av dokumentären innehåller rena lögner och påhitt. Bland annat en av de som påstås vara "born by a virgin" är faktiskt son åt Zeus. Lol. Den första delen är full av rena påhitt. Det är det att han prackar på en en massa information så snabbt att man inte hinner tänka. Om man pausar efter varje påstående och kollar lite på wikipedia så ser man alla raka lögner i videon. Lite tråkigt att en människa kan ljuga rakt upp och ned så där.

Skrivet av Mikaelh:

Jag använde mig av wikipedia och insåg att särskilt den första delen av dokumentären innehåller rena lögner och påhitt. Bland annat en av de som påstås vara "born by a virgin" är faktiskt son åt Zeus. Lol. Den första delen är full av rena påhitt. Det är det att han prackar på en en massa information så snabbt att man inte hinner tänka. Om man pausar efter varje påstående och kollar lite på wikipedia så ser man alla raka lögner i videon. Lite tråkigt att en människa kan ljuga rakt upp och ned så där.

Well, du är ju fri att inte hålla med honom, filmen är ju endå en lång "dåre-propaganda" med påstående som egentligen går emot allt vi "vet" idag. Han är ju helt befängd när han när hans teorier går emot eller är helt annorlunda än det som står i wikipedia eller Bibeln eller i protokollet ifrån 9/11 kommisionen.

Vilken dåre! ...eller? :dead:

9/11 Truth alá Svedala

Coming October 2008: "ZEITGEIST - ADDENDUM" ..trailer:

Ny Italiensk rulle som är bra!
ZERO: An Investigation Into 9/11

En annan ny rulle:
The 9/11 Chronicles: Part One, Truth Rising
"..Willie Nelson, Rosie O'Donnell, Jesse Ventura, George Carli intervjuas i filmen. Vi får se konfrontationer med olika personer ur eliten så som Bill Clinton, David Rockefeller och Arnold Schwarzenegger."


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

kul att jag slapp starta en egen zeitgeist tråd, verkar som folket äntligen tar del av informationen vi faktiskt har till hands på internet.

värt att uppverksammas är att sverige inte är långt ifrån USA, vi är helt enkelt ett mini-usa som ni via FRA kommer kunna spionera på hela europa åt USA. Skulle ej bli förvånad om det snart dyker upp små skaliga terror attentat i sverige för att förstärka FRA lagen. People better be waking up, see you at the barricades.

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av marcius:

Om man inte har nått att dölja, varför talar man inte om hela sanningen och lägger alla korten på bordet?, sug på den du swe.-SiOUX-.swe.

.. what to do if the criminals are your own goverment?! ..who do I call?

you call me, and me and my soldiers will give you the right equipment to fight back. FIGHT THE POWER

Medlem
Skrivet av Ozka:

Skulle ej bli förvånad om det snart dyker upp små skaliga terror attentat i sverige för att förstärka FRA lagen. People better be waking up, see you at the barricades.

Hahaha... Hahaha... Hahaha.

Hahaha... Hahaha.

Good one.

EDIT: Jag skulle precis kolla på filmen och kom på varför jag inte minns riktigt vad den handlade om - det är omöjligt att se vidare efter de första två femminuters solnedgång, rymd, bomb och kanonsalvor... Filmen skulle förmodligen vara 4 minuter lång om man tog bort eko på rösten som talar och allt material som inte har med saken att göra... ok, ni har inte bilderna av de som talar så ok, visa andra bilder men lägg för fan inte in halvtimmaspass med helt onödiga bilder... nej, jag orkade 6 minuter.:down:


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av marcius:

Om man inte har nått att dölja, varför talar man inte om hela sanningen och lägger alla korten på bordet?, sug på den du swe.-SiOUX-.swe.

.. what to do if the criminals are your own goverment?! ..who do I call?

ghost busters?

Skriv svar