Hjälp konfigurera/bygga dator

Medlem
Hjälp konfigurera/bygga dator

Tjenare! Jag behöver värkligen hjälp med att välja delar till en dator som en BUTIK SKA BYGGA IHOP.
Har runt 15000 och vill ha en grym dator (kan inte överklocka). Det gör inget om den kostar lite mer än 15000 och absolut inget om den kostar lite under. Jag tänkte ha den till spel som crysis som jag vill lira på så hög grafik som möjligt. Jag bryr mig inte så jätte mkt om oljud (d e iaf inte d farligaste).

Tack på förhand!

Medlem

Kompletts Gamer I30
http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10158

Citerar komplett:
"Värstingdator med nVidias grafikkort GeForce 8800GTS i kombination med Intels Core 2 Duo E6850-processor på 3Ghz! Ett riktigt prestandamonster som fullkomligt plöjer igenom de mest krävande spelen. Ordentligt med hårddiskutrymme på 500GB."

Notera att de igentligen inte finns något grafikkort på marknaden just nu som presterar jätte bra i directX 10 spel då dessa spel knappt hunnit ut på marknaden än.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

har tittat på den där ^^...ska man kanske satsa på den då?

Medlem

Nu är det ju iof så att 8800GT nyss släppts, grafikkortet kostar ungefär lika mycket som 8800GTS 320MB och då runt tusen spänn mindre än 8800GTS 640MB.
Men klår båda rätt ordentligt prestandamässigt, och är nästan lika vass som 8800GTX. Jag skulle defenitivt säga att 320 och 640MBarna är ut ur leken...


signatur

/ Shuburn

Medlem
Medlem

Det ryktas om att Geforce 9*** serien kommer i November, även ATI's RV670 kärna kommer släppas i November om jag inte missminner mig.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Men jag har problem med Kompletts Gamer i30. Först och främst så kan man ju inte välja dit 64-bits operativsystem och för det andra kan man ju inte välja att köra ett 8800 GT grafikkort (som jag har sett är otroligt prisvärt). När jag tittade på datorbutiken så kunde man välja 64-bitars Vista men det kostade inge extra xS! Är inte 64 bättre än 32? Varför kostar det då inte mer?

Medlem

Jag vet inte varför det inte kostar mer, men en av fördelarna är ju att du kan ha mer minne i ett 64-bitars operativsystem, medans man är begränsad till 3GB i ett 32-bitars.


signatur

/ Shuburn

Medlem

^^ men varför kan man inte fixa 64-bit på komplett xS?

Medlem

Det har jag ingen koll på, men ring och fråga... vore ju konstigt om de inte hade... annars kan du kolla här efter billigaste stället att köpa Vista på, klicka på nån av de olika operativen. Du kan även se vad olika Vista stöder i totala minnesmängd...


signatur

/ Shuburn

Medlem

1. 64 bitars är inget att ha nu, mkt program och spel som INTE funkar med den versionen ännu.
2. 8800GT ska du ha, alt. 8800GTX
3. Kör på i30 och lägg till ett 8800GTX. It's worth it. Believe me.


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Medlem
Medlem
Skrivet av farbrorjoakim:

1. 64 bitars är inget att ha nu, mkt program och spel som INTE funkar med den versionen ännu.
2. 8800GT ska du ha, alt. 8800GTX
3. Kör på i30 och lägg till ett 8800GTX. It's worth it. Believe me.

Inte haft problem med 64bitars alls, förutom att hotfixen för IPX-protocol inte fungerade.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

men moderkortet man får med (MSI P35 NEO-F, P35, Socket-775, DDR2, 1333FSB, ATX, GbLAN, PCI-Ex16) i I30 paketet har inte SLI va? Är inte det typ rätt bra att ha för framtiden?

Medlem
Skrivet av Kresko:

men moderkortet man får med (MSI P35 NEO-F, P35, Socket-775, DDR2, 1333FSB, ATX, GbLAN, PCI-Ex16) i I30 paketet har inte SLI va? Är inte det typ rätt bra att ha för framtiden?

Inte så klockninsvänligt heller om jag inte misstar mig...


signatur

/ Shuburn

Inaktiv
Skrivet av Kresko:

men moderkortet man får med (MSI P35 NEO-F, P35, Socket-775, DDR2, 1333FSB, ATX, GbLAN, PCI-Ex16) i I30 paketet har inte SLI va? Är inte det typ rätt bra att ha för framtiden?

SLI är oftast inte något för folk som respekterar pengar hehe.
För att motivera SLI är det två monsterkort och hög upplösning som gäller.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

http://www.hothardware.com/articles/GeForce_8800_GTX_and_GTS_...

Test på 8800***-korten i SLI, kan vara lite intressant att läsa.

EDIT: Även denna med 8800GTS 320Mb

http://www.tweaktown.com/articles/1057/5/page_5_benchmarks_3d...


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jag kommer aldrig någonsin köra SLI. Så grafikkåt är jag inte. Och överklockning behövs inte. Ett stycke E6850 räcker gott och väl och när den inte gör det byter man bara ut den till en bra quad. (Om typ 1,5 - 2 år).


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Medlem

^^ jag tror jag ska göra likadant!

Medlem

Enligt en artikel på SweClockers.com, ger 64-bitars-operativ noll prestandavinst, i Crysis!


signatur

/ Shuburn

Medlem

^^ men det är ju inte bara till crysis...den ska ju användas i framtiden också xD...crysis värkar därimot vara d kraftigaste spelet och det värkar också intressant för mig!

Inaktiv

fasen va komplett är dyrt..

Satte ihop ett vassare system i helgen som kostade 12k (dock utan OS!)

Edit:

räknade ihop kostnaden för grejjerna i deras Gamer i30 eller vafan de hette, och inklusive OS blev den totala kostnaden 11000:- och de tar 15000:- för detta paket?

Har jag missat nån VITAL komponent eller tar de 4000:- för att bygga ihop skiten? lol

Medlem

Dah. Du fattar la att det kostar 4000kr att montera en dator.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

nj
Medlem
Skrivet av baggen:

fasen va komplett är dyrt..

Satte ihop ett vassare system i helgen som kostade 12k (dock utan OS!)

Edit:

räknade ihop kostnaden för grejjerna i deras Gamer i30 eller vafan de hette, och inklusive OS blev den totala kostnaden 11000:- och de tar 15000:- för detta paket?

Har jag missat nån VITAL komponent eller tar de 4000:- för att bygga ihop skiten? lol

Skrivet av Komplett.se:

Service Garanti 3 år - Skicka in PC skickas av kund till Komplett.se
Support Support 3 år Komplett.se, Kompletts egna telefon/mail support

Montering och test av dator samt garanti/support brukar dra upp priset.
Har för mig det brukar kunna kosta runt tusenlappen att låta en datorbutik montera och testa en dator så det fungerar.

Att de dessutom bakar in tre års garanti på hela datorn (javisst, man brukar ha iaf ett års garanti på komponenter, upp till 3/5 år på enstaka komponenter som har bättre fabriksgaranti, men skadar man själv hårdvaran när man bygger ihop datorn så är det bara köpa nytt) samt support är ju då även en merkostnad.

Inaktiv

Jo det är väl så, men det känns som snudd på lurendrejeri.
Tror inte många skulle välja att betala 4000:- för 2 år extra garanti och 3 år support ifall det kom som ett frivilligt tillval vid köp av en dator.
Personligen hade jag skrattat åt dem och gett dem fingret.

Medlem

Du har en poäng! Tyvärr kan jag inte bygga datorer x/ och garanti kan va bra....av någon anledning har min dator som jag har nu pajat 4 gånger och mitt xbox 360 (som jag har haft i 11 månader) har pajat 2 gånger! Så garanti är bra för min del för jag är ej gjord av pengar! xD

Medlem

Nu är jag tillbax!... Jag skickade in min dator (den jag har nu) på reparation och när den kom tillbaka så hade den ett nytt grafikkort.
Från geforce 6800 gpu till ett 8800 gts (helt gratis för d va på garantin)...och då blev man ju såklart glad xD. Men nu är det ju så att jag har ett bra mkt bättre graffekort men jag har ju fortfarande samma gammla processor och samma ram minne (3,4 i processor och 1024 i ram) och jag behöver ju fortfarande en ny dator. Jag började titta på http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10274 och så kom jag på att jag kunde fixa ett mkt billigare grafikkort till den datorn (konfigurera) och sen när man får hem den byta med den gammla jag har nu (jag tänkte fortfarande använda den till visa grejer)! Det grafikkortet jag tänkte välja var Asus GeForce 8600GT 256MB GDDR3 Silent, PCI-Express, Tv-Out/2xDVI-I/HDTV/HDCP som jag antar skulle passa i mitt moderkort med tanke på att både 6800an och 8800 gör d!
Sedan tänkte jag också fixa bättre processor och mer ram men sedan är ju den bra. Det jag behöver hjälp med är att veta om grafikkortet skulle passa i min dator och om datorn (som jag tänkte köpa) i huvudtaget är något bra att ha!....tack på förhand!

EDIT: Ledsen för dubbelposten!

Medlem

Grafik kortet passar.
Paketet ser ok ut, skulle nog tagit en Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz istl

Medlem

d va d jag tänkte xD ^^

EDIT: Btw är det lätt att sätta in ett grafikkort?..Jag har aldrig fixat något i datan men jag vet var typ grejerna ska vara! Men är det så vem som helst klarar d?

1
Skriv svar