Mellandagsrea hos Steam

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Mack:

wow, vilken mellandags rea.. fortfarande billigare att gå ner till butiker som INTE har mellandags rea och köpa skiten..

Säg till när ni hittar alla Id-spel för 350 spänn eller Bioshock för en femtilapp... En del spel är fortfarande rätt dyra, många andra ruggigt billiga.

Alla förutom dom som kom dom senaste typ 3 åren menar du? Q4 är inte med på listan. Många av spelen går knappt köpa för att dom är så gamla.

Bioshock är det dock en mysig prislapp på

lwf
Medlem
Skrivet av reeseth:

Tänkte köpa bioshock för ~55kr och Clear Sky för ~160, men vafan det är ju --->>DRM<--- på båda två... köpte portal istället och något annat billigt. Numera medlem i gruppen "nodrm" på steam... come join us

BioShock har inte DRM längre på Steam.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Opposing force för 1 euro! Det är ett måste, bästa expansionen ever! ^_^

Inhandlade Blue Shift (inte världens bästa expansion en en euro var det ju lätt värt) och Opposing force. Ruskigt väl investerade pengar!

Sen till de som klagar på att Left 4 Dead fortfarande är dyrt så förstår jag inte riktigt hur ni tänker. Knappt 34 euro räknat på att en euro är tio kronor (vilket är väldigt högt räknat, tror den ligger närmare nio egentligen) gör att spelet hamnar på 340kr på Steam. Kollar man på Prisjakt/Pricerunner så är spelet som billigast 389kr så jag tror nog man får leta riktigt noga för att hitta spelet billigare just nu.

Kan för övrigt väldigt varmt rekommendera World of Goo, riktigt välgjort och beroendeframkallande spel!

/ LordDaimos

Medlem

Hur vet jag exakt hur mkt pengar de drar i sek ? ska jag bara skriva in t.ex 44.99 euro i forex för att se hur mkt de blir I sek ?.


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av WildThing:

Opposing force för 1 euro! Det är ett måste, bästa expansionen ever! ^_^

Inhandlade Blue Shift (inte världens bästa expansion en en euro var det ju lätt värt) och Opposing force. Ruskigt väl investerade pengar!

Sen till de som klagar på att Left 4 Dead fortfarande är dyrt så förstår jag inte riktigt hur ni tänker. Knappt 34 euro räknat på att en euro är tio kronor (vilket är väldigt högt räknat, tror den ligger närmare nio egentligen) gör att spelet hamnar på 340kr på Steam. Kollar man på Prisjakt/Pricerunner så är spelet som billigast 389kr så jag tror nog man får leta riktigt noga för att hitta spelet billigare just nu.

Kan för övrigt väldigt varmt rekommendera World of Goo, riktigt välgjort och beroendeframkallande spel!

/ LordDaimos

Nja, 1 Euro är nästan exakt 11 kronor när jag skriver detta så 34 euro är ungefär 375 kronor. Men det är fortfarande billigare än 389


signatur

Korvspad.

soi
Medlem

Passade själv på att köpa Bioshock.

Medlem

Red Orchestra köpte jag för 34kr tror jag - det var värt några timmars underhållning.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Köpte Portal, Ultimate Doom och Doom 2

Medlem

Blev L4D tillslut, värt varje krona.

Medlem

Skäms på dom som inte passar på och köper Beyoond Good & Evil för 3,74 euro!

67,49 euro för Valve Complete pack måste väll också anses som ett rätt schysst pris med?

Medlem

För min del blev det både World of Goo och Bioshock

Medlem
Skrivet av lwf:
Skrivet av reeseth:

Tänkte köpa bioshock för ~55kr och Clear Sky för ~160, men vafan det är ju --->>DRM<--- på båda två... köpte portal istället och något annat billigt. Numera medlem i gruppen "nodrm" på steam... come join us

BioShock har inte DRM längre på Steam.

Sant. Om spelen har DRM ska det listas under specifikationerna. Ex.

Title: Far Cry® 2
Genre: Action
Developer: Ubisoft Montreal
Publisher: Ubisoft
Release Date: Oct 22, 2008
Languages: English, French, Italian, German, Spanish
3rd-party DRM: SecuROM?
5 machine activation limit

Bara att jämföra Far Cry 2:s specifikationer med Bioshocks.
Enligt Steam support ska det listas under specifikationerna. T.ex. har ju retailversionen av Fallout 3 SecuROM, och då blev man ju lite orolig att Steamversionen skulle ha det med. Så jag kontaktade supporten och fick svar att deras version inte har SecuROM då det inte listas under spelets specifikationer.

Case closed.

Inaktiv

Valve har bestämt sig att 1 euro är lika mycket värd som 1 dollar vilket tyvärr inte stämmer överrens med verkligheten. Att personer i Europa får betala uppemot 40% mer än personer i övriga världen är fortfarande ganska löjligt gjort av Valve med tanke på att det är en online-affär.

Inga köp tills Valve slutar jävlas med sina europeiska kunder :down:.

Medlem
Skrivet av dosman:

Valve har bestämt sig att 1 euro är lika mycket värd som 1 dollar

Dock så ingår momsen nu i priset. Innan fick man lägga på 25%. Men ja, fortfarande sämre priser än innan.

Tips på valutakonvertering, skriv in "x euro to sek" i google så konverterar google åt er.

Avstängd

Jo, men fortfarande så är ju momsen inräknad. I praktiken blir det alltså cirka 13-14 % överpris. Det är ju klart att det är för mycket ändå, men inte lika farligt som 40 %.

Medlem

Om man jämför idag på lite olika titlar så verkar inte "dollar=euro" vara korrekt det heller. De prissätter nog lite som de vill verkar det som.

T.ex. Mass Effect på U.S. kostar 26,99 dollar medans det kostar 40.49 euro på E.U.
Men det gäller som med allt annat, man får spana runt efter klipp och så länge folk handlar hos dem så ser de nog inte så stor anledning till att sänka priserna.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Det kallas finanskrisen

Kanske ska inhandla ett stycke Left4Dead på Realisation....hm


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jag slog till på ett Valve Complete Pack precis.

http://store.steampowered.com/sub/1134

Medlem

Allting kostar hälften så mycket om man betalar i pund.

Eidos pack:

89,99? = 1014 SEK
£47,69 = 558 SEK

THQ collector pack

£39,74 = 465 SEK
74,99? = 844 SEK

Känns som om man ska betala i pund istället.

Medlem
Skrivet av lasershock:

Allting kostar hälften så mycket om man betalar i pund.

Eidos pack:

89,99? = 1014 SEK
£47,69 = 558 SEK

THQ collector pack

£39,74 = 465 SEK
74,99? = 844 SEK

Känns som om man ska betala i pund istället.

Var ändrar man så man kan betala i pund istället för euro?

lwf
Medlem
Skrivet av zZGurraZz:
Skrivet av lasershock:

Allting kostar hälften så mycket om man betalar i pund.

Eidos pack:

89,99? = 1014 SEK
£47,69 = 558 SEK

THQ collector pack

£39,74 = 465 SEK
74,99? = 844 SEK

Känns som om man ska betala i pund istället.

Var ändrar man så man kan betala i pund istället för euro?

Det går inte och om man försöker ta sig runt det så kommer Valve att stänga av ditt konto och sno alla dina spel, allt för att göra det lättare för oss européer. Du måste ha en kompis i det landet som kan köpa och ge spelen till dig med gift-funktionen.

Medlem
Skrivet av lwf:
Skrivet av zZGurraZz:
Skrivet av lasershock:

Allting kostar hälften så mycket om man betalar i pund.

Eidos pack:

89,99? = 1014 SEK
£47,69 = 558 SEK

THQ collector pack

£39,74 = 465 SEK
74,99? = 844 SEK

Känns som om man ska betala i pund istället.

Var ändrar man så man kan betala i pund istället för euro?

Det går inte och om man försöker ta sig runt det så kommer Valve att stänga av ditt konto och sno alla dina spel, allt för att göra det lättare för oss européer. Du måste ha en kompis i det landet som kan köpa och ge spelen till dig med gift-funktionen.

Precis.

Medlem
Skrivet av lasershock:
Skrivet av lwf:
Skrivet av zZGurraZz:
Skrivet av lasershock:

Allting kostar hälften så mycket om man betalar i pund.

Eidos pack:

89,99? = 1014 SEK
£47,69 = 558 SEK

THQ collector pack

£39,74 = 465 SEK
74,99? = 844 SEK

Känns som om man ska betala i pund istället.

Var ändrar man så man kan betala i pund istället för euro?

Det går inte och om man försöker ta sig runt det så kommer Valve att stänga av ditt konto och sno alla dina spel, allt för att göra det lättare för oss européer. Du måste ha en kompis i det landet som kan köpa och ge spelen till dig med gift-funktionen.

Precis.

Okej! Tack för förklaringen.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Mack:

wow, vilken mellandags rea.. fortfarande billigare att gå ner till butiker som INTE har mellandags rea och köpa skiten..

Säg till när ni hittar alla Id-spel för 350 spänn eller Bioshock för en femtilapp... En del spel är fortfarande rätt dyra, många andra ruggigt billiga.

Jo visst finns det några få undantag. Men de FLESTA spelen på STEAM är mycket dyrare än i spelaffärerna.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Red Orchestra köpte jag för 34kr tror jag - det var värt några timmars underhållning.

€7.49 = 84,39 SEK

Jag undrar dock om det är värt de ~85 kr?
Hur (skoj?) är Red Orchestra jämf. med Forgotten Hope 2 t.ex?


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Köpte precis Id super pack, Uplink/Darwinia, Bioshock och Race 07 för 386 kronor. Helt klart värt det.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Mack:

wow, vilken mellandags rea.. fortfarande billigare att gå ner till butiker som INTE har mellandags rea och köpa skiten..

Säg till när ni hittar alla Id-spel för 350 spänn eller Bioshock för en femtilapp... En del spel är fortfarande rätt dyra, många andra ruggigt billiga.

Jo visst finns det några få undantag. Men de FLESTA spelen på STEAM är mycket dyrare än i spelaffärerna.

Att priserna ska vara så otroligt dyra kan jag inte förstå mig på. Det lär väl ändå vara billigare för företagen att sälja spelen direkt på internet. Än att bränna tusentals skivor, tillverka kartonger, instruktionsböcker och därefter frakt.

Ett rimligt pris för ny släppta spel enligt mig vore 400 - 450:- i butik och 300 - 350:- via program som Steam.

Det verkar ju fungera fint för Paradox Interactive så varför inte för Steam?

Medlem
Skrivet av Mack:

Att priserna ska vara så otroligt dyra kan jag inte förstå mig på. Det lär väl ändå vara billigare för företagen att sälja spelen direkt på internet. Än att bränna tusentals skivor, tillverka kartonger, instruktionsböcker och därefter frakt.

Ett rimligt pris för ny släppta spel enligt mig vore 400 - 450:- i butik och 300 - 350:- via program som Steam.

Det verkar ju fungera fint för Paradox Interactive så varför inte för Steam?

Jovisst, borde det vara billigare att köpa det via nätet än i butik. Men sedan får man också tänka på att utveckla och att hålla igång Steam kostar ju också pengar (servrar, diskutrymme, bandbredd, personal, lokaler, etc), och vi betalar ju faktiskt inte en krona för att använda Steam. Därför är det inte mer än rätt att de gör ett litet påslag på spelets pris för att täcka denna kostnad.

Men fortfarande, så bör priserna inte skilja sig så fruktansvärt mycket från land till land - samt att det i mitt tycke alltid ska vara billigare än i butik.


signatur
Medlem

Men va fan, jag köpte precis Bioshock från spelbutiken.se och fick det i brevlådan idag, nu ser jag att bioshock har sänkts från 20 euro till 5. Jag kanske ska köpa nåt annat nu när jag håller på.

123
Skriv svar