Årets spel 2008 - plats 6-4

Medlem

Mass Effect till PC borde lätt som fan knipa 2:a platsen efter GTA IV, eller rentav bli årets bästa spel. Så bra är det

Medlem

YES, perfekt placering för L4D. Har fan aldrig haft så kul i ett co-op spel! När SDK'n släpps kommer det komma massa mods och extrabanor, kommer bli megaröj!

Medlem

Haha, passande att ha L4D på fjärde plats ^^

Medlem

Left 4 dead borde ha hamnat på 44:e plats istället så bra var det inte.
om man inte är en Counterstrike fantast.


signatur

//Obs mina åsikter
Vengeance

Medlem

Left 4 Dead passar bra med en 4 som placcering.

Medlem

Framförallt är inte FABLE II så bra...

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Men LittleBigPlanet kan knappast komma 1:a?

Det är ju ett barnspel ju...... Inget spel för oss som gillar stabila solospelar lir med bra story och gameplay.

Och nej jag tänker inte ge spelet en chans. Då det verkar väldigt tråkigt enligt mig. Jag är en hardcore solospelare. Gillar knappt multiplayer delen av spel alls. Man får inte ut någonting i form av en story där eller?

tråkigt att vissa inte kan tåla att köra barnspel. Förresten så är det inte bara barnspel, ett spel för alla åldrar.

Medlem

Förstår verkligen inte charmen med L4D. Jag menar att lira Zombie panic är ju en miljon gånger mer zombie survival och har betydligt bättre spelvärde sen att det är en gratis mod gör ju inte saken värre. Kan nån förklara vad som är så bra med L4D? Körde demot men var något fruktansvärt besviken...

Medlem

tycker FZ skall slänga upp hela 50 listan sedan i någon slags poll där vi läsare kan rösta på kanske max 5 spel och se hur listan skulle blett då


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Skojar du Cane? Zombie Panic är ju B:igt med stort B. Orkar inte spela en omgång som zombie, helt sjukt trist när man går i 1m/h.


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem

Personligen skulle jag villa ha med Dead Space (som konsolspel då eftersom kameran skall vara uppfuckad på PC) bland de tre som är kvar.

Jag kunde verkligen inte slita mig från det när jag började. Det var många år sedan ett spel fängslade mig så mycket att jag sträckspelat över 10 timmar utan vare sig mat eller vatten

Medlem

noh, jag som hade hoppats på att mgs4 skulle hamna iaf bland dom tre bästa, det är det bästa spelet jag har spelat på länge! Hoppas i vilket fall att GTA inte hamnar 1a, det är ett bra spel men som sagt är det jäkulst överhypat.
MGS <3

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

tycker FZ skall slänga upp hela 50 listan sedan i någon slags poll där vi läsare kan rösta på kanske max 5 spel och se hur listan skulle blett då

Håller med, gärna en poll där man kan sätta 1 - 10 poäng på sina favoriter, skulle vara kul att se.

Medlem
Skrivet av Sc00pii:

Skojar du Cane? Zombie Panic är ju B:igt med stort B. Orkar inte spela en omgång som zombie, helt sjukt trist när man går i 1m/h.

Är det B:igt bara för zombies rör sig i zombie hastighet? Tycker det är mer B:igt med ett zombie spel där man har pistoler med oändligt med ammunition samt extrema mängder ammunition till de andra vapnen och på det är man också i princip odödlig på lättare svårighetsgrader.

Medlem

Nä både metal gear och l4d förtjänar en top 3 plats, little big planet är ganska självklart att det blir en etta.. och sunk rock bank garanterat nummer två.

Inaktiv

Fallout 3 skulle ju varit etta och haft platsen som årets bästa spel reserverad fram tills fallout 4.

Medlem

FZ crew sittet säkert och skrattar nu pga att vissa sejer GTA 4 och andra LBP som #1, medans dom har rätta svaret


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Mahone:

Så här kommer nog top3 se ut.

3. Rock Band 2
2. GTA IV
1. LittleBigPlanet

Tråkigt med rockband så högt men det stämmer antagligen..


signatur

i7 930 | GTX460 SLI | Evga x58 Mini | Corsair Dominator 1600mz 6GB | SSD X25-M G2 80GB | WD 1TB x3 | Antec P180 Mini | NH-U12P || Asus UL30JT

Medlem

Left 4 Dead är en Half-Life 2-mod... mer eller mindre. Oavsett vad folk säger. ;P

GTA 4 förtjänar en 1:a-plats utan tvekan. Oavsett PC/XBOX 360/PS3.

Medlem

Det har varit BRA många fler år med Snake än tio FZ.

Medlem

Håller med Exxon på att L4d är en mod, nja. Jag spelar aldrig multi utan singel. Det var det mest meningslösa Singelplayer spel jag sett. Är det meningen nu för tiden (verkar vara så enligt pc gamer och FZ) att ALLA ska spela tillsammans? Jag vill spela själv, och gör det förbannat bra. Nu finns ett nytt ord för dessa nördar på PCG och FZ....Co-op. Jag spelade alla serier a half-life och blev lurad av PCG, Det var ju dom som hade gjort spelet (Valve), Jag trodde det var ett "Halflife" spel. Jag läser deras recensioner för väl. Jag är besviken, inte på Valve utan på PCG och FZ.
På PCG läser man numera att ett spel utan (co-op) är inte helt ok. Fan, vad låter bitter. Hoppas NÅGON håller med mig. JAG SPELAR ALLTID SINGELPLAYER

Medlem

mgs förtjänar egentligen bland dom tre bästa! Det gör inte gta4.

Inaktiv

nejnejnej... fable 2 är bra.. men de är fan inget mästerverk, förtjänar inte att vara bland top 20. fable är lamt och inget annat än en uppdaterad version av ettan... åt helvete med hund jäveln och alla stela jävla karaktärer.. ingen känsla.

Medlem

Fable 2 är bra men inget mästerverk så mycket att klaga på typ 0 utmaning och simpelt gameplay.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Det har varit BRA många fler år med Snake än tio FZ.

Men inte Metal gear SOLID.
LBP förtjänar lätt topp 3 placering, men Guitar Hero? Jag hoppas verkligen inte det, har kunnat spela spel med exakt samma koncept i åratal, fast utan små fjantiga plastgitarrer.

Medlem

metal gear solid 4 är årets spel enligt flera spelsajter...
dead space och gears of war 2 skulle också kommit högre.

braid på en första plats antar jag! rättvist.

Medlem
Skrivet av TheTemplar:

Hmmm LBP och GTA4 verkar ju kunna platsa på toppen... men vad annat är kvar... Braid?

Woho

Medlem

både sjätte femte fjärde platserna var bra (läskigt)


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

braid förtjänar en plats på listan men inte en tredje plats


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

123
Skriv svar