Vad beställer ni på MacDonalds?

Avstängd
Skrivet av ostmjuk hamster:

Värdelös service och långa väntetider.

Beror helt på vilken McDonalds du går till. Här uppe är det då bra, och på alla jag gått till annars också för den delen.
McDonalds själva påstår att deras mat är nyttig och vem har inte sett deras reklam på sistone om tallriksmodellen? McDonalds är inte nyttigt. Jag äter hamburgare väldigt sällan. Annars kan det ju gå som för Morgan Spurlock i Super Size Me.

Medlem

Äter aldrig på McDonalds. Brukar däremot bli Max och brukar då ta plusmeny beroende på hur hungrig jag är, så jag säger väl 50/50 i så fall.

Inaktiv

max kör dom med grillade hamburgare typ burgerking ?

Medlem

Vanligtvis Bic Mac med pommes och mjölk. Är jag riktigt hungrig blir det förmodligen Big Tasty, återigen med pommes och mjölk. Vid speciella tillfällen blir det även en vitlöksdip.

Vill man ha en riktigt kompakt burgare drypandes flott så ta QP Cheese med extra ost och kött. Mums. Vikten allena av den klossen får magen att börja svälla.

signatur
Medlem

På McDonalds är hungern den bästa kryddan, och även den enda :\

signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem
Skrivet av EliasN:

Värdelös service och långa väntetider.

Beror helt på vilken McDonalds du går till. Här uppe är det då bra, och på alla jag gått till annars också för den delen.
McDonalds själva påstår att deras mat är nyttig och vem har inte sett deras reklam på sistone om tallriksmodellen? McDonalds är inte nyttigt. Jag äter hamburgare väldigt sällan. Annars kan det ju gå som för Morgan Spurlock i Super Size Me.

Vänta du bara. Korruptionen lär nå ditt McDonalds också skall du se.
j/k
Jo men du har rätt. Det varierar säkert men i min stad tycker jag i.a.f att det är värdelöst.

Ser inte på Tv så den reklamen har jag missat men dokumentären har man sett och även den med Paulo Roberto... De blev runda, fluffiga och deprimerade om jag minns rätt. Så McD är helt klart ett sunt val för den som vill dö i förtid.

Medlem

QP meny, med mellan pommes och cola + en cheeseburgare, min standard beställning.

signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

max kör dom med grillade hamburgare typ burgerking ?

Dom steker burgarn och gör iordning den efter du beställt.
Sen att dom också bara har svensk kött gör inte saken sämre :):)

Inaktiv
Skrivet av IronHide:

På McDonalds är hungern den bästa kryddan, och även den enda :\

Så sant så. De få gångerna jag äter på m-c donalds är när jag har bråttom. Då blir det två cheeseburgare med en mellan chockladshake.

Inaktiv
Medlem

Jag äter inte på McDonalds, under några omständigheter

signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Ser inte på Tv så den reklamen har jag missat men dokumentären har man sett och även den med Paulo Roberto... De blev runda, fluffiga och deprimerade om jag minns rätt. Så McD är helt klart ett sunt val för den som vill dö i förtid.

Det gäller då inte enbart McD. Vill se den som håller sig smärt och i välmående på en ren pizzadiet, eller vilken annan snabbmatsdiet som helst.

signatur
Medlem

Brukar bli en Big Tasty plusmeny när jag är där och en kaffe.

signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Brukar alltid må riktigt dåligt efter jag ätit på mcdonalds (över hela sverige) så nej, det säger sig självt att jag inte äter där ^^

signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Krapula:

Det gäller då inte enbart McD. Vill se den som håller sig smärt och i välmående på en ren pizzadiet, eller vilken annan snabbmatsdiet som helst.

Dagens mat är nästan som ett minfält utan varningar. Närligslära & hälsa borde man fokusera mer på i skolorna så man så tidigt som möjligt får veta vad det är man skall undvika.
Läs t.ex. här om ungdomar som fått frätskador på tänderna av läsk. Sådan informationen måste nå ut till unga så att de verkligen förstår allvaret.
http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=52...

Jag driker bara vatten nu för mjölk, som också rekommenderas, (och andra produkter som ost, margarin, chocklad) verkar vara den främsta anledningen till mina eksem.
(Synd på alla pengar man lagt ut helt i onödan på kortisonerna...)

Man blir ledsen

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:
Skrivet av MFC:

Max is the shit

har aldrig haft tillfälle att äta på nåt Max ställe.

för vad jag vet så finns inget ställe i göteborg eller närliggande områden.

men vad jag hört så är faktiskt Max the shit.

får hoppas man får tillfälle att prova käket på Max nån gång.

Vi finns i Partille som närmsta stället till Göteborg för tillfället om jag minns rätt. En bit att åka dock men kan vara värt ett besök om du är förbi. Dock skiljer kvalitet och service ganska ordentligt mellan olika resturanger.

För att svara på den andra så steker vi köttet, dvs grillar inte, och din burgare görs efter beställning. Vi varmhåller inte en burgare i 10 min som på donken. Får de en dålig burgare så klaga dessutom. Vet många som bara låter det vara men det är inte värt det för om du klagar så kommer du garanterat få en helt ny och fräsh burgare. Dessutom kan du specialbeställa burgaren utan problem utan att det tar nån extra tid (undantag för laktos och gluten).

Föredrar Max då det är en helt annan typ av resturang i mina ögon när det gäller personal.

För er som undrar så finns jag på Max i Visby sen 1 år tillbaka.

signatur
Inaktiv

BigMac eller 3-5 osthamburgare
coca-cola med om jag inte smugglar in lite öl att dricka

Medlem

Dagens mat är nästan som ett minfält utan varningar. Närligslära & hälsa borde man fokusera mer på i skolorna så man så tidigt som möjligt får veta vad det är man skall undvika.
Läs t.ex. här om ungdomar som fått frätskador på tänderna av läsk. Sådan informationen måste nå ut till unga så att de verkligen förstår allvaret.
http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=52...

Undvika låter så allvarligt. Absolut behöver ynglingarna mer information/kunskap om vad som är direkt farligt att överkonsumera men man behöver för den delen inte sätta griller i huvudet på dem. Samtidigt är det förmodligen försent när informationen når barnen. Den behöver nå föräldrarna så att de inte sätter sina barn i den situationen. Alltför ofta när barnen är överviktiga är även föräldrarna rejält överviktiga så det är inte svårt att gissa varifrån barnen får sin kroppsbild och matvanor.

Sen är ju snabbmat så fruktansvärt gott att det inte går att avstå.

Apropå frätskador på tänderna så får man någon form av skada på tänderna (vet inte vilken) om man överkonsumerar sallad. Detta enligt en bantande bekants tandläkare som påpekade det för honom.

signatur
Inaktiv

Vääldigt sällan äter jag på donken, men om det blir så blir det big tasty plus meny, cola. Annars äter ja jämnt på Max, precis fått den till min hemstad:)

signatur

Sony, you went wrong with your ps3

Medlem
Skrivet av Krapula:

Apropå frätskador på tänderna så får man någon form av skada på tänderna (vet inte vilken) om man överkonsumerar sallad. Detta enligt en bantande bekants tandläkare som påpekade det för honom.

Då pratar vi väl om extrema mängder sallad? Går nog åt mindre läsk än sallad för att skada tänderna märkvärt.

signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Äter sällan på McDonalds nu för tiden eftersom jag tycker det blivit alldeles för dyrt. De gånger jag gör det är det QP-meny med Cola plus en vanlig cheesburgare som gäller.

Medlem

Utan att veta några detaljer så gissar jag på att han gick på en salladsdiet men det lät som att tandläkaren relativt tidigt kunde se det på hans tänder.

Och självklart går det åt mindre läsk för att orsaka skada.

signatur
Inaktiv

Nej, blah. McDonald's är verkligen inte gott längre. Finns det inget annat ställe i närheten och man blir tvungen att gå på Donkan blir det en Big Tasty med plusmeny och en cola.

Den bästa av de "stora" hamburgerkedjorna är självklart Max. Ett Frisco-mål med en plusmeny, Max originaldipp och en Fanta Pineapple.

Absolut bäst är dock ett vanligt gatukök. De hamburgarna man får där smakar mat och man står sig i alla fall ett litet tag på dom, vilket man absolut gör inte gör om man beställer på Donkan.

MFC
Medlem

Max är dom ända som lyckats utkonkurera McDonalds.. iaf vad jag fått mig berättat. Det hände någonstans i Norrland. Om någon kan bekräfta så är det ju grymt, annars är det ändå en rolig myt oavsett!

signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Ozky:

BigMac eller 3-5 osthamburgare
coca-cola med om jag inte smugglar in lite öl att dricka

Du är coolast i stan eller hur?

Big mac eller nuggets. Köper aldrig menyer för jag hatar deras pommes smakar fan kokt anus.

signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Om jag måste gå på McD så blire en McFeast fullkorn och en Ramlösa, har intalat mig själv att det är nyttigt

signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Iofs är allt farligt att äta idag. Hums.

Medlem

BigMac med + meny, en extra cheese burger, cheddar cheese dip och en cola utan is brukar det bli :>

Medlem

friscomål och en extra hambu... jaha... pratar vi om mcdonalds? nja det blir väl några chicken burgers på väg hem från krogen ibland, men annars är det sällan...

signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Hos mAx byter jag alltid pommes mot en sallad för deras pommes är räliga. Iaf här och runt om i Helsingborg.

Skrivet av dosman:

In-N-Out, du kan beställa x antal skivor med kött/ost

Jag tror jag fick åderbråck bara av att titta på bilden.

Skriv svar