Kane & Lynch 2: Dog Days

KoP
Medlem

Hmm.. har avvaktat angående ett köp av Kane & Lynch: Dog days. Men nu blev man ju lite sugen efter recensionen.
5 timmar är helt ok om det är fullt ös genom hela spelet.

Inaktiv

Fattar inte varför de har skrivit på spelbutiker på nätet att spelet är ocensurerat. Det blir ju pixlar över huvudena på dem när man skjuter dem.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Jag gillade ettan, speciellt banken.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Stör mig på att det står på games hemsida "Rått, äkta och ocensurerat" Det är ju inte ocensurerat... o.0
Tycker det är konstigt att det är censurerat då det inte är något som man inte tidigare sätt i t.ex gta


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Citat:

There is only one thing that Kane & Lynch 2: Dog Days succeeds at. It makes Kane & Lynch: Dead Men look really, really good. - Detructoid

Hahaha, den va hård, men å andra sidan va ettan en av de sämsta spelen i historien så lär nog avstå denna.

Medlem

Testat och konstaterat att de är en riktig smörja till spel...


signatur

Sim-Racing

Inaktiv

Kan man ta bort censuren i spelet? Såg nån scen ifrån första uppdraget då man håller gisslan och när man ska skjuta skallen av honom så censureras rubbet... Okej, jag fattar att det finns barn men kom igen? Censurerar man ett våldsamt actionspel så kan man lika gärna lägga ner projektet imo.

Medlem

Hur stänger man av så att kameran inte gungar? Blir helt jävla snurrig!

Medlem

Hur stänger man av så att kameran inte gungar? Blir helt jävla snurrig!

Avstängd

Ja efter att ha klarat spelet efter 2 timmar med lillebrorsan så finns det en del jobbiga saker.
Det första är censureringen, varför finns den??? Steadycam satte jag på efter 30sek också. Sen förstår jag inte varför de har satt ett grynigt filter på det hela, ser bara riktigt tråkigt ut. Dessutom så när man får "droppar" på skärmen så stannar de där hur länge som helst och är ivägen när man siktar :S

Naej, spelet får nog 2/5 av mig...

Medlem

Det här kan nog vara det största skämtet till recension som postats på FZ, sämre än Dragon Rising's 5/5... Det betyget är mer berättigat än det här spelets 4, allt över 1 är ett lurendrejeri utan dess like. Mest ointressanta spelet jag spelat, ingen feeling, bara ett otaligt upprepande av buggiga strider, och springa till dörren med sin kompis för att få se en kass cutscene (som även den har skakig kamera, nån måtta får det fan vara) med en story som inte kunde varit mer ointressant. Fult som stryk är det också.

Medlem

Fick inte stora lovord från GR och jag måste säga att det inte känns så mycket bättre än ettan utefter demot. Visst, co-op gör ju nästan alltid ett spel roligare, men då krävs ju att spelet är bra till att börja med.

Jag får väl testa det när det väl kommit ut.

Medlem

Efter det att jag testat demot så avbokade jag förbokningen. tyckte inte spelet levde upp till förväntningarna, och sen hade jag fått för mig att det skulle bli openworld, eller sandlåda a la GTA


signatur

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson

KoP
Medlem

Spelade igenom K&L2: Dog days i en sittning med brorsan igår och är väldigt nöjd.

Kameraskaket, ljus/kompressions artefakterna och
censureringen hjälpte verkligen till att skapa en skön, skitig känsla rakt igenom.
Ljudet var förövrigt också top notch.

Drygt 4 timmar tog vi oss igenom det på vilket kändes helt ok.
Fanns ju inte direkt någon dötid (haha) utan det var fullt blås hela tiden.

Så personligen tycket jag K&L2: Dog days var bättre än 1:an
på alla sätt. Allt ifrån coversystem till story till känslan.

Ska tilläggas att jag var tveksam till spelet efter att ha testat
demot men som så ofta så ger ju inte ett demo någon rättvisa till ett spel i sin helhet.

Medlem

Provade demon men tyckte inte riktigt om den. Sen efter att ha läst att det endast är 5 timmar långt tycker jag inte det låter intressant alls att betala fullpris för.

Sen är det censuren som flera andra nämner. Jag tycker det är hemskt att de ska förstöra spelet.
Som någon annan skrev, "censurerar man ett actionspel kan man lika gärna lägga ner projektet", vilket är helt sant. Censurering är det värsta jag vet!

Medlem

Fick hem mitt exemplar idag och jag förstår absolut inte hur detta spel kan få så högt betyg. Jag visste innan jag fick spelet att det skulle vara mediokert men gav det en chans. Men att det skulle vara sämre än jag väntat mig blir jag lite förvånad över. Bandesignen är otroligt tråkig och hela spelet känns monotont. Hela spelet är underutvecklat och känns som en gammalt spel från fyra-fem år sedan.

Dåliga animationer, dåligt cover system, bandesignen är dålig med mestadels väldigt trånga ytor att röra sig på. Ointressant dialog och otroligt dåligt ljud. Finns inget som gör att man vill fortsätta förutom att "man betalt för detta så man ska väl ändå spela klart det" känsla. Grafiken är väldigt ojämn och har väldiga tråkiga färger. Hit detektion systemet är under all kritik och övergång från film till spel är väldigt dåligt. Ena eldstriden utlöser den andra utan att någon av dem känns roliga. Hela spelet saknar totalt en atmosfär som verkligen skulle behövas för att få ut någon underhållning av denna smörja.

2/5 är ett betyd det skulle förtjäna eller ännu lägre.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Owe
Medlem

Håller med Destructoid.
Ett riktigt jävla skitspel.
Du som recenserade det här spelet på fz måste antingen ha fått en sjysst skopa deg av dist eller vara mer lättroad än nyfödd bäbis med bjällra.

Owe
Medlem

Håller med Destructoid.
Ett riktigt jävla skitspel.
Du som recenserade det här spelet på fz måste antingen ha fått en sjysst skopa deg av dist eller vara mer lättroad än nyfödd bäbis med skallra.

Medlem

Jävlar vilket roligt spel, tom på PC! Och grafiken är ju helskön å snygg!

Medlem

Detta är det sämsta och tråkigaste spelet jag har spelat i år iaf. Körde bara singleplayern och det hade 11 korta episoder som tog 4 timmar att klara.

Spelet kändes som en dålig GTA kopia med bara korridor strider.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

lyssna inte på alla :oh noes spelet är inte ett generic tiotimmars fps med en anonym enmans arme och unreal engine 3: detta ÄR
ett bra spel ettan var väl inte så bra men de lärde sig av sina misstag och gjorde ett skitbra spel det här är inte ett fint polerat AAA fps detta är skitigt .verkligt .rörigt och asbra . rekomenderas.punkt.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Den skakiga kameran effekten kan avaktiveras i inställningen under Options->Controls->Enable SteadyCam.
Video effekten kan också avaktiveras under: Options->Video-> More Settings->Disable Full screen Effects.

Medlem

Är nästan i chocktillstånd att någon kan ge sånt skit så högt. Läs andra tester innan ni tar den här 4an från FZ på allvar. Fruktansvärt enformigt och makalöst boring. Politiskt inkorrekta och karaktärerna i spelet är den enda som är bra.

12
Skriv svar