GTA IV till pc använder SecuROM

Medlem
Skrivet av ScarFace:

Tänk så går Steam (Valve) i konkurs.

haha XD

Medlem

Kopierings skydd = Lagligt att ladda ner det ?

Medlem

Enligt Rockstar så fungerar Steam's GTA IV på samma sätt som andra spel på Valve's Platform. Ingen restriktion på installations antal eftersom man måste logga in på Steam för att komma åt spelet iallafall.

Jag har redan förbokat.


signatur

FZ behöver mer avancerade signaturer <<;;

MFC
Medlem

Baj baj GTA


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Hopp.... Jag som tänkte köpa, Då får man väl skaffa en mer användarvänlig version nån annan stans då..

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av shaitan:

jahapps.. nummer 12 av spel som kommer ligga i obruten förpackning på hyllan med andra ord.. kommer köpa spelet och sen tanka ner det

lol varför installerar du det bara inte och bara laddar ner en crack istället. Låter ju dumt att ladda ner ett helt spel när du har skivan.

Mervärde kanske? I detta fall går det att sälja vidare när man är less på spelet.

Medlem
Skrivet av coopdeo:

Ännu en gång kommer det vara smidigare att piratkopiera än att köpa den "legala" versionen. Hur tusan tänker de?

Vad är det som gör det så jävla osmidigt nu då? Du ska väl för fan spela spelet och inte kopieringsskyddet?

Medlem

Vi får vara glada åt att de kör en "light" version av DRM till skillnad från Far Cry 2.

Medlem

Men vafan... Sämsta nyheten på länge! Jag vill inte ha nåt jävla spionprogram som riskerar att stänga av min brännare eller begränsar vilka program jag får använda. Det här skulle ha varit skitkul men nu vetefan om det blir nåt köp efter detta... skit också!

Medlem
Skrivet av Prehn:

Vad är det som gör det så jävla osmidigt nu då? Du ska väl för fan spela spelet och inte kopieringsskyddet?

Du ska allt vara glad om du inte märkt något av problemen

Men det som kan hända är att SecuROM stänger av de optiska enheter (cd/dvd) som inte spelet sitter i om du har flera, vägrar starta spelet om du har någon virtuell enhet (daemontools, windows egna, nero eller andra), vägrar starta spelet om du har någon scsi enhet, vägrar starta om den känner av att man har process explorer installerat och den kan även lyckas sabba så optiska enheter slutar fungera. Jag har säkert missat ett gäng saker men det får räcka.

Så med andra ord, det kan allt vara svårt att få spela spelet och inte kopieringsskyddet för många.

Att bara behöva aktivera spelet en gång är i och för sig ett framsteg även om det är en sanning med modifikation, precis som med windows så skriker den till ifall man byter ut hårdvara och man måste aktivera igen.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Prehn:

Vad är det som gör det så jävla osmidigt nu då? Du ska väl för fan spela spelet och inte kopieringsskyddet?

Du ska allt vara glad om du inte märkt något av problemen

Men det som kan hända är att SecuROM stänger av de optiska enheter (cd/dvd) som inte spelet sitter i om du har flera, vägrar starta spelet om du har någon virtuell enhet (daemontools, windows egna, nero eller andra), vägrar starta spelet om du har någon scsi enhet, vägrar starta om den känner av att man har process explorer installerat och den kan även lyckas sabba så optiska enheter slutar fungera. Jag har säkert missat ett gäng saker men det får räcka.

Så med andra ord, det kan allt vara svårt att få spela spelet och inte kopieringsskyddet för många.

Att bara behöva aktivera spelet en gång är i och för sig ett framsteg även om det är en sanning med modifikation, precis som med windows så skriker den till ifall man byter ut hårdvara och man måste aktivera igen.

Hur blir det med online spelandet om man installerar med orginal och crackar spelet? Går det fortfarande att lira online?

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Prehn:

Vad är det som gör det så jävla osmidigt nu då? Du ska väl för fan spela spelet och inte kopieringsskyddet?

Du ska allt vara glad om du inte märkt något av problemen

Men det som kan hända är att SecuROM stänger av de optiska enheter (cd/dvd) som inte spelet sitter i om du har flera, vägrar starta spelet om du har någon virtuell enhet (daemontools, windows egna, nero eller andra), vägrar starta spelet om du har någon scsi enhet, vägrar starta om den känner av att man har process explorer installerat och den kan även lyckas sabba så optiska enheter slutar fungera. Jag har säkert missat ett gäng saker men det får räcka.

Så med andra ord, det kan allt vara svårt att få spela spelet och inte kopieringsskyddet för många.

Att bara behöva aktivera spelet en gång är i och för sig ett framsteg även om det är en sanning med modifikation, precis som med windows så skriker den till ifall man byter ut hårdvara och man måste aktivera igen.

Hur blir det med online spelandet om man installerar med orginal och crackar spelet? Går det fortfarande att lira online?

Nej crack brukar inte funka online.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av klossen:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Prehn:

Vad är det som gör det så jävla osmidigt nu då? Du ska väl för fan spela spelet och inte kopieringsskyddet?

Du ska allt vara glad om du inte märkt något av problemen

Men det som kan hända är att SecuROM stänger av de optiska enheter (cd/dvd) som inte spelet sitter i om du har flera, vägrar starta spelet om du har någon virtuell enhet (daemontools, windows egna, nero eller andra), vägrar starta spelet om du har någon scsi enhet, vägrar starta om den känner av att man har process explorer installerat och den kan även lyckas sabba så optiska enheter slutar fungera. Jag har säkert missat ett gäng saker men det får räcka.

Så med andra ord, det kan allt vara svårt att få spela spelet och inte kopieringsskyddet för många.

Att bara behöva aktivera spelet en gång är i och för sig ett framsteg även om det är en sanning med modifikation, precis som med windows så skriker den till ifall man byter ut hårdvara och man måste aktivera igen.

Hur blir det med online spelandet om man installerar med orginal och crackar spelet? Går det fortfarande att lira online?

Nej crack brukar inte funka online.

Aha...då får man väl ta bort Daemon tools

Medlem

tack men nu blir de total bojkott av GTA IV iallafall för min del.


signatur

Chooch it

Medlem

Haha! aldrig ett köp då. Ps3 ftw

MFC
Medlem

Jag tror SecuROM med allting annat är en medveten strategi för att få folk att använda konsoller istället.... kan inte se det på annat vis för värre skit får man leta efter...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:

Jag tror SecuROM med allting annat är en medveten strategi för att få folk att använda konsoller istället.... kan inte se det på annat vis för värre skit får man leta efter...

Ja usch.....dom tvingar på oss att använda en budget pc med sämre kontroll och känsla :/

Medlem

Kommer nog ändå köpa det på Steam eller ladda ner det.

Medlem
Skrivet av dosman:
Skrivet av RazorShard:

Givet att det blir ett köp på Steam då. Slippa mata in och ut en jävla cd-skiva varenda gång man vill spela ett annat spel är värt den eventuella extra kostnaden. Plus naturligtvis att man slipper ladda ned no-cd crack och jiddra med patchar.

Vad som är löjligt är att spelet kostar 30% mer på Steam än vad det gör i butik. Logiskt sett så borde det vara billigare på Steam.

Jo men eftersom kronan/dollarn står i den kurs den gör så...

Ska jag köpa GTA 4 så tänker jag köpa det i butik och inte betala överpris. = Spara ett par hundra.

Medlem

SecuROM sabbar. Bojkott.


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Prehn:

Vad är det som gör det så jävla osmidigt nu då? Du ska väl för fan spela spelet och inte kopieringsskyddet?

Du ska allt vara glad om du inte märkt något av problemen

Men det som kan hända är att SecuROM stänger av de optiska enheter (cd/dvd) som inte spelet sitter i om du har flera, vägrar starta spelet om du har någon virtuell enhet (daemontools, windows egna, nero eller andra), vägrar starta spelet om du har någon scsi enhet, vägrar starta om den känner av att man har process explorer installerat och den kan även lyckas sabba så optiska enheter slutar fungera. Jag har säkert missat ett gäng saker men det får räcka.

Så med andra ord, det kan allt vara svårt att få spela spelet och inte kopieringsskyddet för många.

Att bara behöva aktivera spelet en gång är i och för sig ett framsteg även om det är en sanning med modifikation, precis som med windows så skriker den till ifall man byter ut hårdvara och man måste aktivera igen.

Haha ok, har aldrig märkt av något problem, kanske för att mac verren (av Spore i allafall) inte lider av samma brister och att den inte kan sabba något när jag bootcampar windows, men är det som du säger så är det ju fucked up!

Medlem

installationsinstruktionerna är nog de längsta jag sett till ett spel..

2) INSTALLATION INSTRUCTIONS
_______________________

During the Grand Theft Auto IV installation you will be prompted to register with
Games for Windows - LIVE and Rockstar Games Social Club. Please note that
registration into either is not mandatory to play the single player campaign.

In order to experience the maximum functionality of Grand Theft Auto IV PC,
including the ability to play multiplayer, share your own user-created videos online,
and compete and share stats with friends and other gamers, we highly recommend
that you sign up for both.

Steps:
1. Insert the ‘Grand Theft Auto IV DVD’ (Disc 1) into your DVD-ROM drive.
2. You will first need to install the Rockstar Games Social Club application.
Please follow the on-screen directions.
The installation of Rockstar Games Social Club application is required to install
and play Grand Theft Auto IV, but you are only required to log into the Rockstar
Games Social Club website for multiplayer sessions and to upload videos.
3. Next, you will begin installation of Grand Theft Auto IV. Please follow the
on-screen directions.
4. You will next be prompted to sign up for a Games for Windows - LIVE account.
If you don't already have a Games for Windows - LIVE account, you may
create one now. You will need one in order to enjoy online multiplayer and
other LIVE features.
5. You will next be prompted to sign up for your Rockstar Games Social Club
account.
Rockstar Games Social Club is a members-only destination for leaderboards,
stats, tournaments, ongoing special competitions, virtual events, MP3s and
more goodies associated with Rockstar titles.
6. Continue to follow the on-screen directions to install the game.
7. After all files have been installed, you will need to connect to the internet to
confirm that the release date of this software has passed.
If you fail to connect or need to perform this step from a different computer with
internet access, please visit www.rockstargames.com/support or activate.rockstargames.com/?c=GTA4 for details.
8. The installation process is now complete.
9. In order to play Grand Theft Auto IV, make sure you have ‘Grand Theft Auto IV
DVD’ (Disc 1) in your DVD drive, and then launch the Rockstar Games Social
Club application.
Make sure to log into Social Club to enjoy online-enabled features. Select
‘Play’ on the main Rockstar Games Social Club application screen to launch
Grand Theft Auto IV.
10. The first time you launch Grand Theft Auto IV, you will be prompted to enter
your product key to perform a one-time product activation.
If you fail to connect or need to perform this step from a different computer with
internet access, please visit www.rockstargames.com/support for details.


signatur
Medlem

Ärligt talat så kan jag verkligen inte förstå mig på er som tänker bojkotta spelet. Men ni gör som ni vill. Det är ju bara ni som missar spelet som sagt så... ni får skylla er själva

Och ni som blandar ihop "SecuROM" med "DRM" bör nog läsa på lite om kopieringsskydd.

Medlem
Skrivet av MKultra:

installationsinstruktionerna är nog de längsta jag sett till ett spel..

2) INSTALLATION INSTRUCTIONS
_______________________

During the Grand Theft Auto IV installation you will be prompted to register with
Games for Windows - LIVE and Rockstar Games Social Club. Please note that
registration into either is not mandatory to play the single player campaign.

In order to experience the maximum functionality of Grand Theft Auto IV PC,
including the ability to play multiplayer, share your own user-created videos online,
and compete and share stats with friends and other gamers, we highly recommend
that you sign up for both.

Steps:
1. Insert the ?Grand Theft Auto IV DVD? (Disc 1) into your DVD-ROM drive.
2. You will first need to install the Rockstar Games Social Club application.
Please follow the on-screen directions.
The installation of Rockstar Games Social Club application is required to install
and play Grand Theft Auto IV, but you are only required to log into the Rockstar
Games Social Club website for multiplayer sessions and to upload videos.
3. Next, you will begin installation of Grand Theft Auto IV. Please follow the
on-screen directions.
4. You will next be prompted to sign up for a Games for Windows - LIVE account.
If you don't already have a Games for Windows - LIVE account, you may
create one now. You will need one in order to enjoy online multiplayer and
other LIVE features.
5. You will next be prompted to sign up for your Rockstar Games Social Club
account.
Rockstar Games Social Club is a members-only destination for leaderboards,
stats, tournaments, ongoing special competitions, virtual events, MP3s and
more goodies associated with Rockstar titles.
6. Continue to follow the on-screen directions to install the game.
7. After all files have been installed, you will need to connect to the internet to
confirm that the release date of this software has passed.
If you fail to connect or need to perform this step from a different computer with
internet access, please visit www.rockstargames.com/support or activate.rockstargames.com/?c=GTA4 for details.
8. The installation process is now complete.
9. In order to play Grand Theft Auto IV, make sure you have ?Grand Theft Auto IV
DVD? (Disc 1) in your DVD drive, and then launch the Rockstar Games Social
Club application.
Make sure to log into Social Club to enjoy online-enabled features. Select
?Play? on the main Rockstar Games Social Club application screen to launch
Grand Theft Auto IV.
10. The first time you launch Grand Theft Auto IV, you will be prompted to enter
your product key to perform a one-time product activation.
If you fail to connect or need to perform this step from a different computer with
internet access, please visit www.rockstargames.com/support for details.

OMG!!! Teh wall of text is hurting my eyes!!


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av Exxo:

Ärligt talat så kan jag verkligen inte förstå mig på er som tänker bojkotta spelet. Men ni gör som ni vill. Det är ju bara ni som missar spelet som sagt så... ni får skylla er själva

Ja, jag missar hellre spelet än att köpa det till PC med det där kopieringsskyddet. Alternativet hade varit att köpa det till konsoll men jag äger ingen modern sådan.

Skrivet av Exxo:

Och ni som blandar ihop "SecuROM" med "DRM" bör nog läsa på lite om kopieringsskydd.

Jag har läst på: SecuROM(TM) version 7 and above now offer several Digital Rights Management (DRM) features providing...
(Resten av texten finns på sidan som del-texten länkar till.)


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Förstår inte varför folk klagar. Liknande teknik har alltid funnits i xp och vista. Ex byter du viss hårdvara är du tvungen att återaktivera ditt exempelar för att få det att fungera igen. Dem som säger att nu blir det inget köp hadde inte köpt spelet ändå?

Givet köp för mig i villket fall som hellst. Har det redan på x360 men ser fram imot GTA4 på pc med nice hårdvara.

Medlem

hmm, Dom skjuter sig själv lite i foten tycker jag, inte för att jag har en lösning men problemet är ju att man får mindre problem med pirat versionen.

Inaktiv
Skrivet av Parzec:

Ja, jag missar hellre spelet än att köpa det till PC med det där kopieringsskyddet. Alternativet hade varit att köpa det till konsoll men jag äger ingen modern sådan.

Du och många andra har alltså missat en ganska stor mängd spel då? Med tanke på hur många spel det är som använder just det där och varianter av kopieringsskyddet. Haft problem med skyddet?

Skrivet av Parzec:

Jag har läst på: SecuROM(TM) version 7 and above now offer several Digital Rights Management (DRM) features providing...
(Resten av texten finns på sidan som del-texten länkar till.)

Gött

Medlem

Avbokade nyss min beställning på webhallen, köper på Steam istället

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av Parzec:

Ja, jag missar hellre spelet än att köpa det till PC med det där kopieringsskyddet. Alternativet hade varit att köpa det till konsoll men jag äger ingen modern sådan.

Du och många andra har alltså missat en ganska stor mängd spel då? Med tanke på hur många spel det är som använder just det där och varianter av kopieringsskyddet. Haft problem med skyddet?

Ja, jag har tyvärr gjort det =/

Men sedan SecuROM sabbade datorn illa nog att jag var tvungen att installera om så får det bli så. Dessutom har jag numer ett stort behov av en virtuell enhet då jag sparar bilder/foto i image-filer.
Orkar inte avinstallera daemontools, rensa filer och starta om datorn (och vartefter installera programmet igen) bara för att få igång ett spel


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Skriv svar