DirectX 11 i nästa Windows

Medlem

härligt! Får hoppas att det blir lite mer än vad dx10 har att säga...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

härligt! Får hoppas att det blir lite mer än vad dx10 har att säga...

verkar inte så i dagsläget om man läser detta:

Lite nyheter i DirectX 11

Medlem
Skrivet av cheff:
Skrivet av mosoloa1:

härligt! Får hoppas att det blir lite mer än vad dx10 har att säga...

verkar inte så i dagsläget om man läser detta:

Lite nyheter i DirectX 11

Låter bra... måste förstå hur det fungerar lite mer ingående för att kunna se fördelarna.

Medlem
Skrivet av hansen:
Skrivet av Tpiom:

Och XP får inte officiellt DirectX 10? Giriga M$.

Det beror på flera saker än bara "girighet"

Men, vad spelar det för roll att jag försöker förklara, när ni som flame'ar i nyhetstrådarna inte mera än skriver ett inlägg och sedan drar vidare för att störa i andra forum...

Mjo tyvärr är folk för trög för att fatta att de inte bara handlar om pengar. DX10 har en struktur som i stort sätt är omöjlig att fungera tillsammans med XP, precis som att DX9 inte fungerar tillsammans med Windows 95 och förmodligen inte så speciellt bra med Windows 98. Däremot tycker jag Microsoft kan släppa ett nytt DX till XP som ger lite boost iaf.

Skrivet av mosoloa1:

härligt! Får hoppas att det blir lite mer än vad dx10 har att säga...

Lite mer att säga? DX10 ger en rejäl ökning i prestanda, vilket gör att utvecklarna kan utöka grafiken lite mer utan någon förlust i prestanda, dock va inte utvecklarna när DX10 släpptes särskilt begåvade vilket resulterade i att spelen tappade prestanda, och i vissa fall katastrofalt mycket.

Inaktiv

Windows 7 har så fult interface att det blir till att stanna vid xp ännu ett par år^^


signatur

a"C"RED -

Medlem

Mahone - omöjlig? har för mig jag har läst folk som har lyckats trycka in dx10 i xp, har jag fel?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av hansen:
Skrivet av Tpiom:

Och XP får inte officiellt DirectX 10? Giriga M$.

Det beror på flera saker än bara "girighet"

Men, vad spelar det för roll att jag försöker förklara, när ni som flame'ar i nyhetstrådarna inte mera än skriver ett inlägg och sedan drar vidare för att störa i andra forum...

Mjo tyvärr är folk för trög för att fatta att de inte bara handlar om pengar. DX10 har en struktur som i stort sätt är omöjlig att fungera tillsammans med XP, precis som att DX9 inte fungerar tillsammans med Windows 95 och förmodligen inte så speciellt bra med Windows 98. Däremot tycker jag Microsoft kan släppa ett nytt DX till XP som ger lite boost iaf.

Skrivet av mosoloa1:

härligt! Får hoppas att det blir lite mer än vad dx10 har att säga...

Lite mer att säga? DX10 ger en rejäl ökning i prestanda, vilket gör att utvecklarna kan utöka grafiken lite mer utan någon förlust i prestanda, dock va inte utvecklarna när DX10 släpptes särskilt begåvade vilket resulterade i att spelen tappade prestanda, och i vissa fall katastrofalt mycket.

"En rejäl ökning i prestanda" ?
Det är du nog ensam om, dom tester jag gjort visar att man har ett tapp på runt 10 fps i genomsnitt med Vista. Och alla tester jag läst visar på ungefär samma sak.

Jag tror det var en sida som skrev att crysis warhead var det enda spelet som lyckats få bättre fps i Vista med ungefär 10 fps, det har jag inte testat själv. (Hittar inte sidan just nu heller)

Hittar du nån sida med tester som visar att vista har bättre fps än xp i något spel så länka gärna.

Medlem
Medlem
Skrivet av Fairfax:

Om de gör det resurssnålt, modulärt och anpassningsbart så kan det vara av intresse.

Det är väl just det som ska vara en av de stora nyheterna, att många funktioner blir tillval som man kan ladda ner om man behöver dom?

Skrivet av darknshy:

Windows 7 har så fult interface att det blir till att stanna vid xp ännu ett par år^^

För det är ju inte så att de kommer att ändra det på ca 1 år, nejnejnej.

Medlem

XP funkar fortfarande helt prima, och DX 10 känns inte så relevant för mig... men ja får väl se sen vilka nya funktioner nästa Windows har, blir ändå enbart inköp med ny dator

Medlem

Jag var väldigt negativ mot Vista i början iaf, men nu när jag kört det ett tag kan jag inte vara utan det. Det flyter på bra och det är rätt stilrent.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Jaa håller med alla, utveckling suger.
Därför kör jag fortfarande Windows ME. Dom blåser mig icke!

Inaktiv

Vista kräver ju mer datorkraft än XP i samma spel. Så mkt snyggare blir det ju inte. Har inget förtroende för vista heller pga att när Crysis kom så kunde man inte få in inställningar(som gör fina grejer med ljuset osv), fast än dx9 klarade det. Vad är det för stil?

Skrivet av Mahone:

DX10 ger en rejäl ökning i prestanda

Skrivet av noxi:

tapp på runt 10 fps i genomsnitt med Vista.

Ni pratar ju inte om samma sak.

- min Volvo är snabbare än en Saab
- näe det är den inte alls det, en BMW är långsammare än en Saab.

Medlem

dolk säger att datorn drar mer i vista, ja det gör den. Får man bättre fps i vista? ja det får man OM man kör full screen mode.

Det enda vista drar mycket av är RAM minne och HDD utrymme.
windows 7 kommer inte ha bättre prestanda än vista, det är redan optimerat för det.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Mjo tyvärr är folk för trög för att fatta att de inte bara handlar om pengar. DX10 har en struktur som i stort sätt är omöjlig att fungera tillsammans med XP,

tycker du ska läsa den här
http://www.sweclockers.com/recension/?id=5988

Inaktiv

Windows 7 är ju lite mer som Vista x 3.

Så ja hoppas att det är billigare att uppgradera när man har vista.

någon som vet om de har byggt vidare på vista eller byggt om nått från grunden?

Medlem

Kan de inte släppa DX11 till XP i stället?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av Mahone:

Mjo tyvärr är folk för trög för att fatta att de inte bara handlar om pengar. DX10 har en struktur som i stort sätt är omöjlig att fungera tillsammans med XP,

tycker du ska läsa den här
http://www.sweclockers.com/recension/?id=5988

Jag är medveten om att Crysis går att köra på very high med XP, men very high har inget med DX10 att göra. Varför Crytek låste very high i XP vette fan, förmodligen för att dom ville vara bland dom första som släppte ett DX10 spel och att pengar va inblandat.

Inaktiv

Jag skulle vilja se Windows lägga mer tid och pengar på att utveckla XP så mycket som möjligt. Det är det bästa de åstadkommet, och jag ser inte någon anledning varför de skulle vilja göra ännu ett nytt operativsystem.

De skulle iaf kunna göra "XP-uppgraderingar" vid sidan om. Och nej, då menar jag inte fler SP, utan nya operativsystem, XP2, XP3 etc...

Inaktiv

FPS dit o FPS hit. Spara pengar till en bra GPU o sluta tjata om att det e dålig FPS i vista. Har vista själv och kör 4870x2 ligger på 60fps i nästan allt jag kör med Vertical sync på 100-150 fps utan vertical sync. Och crysis samt warhead ger mig 40-50fps men det är för att dessa spel är i en klass för sig när det kommer till grafik. Jag tänker inte skryta med resten utav min hårdvara. Men ni som spelar spel på pc o tycker att utvekligen suger och förstör för er. Då borde ni kanske hålla er till konsol spelande enbart. IF YOU CAN'T PLAY THE GAME DON'T COMPLAIN

Medlem

Är det någon som ens märkt av DX10 än, jag har vista å inte fan märks det..


signatur

Det var inte jag...

Medlem

Tycker det är så överskattat. DX10 har då inte gett oss mycket i spelen idagsläget än. De få speciella DX10 funktioner vi har tycker jag knappt är märkbara. Iom att spelen sen funkar mycket sämre i Vista än XP så ser jag ingen större anledning till att uppgradera. Jag kör dualboot med både XP och Vista 64, men använder bara Vista när det är något speciellt spel som tex Clear Sky som vill ha DX10. Tycker Vista är en hemsk skapelse.

Den dagen jag ser ett nytt Windows 2000 blir det party! Bantat och stabilt ska det vara.

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Den dagen jag ser ett nytt Windows 2000 blir det party! Bantat och stabilt ska det vara.

Det hade inte varit fel.

Inaktiv

ok, en noob fråga. kan man göra dx10 på XP 64-bit, eller måste man skaffa fracking vista för det?

Medlem
Skrivet av Ericzeppe52:

ok, en noob fråga. kan man göra dx10 på XP 64-bit, eller måste man skaffa fracking vista för det?

Måste ha Vista. Men tro mig, du vill inte ha XP64 ändå

Inaktiv
Skrivet av NeoOhm:

Är det någon som ens märkt av DX10 än, jag har vista å inte fan märks det..

Precis så jävla sant, alla spel som det är skillnad i har haft låsta inställningar för directx typ Crysis eller fifflade texturer/skuggor i patcher typ CoH.

Det är så mycket bullshit.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av Ericzeppe52:

ok, en noob fråga. kan man göra dx10 på XP 64-bit, eller måste man skaffa fracking vista för det?

DX10 funkar inte i XP.

Du måste skaffa Vista för det.

Det komiska är att du kan göra samma effekter med OpenGL 2+ som du kan med DirectX9 och DirectX 10.

OpenGL fungerar på Windows2000, XP och Vista.
Men då får inte spelföretagen någon cash av Microsoft...

Medlem

Känns som att om inte DX11 får er att testa Winows 7 så kommer dom flesta gå över till Windows 7 ändå för det kommer ha mycket bättre SSD prestanda än Vista och XP.
Så fort SSD går ner i pris kommer jag införskaffa en eller två sånna diskar.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem
Skrivet av ElyziuM:

Känns som att om inte DX11 får er att testa Winows 7 så kommer dom flesta gå över till Windows 7 ändå för det kommer ha mycket bättre SSD prestanda än Vista och XP.
Så fort SSD går ner i pris kommer jag införskaffa en eller två sånna diskar.

Det är nog många fler gamers som skulle gå över pga DX11 än SSD, då det senare knappt ger någon prestanda till spel eller nya funktioner etc.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

123
Skriv svar